Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 11:26
BELLEKE
BELLEKE is offline
*ik zou niet graag willen dat deze topic wordt gesloten omdat die over automutilatie gaat maar t is niet de essentie*

ik heb een vier tal jaar terug een lange trieste periode had.. waarin ik lange tijd aan automutilatie deed zonder dat mijn omgeving t wist, twee jaar geleden is t te ver gegaan werd ontdekt dat ik dringend naar t ziekenhuis moest om een operatie te ondergaan.. hier moet ik geen tekeningetje bij maken

ik heb me sedert dan proberen te herpakken en pas sedert enkele maanden kan ik zeggen dat k me nooit zo gelukkig heb gevoeld.. nu, mijn arm staat nog vol afschuwelijke littekens en in de zomer durf ik met een t-shirt rondlopen maar als mensen mij vragen (zovelen, nog altijd) wat het is, doet het plots enorm pijn dat ze me ermee confronteren en toch aan de andere kant ben ik trots dat ik er doorheen raakte...

ik wil er echter met niemand over babbelen want ik ben er volledig overheen en ben gelukkig een gans andere weg in geslagen.

Ik ben vandaag echter toevallig (!!!!!!) op een msnbericht gestoten van mn zus waarin ze heel spontaan het hele verhaal begon tegen een vriend en een vriendin van haar (omdat een andere vriendin in de put zit en ze schrik heeft...) . Eerst zei ze dat ze er niet zo graag over spreekt maar toen die geïnteresseerd bleken te zijn zei ze dat ze komende zaterdag (als ze elkaar terugzien) het hele verhaal eens zou uitleggen..

ik wil het niet , het deed zo'n pijn te moeten lezen en ik las verder.. hoe ik mezelf sneed en hoe het erger werd (maar gedetailleerder) en hoe ik naar t ziekenhuis moest en .. dat ik niet weet dat ze dat zomaar vertelt... ik ben spontaan beginnen huilen en voel me kapot...

ik wil niet dat ze haar vrienden alles zomaar zegt nu ik net dacht er totaal overheen te zijn, ik ben ontgoocheld in haar en wil dit voorkomen maar zij weet niet dat ik haar mail las..

sorry voor t lange verhaal

thx

Laatst gewijzigd op 08-05-2003 om 11:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2003, 11:38
Verwijderd
ey meisje!
wat vervelend.
misschien moet je je zus ermee confronteren dat je perongeluk een berichtje van haar las en dat je het liever niet wilt.

of anders moet je haar misschien een mail of een brief schrijven..
laat haar het weten, want anders zit je er zelf alleen nog maar meer mee.
als zij weet dat jij het niet fijn vindt, dan vertelt ze het waarschijnlijk niet aan die vrienden..
heel veel sterkte en succes en hou je ons op de hoogte?
kus
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 11:46
Firestarter
Firestarter is offline
Ja, dat is erg vervelend !! Als je het gevoel hebt dat je weer de pijn enzo voelt, dan kun je het maar beter stopzetten. wel goed uitleggen, zodat je zus er ook begrip voor heeft... en niet lachend verder gaat...

Succes dr meej
Oud 08-05-2003, 11:50
Firestarter
Firestarter is offline
Euuuhh, trouwens.. weet ze ALLES?? En wil ze ook ALLES vertellen?? K bedoel , dat scheelt al , als ze niet alles van je weet......................
Oud 08-05-2003, 12:01
Yesterday
Yesterday is offline
sje, wat vervelend voor je...
Net nu je je weer beter voelt word je onderuit gehaald door dit.
Ik denk niet dat zij in de gaten heeft wat ze jou hiermee doet. Probeer haar uit te leggen dat ze jou heel veel pijn doet ermee. Misschien kun je een brief/mail sturen?

sterkte ermee
Oud 08-05-2003, 13:01
BELLEKE
BELLEKE is offline
dank je...

ja, ik ben geschrokken dat ze zoveel weet, toen hebben mn ouders het er nooit met haar over gehad omdat ze nog te jong was (maar nu is ze 16), toen nam ze het ook niet au sérieux en nu zegt ze wel aan haar vriend en vriendin dat ze zich er niet goed bij voelt en zo dat haar vriendin in de put zit.., t is niet dat ze lachend weg zal lopen... ze zal me al zo kwalijk nemen dat ik zo klungelig met de pc overweg kon dat ik toevallig in dat gesprek terecht kwam..

ik zal nog s denken, ze is nu naar school..

ik hou jullie op de hoogte
Oud 08-05-2003, 13:10
Margriet
Margriet is offline
Hey Belleke,

Wat kut je voor je allemaal zeg...
Ik denk dat je het er toch echt het beste met je zus over kunt hebben...Misschien dat het iets oplost, maar echt fout gaan kan het denk ik niet..
Ik zou wel eerlijk tegen haar zijn, en dus zeggen dat je haar gesprek per ongeluk hebt gelezen...Ik hoop voor je dat je zus het begrijpt...

Hele dikke knuffel
*sterkte*
Oud 08-05-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
you schreef op 08-05-2003 @ 14:10:
Hey Belleke,

Ik denk dat je het er toch echt het beste met je zus over kunt hebben...Misschien dat het iets oplost, maar echt fout gaan kan het denk ik niet..
Ik zou wel eerlijk tegen haar zijn, en dus zeggen dat je haar gesprek per ongeluk hebt gelezen...Ik hoop voor je dat je zus het begrijpt...

Hele dikke knuffel
*sterkte*
Hier sluit ik me bij aan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 15:34
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
you schreef op 08-05-2003 @ 14:10:
Hey Belleke,

Hele dikke knuffel
*sterkte*
niks aan toe te voegen!
*knuffel*
Oud 08-05-2003, 15:54
BELLEKE
BELLEKE is offline
ik heb wel schrik dat als ze hoort dat ik de mail verder las ontzettend kwaad zal zijn en dat we ze niet meer gaat willen babbelen.. en dus ruzie ontstaat..
Oud 08-05-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
BELLEKE schreef op 08-05-2003 @ 16:54:
ik heb wel schrik dat als ze hoort dat ik de mail verder las ontzettend kwaad zal zijn en dat we ze niet meer gaat willen babbelen.. en dus ruzie ontstaat..
Hmm, misschien. Maar ik vind het niet gek als je van zo iets een klein stukje leest, dat je dan ook de rest leest ed. Jij mag niet in haar documenten ed lezen natuurlijk, maar zij had het ook kunnen beveiligen ed. En als je niet wilt dat zij er verder ed met haar vrienden over praat, dan zul je haar dat toch moeten zeggen. En eerlijkheid duurt het langst...'k denk dat dat ook hier het geval is.

Ik snap je laatste zin niet helemaal? Bedoel je dat ze kwaad zal zijn en niet meer zou willen praten met je? Misschien kun je haar mailen, doorlezen moet en kan ze dan wel, toch?

Laatst gewijzigd op 08-05-2003 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:40
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-05-2003 @ 17:04:
Hmm, misschien. Maar ik vind het niet gek als je van zo iets een klein stukje leest, dat je dan ook de rest leest ed. Jij mag niet in haar documenten ed lezen natuurlijk, maar zij had het ook kunnen beveiligen ed. En als je niet wilt dat zij er verder ed met haar vrienden over praat, dan zul je haar dat toch moeten zeggen. En eerlijkheid duurt het langst...'k denk dat dat ook hier het geval is.

Ik snap je laatste zin niet helemaal? Bedoel je dat ze kwaad zal zijn en niet meer zou willen praten met je? Misschien kun je haar mailen, doorlezen moet en kan ze dan wel, toch?
ja, das ook waar, misschien moet k haar idd een brief of een mail sturen, ik denk als ik er met haar over begin dat ik haar msnverhaal las dat ze al genoeg zou gehoord hebben zonder verder te luisteren..

offtopic: ik zocht een document dat ik vorige week had opgeslagen bij 'zoeken'. Toen ik klikte 'opgeslagen sinds één week' kwam ik ook blaadjes tegen waarbij emailadres stond dat ik niet kende.. (normaal hebben wij elk een beveiligd eigen pcscherm dus ik vond het raar) en ik drukte erop om te kijken wat het was.. wisten jullie dan dat msngesprekken allemaal nog te vinden zijn daar? tja..
Oud 08-05-2003, 16:53
Verwijderd
Citaat:
BELLEKE schreef op 08-05-2003 @ 17:40:
ja, das ook waar, misschien moet k haar idd een brief of een mail sturen, ik denk als ik er met haar over begin dat ik haar msnverhaal las dat ze al genoeg zou gehoord hebben zonder verder te luisteren..
Dan lijkt me een brief of een mailtje wel een goed idee. Als ze dan boos wordt (en dat zal best) en ze wil niet verder lezen, dan zal ze het waarschijnlijk of toch doen of het later als nog lezen oid.

Citaat:
offtopic: ik zocht een document dat ik vorige week had opgeslagen bij 'zoeken'. Toen ik klikte 'opgeslagen sinds één week' kwam ik ook blaadjes tegen waarbij emailadres stond dat ik niet kende.. (normaal hebben wij elk een beveiligd eigen pcscherm dus ik vond het raar) en ik drukte erop om te kijken wat het was.. wisten jullie dan dat msngesprekken allemaal nog te vinden zijn daar? tja..
msn gesprekken zijn volgens mij alleen terug te vinden als je msn plus hebt oid...iig niet de normale msn, voor zo ver ik weet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 13:12
Firestarter
Firestarter is offline
Hoe gaat t nou????.....

Heeft ze al bekend gemaakt of ze t gaat vertellen?

successs..
Oud 10-05-2003, 22:09
BELLEKE
BELLEKE is offline
sorry.. ja ze zijn nu samen weg.. een vriendin van me zei dat als ze t allemaal vertelt aan een vriendin dat ze dat zal doen omdat ze denkt die daarbij te helpen.. ik weet t wel maar..

ze weet niet dat k t gelezen heb en soms gebeurt t nog wel eens dat k een opmerking maak over iets van toen, dus zei ik nu ook iets in dien aard.. waaruit bleek dat k nie wou dat ze t zei maar ja, of ze t belooft of niet, ze zal t toch doen, durfde er niet over uit te wijken.. toch thx

maar k zal t er allessinds nog eens met haar over hebben want blijf er anders mee zitten

x
Oud 11-05-2003, 01:23
Firestarter
Firestarter is offline
Citaat:
BELLEKE schreef op 10-05-2003 @ 23:09:

maar k zal t er allessinds nog eens met haar over hebben want blijf er anders mee zitten

x [/B]
Jah, inderdaad ! doe dat maar......
Oud 11-05-2003, 02:24
Verwijderd
je zus zit er gewoon mee en moet t kwijt, aan iemand die ze vertrouwd dat is niet gek, maar niet leuk voor jou.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 12:53
Kaas
Kaas is offline
misschien heeft je zus het op een of andere manier er ook wel heel moeilijk mee gehad en probeert ze het op deze manier te verwerken... Ik weet niet
Reageren

Regels voor berichten