Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 18:18
DarkCat
DarkCat is offline
Nou hou ik van koken en kan ik ook een redelijke maaltijd in elkaar zetten, maar ik kan me voorstellen dat de meeste mensen daar geen zin in hebben.

Dus, vertel op..

..woon je op jezelf?

..bestel je dan veel pizza's?
..zit je elke avond in de snackbar?
..ga je naar je ouders voor een bord boerenkool?
..doe je aan iglo opwarm maaltijden?
..maak je zelf complete gezonde maaltijden?
..of eet je elke avond brood of iets anders wat er toevallig nog staat?
Oud 06-05-2003, 18:31
M@rco
M@rco is offline
Ik woon niet op mezelf, maar als dat ooit gebeurt vrees ik voor het ergste...
Oud 06-05-2003, 18:32
GRRR
GRRR is offline
ik werk in een cafe brasserie. gratis warme maaltijd elke avond :] wanneer ik niet werk, zit ik bij vrienden te eten of in cafe's. heel soms kook ik.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:35
Verwijderd
Ik woon op mezelf, met m'n vriend. Wat we eten verschilt, ligt eraan wat we in huis hebben, hoeveel zin we hebben om te koken enz. We bestellen/halen eigenlijk zelden iets. We eten vrij gezond, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:46
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik woon niet op mezelf, maar tegen de tijd dat ik op mezelf woon hoop ik al van mijn eetstoornis af te zijn ... en ik hou van koken, dus wat dat betreft ... alleen dan is de vraag nog of ik altijd even veel zin heb om alleen maar voor mezelf te koken
Oud 06-05-2003, 18:56
Verwijderd
Ik woon op mezelf, met m'n vriend... dus samen.. We zijn allebei nogal druk en hebben na een lange dag vaak echt geen zin om nog uitgebreid te gaan koken. Vaak blijft het dan bij rijst, puree uit een zakje of pasta... maar eigenlijk nóg vaker eten we gewoon brood Mja, vinden we lekker genoeg
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef op 06-05-2003 @ 19:18:
Dus, vertel op..

..woon je op jezelf?

..bestel je dan veel pizza's?
..zit je elke avond in de snackbar?
..ga je naar je ouders voor een bord boerenkool?
..doe je aan iglo opwarm maaltijden?
..maak je zelf complete gezonde maaltijden?
..of eet je elke avond brood of iets anders wat er toevallig nog staat?
Ja, ik woon op mezelf (sinds half augustus).
'k heb nog nooit iets besteld of afgehaald, maar ik eet soms wel pizza/lasagne/quiche kant en klaar uit de supermarkt (oja, ik heb één keer samen met wat studiegenoten patat gehaald, maar daar hadden we toen wel sla bij ).
m'n ouders wonen op 3,5 uur reizen bij mij vandaan, aan de andere kant van het land, dus daar eet ik alleen in het weekend.
iglo opwarmmaaltijden lijken me erg vies, en er zit volgens mij bijna altijd vlees in (en ze zijn DUUR).

--> conclusie: ik eet denk ik best wel gezond. zelfs als ik zo'n kant en klaar zakje pasta eet, probeer ik er wel iets van groente bij te doen (of een fles vruchtensap te drinken )

maar pizza moet ook af en toe kunnen, toch?!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
byebye schreef op 06-05-2003 @ 20:07:
Ja, ik woon op mezelf (sinds half augustus).
'k heb nog nooit iets besteld of afgehaald, maar ik eet soms wel pizza/lasagne/quiche kant en klaar uit de supermarkt (oja, ik heb één keer samen met wat studiegenoten patat gehaald, maar daar hadden we toen wel sla bij ).
m'n ouders wonen op 3,5 uur reizen bij mij vandaan, aan de andere kant van het land, dus daar eet ik alleen in het weekend.
iglo opwarmmaaltijden lijken me erg vies, en er zit volgens mij bijna altijd vlees in (en ze zijn DUUR).

--> conclusie: ik eet denk ik best wel gezond. zelfs als ik zo'n kant en klaar zakje pasta eet, probeer ik er wel iets van groente bij te doen (of een fles vruchtensap te drinken )

maar pizza moet ook af en toe kunnen, toch?!
Wow echt knap, sinds half augustus 1 keer patat gegeten en voor de rest klinkt het ook allemaal zeer goed... Mja, ik kom net terug van de supermarkt en heb mezelf weer eens chocola, chips en ijsthee geschonken Maar ik eet wel veel fruit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-05-2003 @ 20:20:
Wow echt knap, sinds half augustus 1 keer patat gegeten en voor de rest klinkt het ook allemaal zeer goed... Mja, ik kom net terug van de supermarkt en heb mezelf weer eens chocola, chips en ijsthee geschonken Maar ik eet wel veel fruit
ja, maar bij m'n ouders eten we wel eens patat

'k heb alleen nooit zin om alleen voor mezelf helemaal naar de snackbar te lopen.....
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:56
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik woon sinds een week of 5 op mezelf, nou ja, met 3 anderen in een huis, en er kookt altijd wel iemand.
alhoewel.. 1 huisgenoot van me houdt van lekker koken, maar doet dat zelden, een ander kan niet koken, dus eigenlijk is het kars of ik.
nou ja, kars gaat voor pasta, wraps en barbecue, dus marieke maakt sla en groente en stamppot ed.
in het weekend ga ik naar m'n ouders want ik werk nog in een cafetaria in papendrecht, daar (in papendrecht) eet ik dus niet echt, meestal ff snel een broodje ofzo.

ik denk wel dat op-jezelf-wonen-eetgewoonten afhangen van of je alleen eet of met anderen, maar dat weet ik eigenlijk niet, want ik heb nooit anders gewoond
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:15
Boogie
Boogie is offline
Varierend van aardappels/vlees/groente tot stampot, spaghetti of nasi. Ik eet soms pizza, naar de snackbar en bestellen doe ik niet uit financiële en gezondheidsredenen.
Oud 06-05-2003, 22:43
Nona
Nona is offline
Op dit moment woon ik op mezelf, want mijn ouders zijn op vakantie !
Ik eet redelijk gezond (elke avond groente) maar wel redelijk vet: de aardappels staken mijn ogen al uit toen mijn ouders nog niet eens weg waren, dus ik bak elke avond maar patat. Maar ik eet er geen mayo bij, dus zo vreselijk is het nog niet!

Koken doe ik snel en simpel: even een stukje vlees bakken, patatjes in de frituur en groente uit een blikje in een pannetje. Makkelijker kan het niet zijn. Maar ik kan wel een beetje koken hoor; ik neem er alleen de tijd niet voor!
Oud 07-05-2003, 07:45
huytuneng
huytuneng is offline
Ik bak veel te vaak pannenkoeken, omdat dat erg makkelijk is en vaak heb ik geen zin en eet ik maar brood, maar verder eet ik wel gezond -> veel groente en fruit, maar bijna geen aardappelen, dat is zo'n gezeur en het kost zoveel tijd, dus liever pasta, rijst of noedels.
Oud 07-05-2003, 11:43
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik woon sinds een jaar samen met m'n vriend.
We koken iedere avond een normale maaltijd en af toe eens een frietje of pizza
Oud 07-05-2003, 11:49
Dominique24!
Dominique24! is offline
Je kunt niet elke dag vreten bestellen, dan ga je failliet!
Oud 07-05-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-05-2003 @ 20:20:
'k heb een doos (met twee!!!) pizza's aangeschaft bij de lidl
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:46
ne0
ne0 is offline
kwoon op mezelf (met me fliendjuh samen dan he ), en wat ik dan vaak eet is zown zak van die aardappelmix (heb je 4 smaken ofzow van) en vlees
Oud 08-05-2003, 15:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-05-2003 @ 23:43:
Op dit moment woon ik op mezelf, want mijn ouders zijn op vakantie !
Ik eet redelijk gezond (elke avond groente) maar wel redelijk vet: de aardappels staken mijn ogen al uit toen mijn ouders nog niet eens weg waren, dus ik bak elke avond maar patat. Maar ik eet er geen mayo bij, dus zo vreselijk is het nog niet!

Koken doe ik snel en simpel: even een stukje vlees bakken, patatjes in de frituur en groente uit een blikje in een pannetje. Makkelijker kan het niet zijn. Maar ik kan wel een beetje koken hoor; ik neem er alleen de tijd niet voor!
Volgens mij is patat zonder mayo niet eens zoveel ongezonder als aardappels met jus (de mayo maakt het ongezond)
Oud 08-05-2003, 16:17
Cola_Light
Cola_Light is offline
Waar denk je dat de patat in gebakken wordt juist ja in vet.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Cola_Light schreef op 08-05-2003 @ 17:17:
Waar denk je dat de patat in gebakken wordt juist ja in vet.
Of in de oven. Of in een koekenpan (net als zoveel dingen in een koekenpan met wat vet gebakken worden). Ligt er aan hoe je het bereid dus.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:40
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
M@rco schreef op 06-05-2003 @ 19:31:
Ik woon niet op mezelf, maar als dat ooit gebeurt vrees ik voor het ergste...
Oud 09-05-2003, 10:20
Vash!
Vash! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-05-2003 @ 17:19:
Of in de oven. Of in een koekenpan (net als zoveel dingen in een koekenpan met wat vet gebakken worden). Ligt er aan hoe je het bereid dus.
Gewoon een zak patat uit de diepvries op de bakplaat zo de oven in is toch niet echt vet?
Oud 09-05-2003, 16:32
nanua
nanua is offline
euhm...

Ik eet heel slecht..
Merk ik..

Heb er ook niet zin in ofzo
en onze keuken spoort nou niet echt aan tot zelf koken..

verder heb ik net de zak ships van eergister leeggegeten ennum....

Ga zo nog wel wat zoeken in de kast...

Je gaat idd failliet als je elke dag wat helen zou...

add: halen dat is... hoewel helen ook erg grappig staat in deze zin!
Oud 09-05-2003, 17:12
PV
PV is offline
op kamers.. het verschilt van dag tot dag wat ik dan eet. maandag eet ik meestal iets wat mn moeder me heeft meegegeven (voornamelijk friet) de andere dagen bijv
- pannenkoeken
- gekookte aardappelen, groente, vlees
- macaroni
- rijst met kip
- brood met knakworsten of sate ofzo
- van die voorverpakte dingen, bami enzo
- zakjes waar alleen water bij moet

of ik eet bij iemand anders, en dan is t meestal redelijk gezond
pizza's eet ik nooit, geen magnetron.. snackbar vind k ook niks aan..

ik zou best wat minder 'binnen 5 minuten klaar' dingen mogen eten maarja zelf koken kost tijd..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 08:26
checko
checko is offline
veel goedkope troep en heel veel fastfood....als je met pizzadozen je muur kan behangen ben je goed bezig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2003, 18:29
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Ik woon niet op mezelf. Maar me ouders zijn soms 4 weken weg, en dan woon ik dus ff wel op mezelf
Ik eet dan redelijk gezond en normale maaltijden. Kmaak nogal wat spaghetti (met o.a. tonijn ofzo) dan enzo. Niet al te ingewikkelde dingen. Aardappelsalade is ook wel lekker en heel makkelijk. En af en toe zondig ik dan natuurlijk. Snackbar. Of broodjes shoarma in de stad kanen. Lekka.
Oud 15-05-2003, 18:33
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Vash! schreef op 09-05-2003 @ 11:20:
Gewoon een zak patat uit de diepvries op de bakplaat zo de oven in is toch niet echt vet?
Dat is idd. niet echt vet. Gefrituurd daarentegen wel, en dat is ook veeeeel lekkerder.
Oud 17-05-2003, 23:19
battlestar
battlestar is offline
ik heb de afgelopen week echt teveel huzarensalade gegeten..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten