Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 09:34
Optima
Optima is offline
Wiue heeft m gezien op tv? is al een weekje of anderhalf geleden. Was op net 5, of rtl filmhuis.

Ik heb er met grote ogen naar gekeken, vol met afschuw en weerzin. het was zo'n ontzettend smerige film dat ik gewoon niet weg kon zappen.

oh btw hij is te vinden op www.imdb.com, als je wat meer van ' de gedachte erachter' wil weten.

hoewel deze film waarschijnlijk alleen bedoeld was om te shokkeren, kan ik er geen enkel begrip voor opbrengen
heeft er nog steeds nachtmerries over
Oud 06-05-2003, 09:41
antigone
antigone is offline
iedereen moet ons ophouden met klagen over hoe verschrikkelijk salo wel niet is. het is film, en de regisseur heeft bepaalde bedoelingen met waarom hij een film op die manier maakt. ik begrijp dat je hem smerig vond, het is ook de bedoeling dat hij je raakt en shokkeerd, maar begrijp dan ook dat er ook echt een idee achter zit...het is het verhaal dat de schokkende beelden juist zo fascinerend maakt.
Oud 06-05-2003, 09:47
m'neer
m'neer is offline
Waarom is-ie smerig? Wat is er te zien?

SCREENSHOTJE!
Oud 06-05-2003, 09:49
antigone
antigone is offline
Citaat:
m'neer schreef op 06-05-2003 @ 10:47:
Waarom is-ie smerig? Wat is er te zien?

SCREENSHOTJE!
er wordt vertoond hoe mensen worden gemarteld en verkracht.
Oud 06-05-2003, 09:54
Shadow X
Shadow X is offline
Je krijgt inderdaad een heel ongemakkelijk gevoel, maar toch blijf je kijken. Ben wel benieuwd naar de boodschap van de film. Misschien is het zoiets: de regisseur wil laten zien dat je wangedrag kunt verbloemen door genoeg grootspraak (citeren van Nietsche enz.) en elitair gedrag? Iets in die richting.
Verder vrij ziek. Lijkt een beetje op de dingen beschreven in de boeken van de Sade.
Oud 06-05-2003, 10:03
NERD
NERD is offline
Meer meningen en achtergrondinfo in een topic van 2 weken geleden: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=449671
Oud 06-05-2003, 10:18
Verwijderd
Volgens mij heb ik die film een paar jaar geleden gezien, ik wer er vrij onpasselijk van.

Is het deze film waarbij een zo´n rijke hufter eerst een spijker in een stuk brood(of zoiets) doet en dat dan aan 1 van die kinderen geeft, die dan haar gehemelte of wat dan ook open haalt?

Ik ben na een tijdje gestopt, want ik vond het te ziek. Hoe is het afgelopen, zijn die kinderen gered of zoiets, gedood, of een open einde?
Oud 06-05-2003, 11:05
Schaduwvacht
Schaduwvacht is offline
Zeker nog nooit Faces of Death gezien ...

ongelukken, verkrachtingen, onthoofdingen, dierenmishandeling, marteling, vierendeling dmv paarden...

Allemaal dingen gefilmd met verborgen camera, ingezoomed op wonden, halve lichamen, stukken lichaamsdelen. 100% echt.
Rare rituele opofferingen van vreemde stammen. in het geheim gefilmd... Home made video van een illusionist die een foutje maakt en daardoor zijn leven vaarwel kan zeggen ......

Heb je verschillende delen van.. Als je die gezien hebt en je hebt kunnen blijven kijken, kijk je voortaan nergens meer van op ..

Als je er in een videotheek naar vraagt zullen ze je vies aankijken, let maar eens op !!!
Oud 06-05-2003, 11:43
Shadow X
Shadow X is offline
zijn gewoon te huur hoor
Oud 06-05-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Schaduwvacht schreef op 06-05-2003 @ 12:05:
Niet echt een film te noemen
Oud 06-05-2003, 11:56
antigone
antigone is offline
Citaat:
Morridin schreef op 06-05-2003 @ 11:18:
Volgens mij heb ik die film een paar jaar geleden gezien, ik wer er vrij onpasselijk van.

Is het deze film waarbij een zo´n rijke hufter eerst een spijker in een stuk brood(of zoiets) doet en dat dan aan 1 van die kinderen geeft, die dan haar gehemelte of wat dan ook open haalt?

Ik ben na een tijdje gestopt, want ik vond het te ziek. Hoe is het afgelopen, zijn die kinderen gered of zoiets, gedood, of een open einde?
in de laatste scene zie je alle jongens en meisjes worden vermoord, voorafgaand aan een nieuwe marteling, terwijl de 4 mannen om de beurt toekijken met een verrekijker.
Oud 06-05-2003, 12:11
ganralph
ganralph is offline
Citaat:

ongelukken, verkrachtingen, onthoofdingen, dierenmishandeling, marteling, vierendeling dmv paarden...

Allemaal dingen gefilmd met verborgen camera, ingezoomed op wonden, halve lichamen, stukken lichaamsdelen. 100% echt.
Rare rituele opofferingen van vreemde stammen. in het geheim gefilmd... Home made video van een illusionist die een foutje maakt en daardoor zijn leven vaarwel kan zeggen ......

Heb je verschillende delen van.. Als je die gezien hebt en je hebt kunnen blijven kijken, kijk je voortaan nergens meer van op ..

Als je er in een videotheek naar vraagt zullen ze je vies aankijken, let maar eens op !!!
*zucht*
*diepe zucht*
Oud 06-05-2003, 16:54
Uice
Uice is offline
Citaat:

100% echt? niet alles geloven wat de videohoes zegt.
Oud 06-05-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 06-05-2003 @ 17:54:
100% echt? niet alles geloven wat de videohoes zegt.
idd Faces of death is vooral in scene gezet. er zijn maar een paar echte moordscenes.
Oud 06-05-2003, 17:28
ZHAzha
ZHAzha is offline
Zou die film (salo) te huur zijn? ben behoorlijk nieuwschierig geworden.
Oud 06-05-2003, 17:30
Diesel
Diesel is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=449671
Oud 06-05-2003, 18:06
Joostje
Joostje is offline
von het wel een aardige film
Oud 06-05-2003, 18:17
empyrian
empyrian is offline
ik heb hier laatst ook al een topic over geopend, dus imo kan deze wel weer op slot..en imo is hij ook lang niet zo ranzig als bv. Mermaid in a Manhole, die waarschijnlijk maar 3 personen op dit forum, mij incluis kennen =\
Oud 06-05-2003, 18:20
Thomas
Thomas is offline
Hmm, niet echt een boeiende film.
Oud 06-05-2003, 18:31
m'neer
m'neer is offline
Voor EUR. 21,30 heb je de DVD... béétje prijzig.
Oud 06-05-2003, 20:10
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
m'neer schreef op 06-05-2003 @ 19:31:
Ja idd, zou die tehuur zijn ?
Oud 07-05-2003, 22:53
Verwijderd
Citaat:
loempia addict schreef op 06-05-2003 @ 10:41:
iedereen moet ons ophouden met klagen over hoe verschrikkelijk salo wel niet is. het is film, en de regisseur heeft bepaalde bedoelingen met waarom hij een film op die manier maakt. ik begrijp dat je hem smerig vond, het is ook de bedoeling dat hij je raakt en shokkeerd, maar begrijp dan ook dat er ook echt een idee achter zit...het is het verhaal dat de schokkende beelden juist zo fascinerend maakt.
Ikzelf heb niet zoveel te zeggen over die film hoor. Alleen die regisseur spoort voor geen meter!!
Oud 07-05-2003, 22:54
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
empyrian schreef op 06-05-2003 @ 19:17:
Mermaid in a Manhole, die waarschijnlijk maar 3 personen op dit forum, mij incluis kennen =\

klinkt als pr0n
Oud 07-05-2003, 23:07
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
m'neer schreef op 06-05-2003 @ 19:31:
valt nog best mee.
Oud 07-05-2003, 23:08
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
GRRR schreef op 07-05-2003 @ 23:54:
klinkt als pr0n
hehe nee, is een Japanse film over een kerel die een zeemeermin met een infectie in een riool vindt en haar meeneemt naar huis, tot de infectie erger wordt en ze hem vraagt om haar zweren open te snijden, waarna er pus uitkomt dat de man gebruikt voor zijn schilderijen. prachtig!
Advertentie
Oud 07-05-2003, 23:16
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
empyrian schreef op 08-05-2003 @ 00:08:
hehe nee, is een Japanse film over een kerel die een zeemeermin met een infectie in een riool vindt en haar meeneemt naar huis, tot de infectie erger wordt en ze hem vraagt om haar zweren open te snijden, waarna er pus uitkomt dat de man gebruikt voor zijn schilderijen. prachtig!

Nou heb ik in afrika een zweer bij mijn vriend open moeten snijden en uit moeten drukken terwijl hij liep te vergaan van de pijn en ik misselijk werd van ellende.

Sweeeren op het doek( Wim Sonneveld, meneer) doen me niet zoveel meer sindsdien.

En als je sommige geheime opnames ziet van dierenmishandeling schaam je je ook acuut om mens te zijn.

Ach, Salo is toch maar een film. Er is niks echt hoor. Wat er in de wereld gebeurt is nog wel een paar graadjes erger.

Het boek is dan ook van de Marquis de Sade, zelf een zeer vreedzaam en beminnelijk mens.
Oud 07-05-2003, 23:17
GRRR
GRRR is offline
ja ik had de summary op imdb gelezen. intrigerend. waar kan ik het halen? kazaa iig niet al geprobeerd.

Salo vond ik overigens niet zo boeiend.
Oud 08-05-2003, 00:08
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 08-05-2003 @ 00:16:
Nou heb ik in afrika een zweer bij mijn vriend open moeten snijden en uit moeten drukken terwijl hij liep te vergaan van de pijn en ik misselijk werd van ellende.

Sweeeren op het doek( Wim Sonneveld, meneer) doen me niet zoveel meer sindsdien.
dope shiz.
Oud 08-05-2003, 00:09
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
GRRR schreef op 08-05-2003 @ 00:17:
ja ik had de summary op imdb gelezen. intrigerend. waar kan ik het halen? kazaa iig niet al geprobeerd.

Salo vond ik overigens niet zo boeiend.
http://www.sazuma.com/showdcd.php3?dcd_id=UNEART2

krijg je meteen He Never Dies erbij
Oud 08-05-2003, 08:44
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
empyrian schreef op 08-05-2003 @ 00:07:
valt nog best mee.
Ja, maar dat is de prijs van 'n site die nog érg goedkoop is met dvd's, en voor een kale DVD-uitgave, met 2.0 geluid (dácht ik) vind ik 't best duur.
Oud 08-05-2003, 09:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Diesel schreef op 06-05-2003 @ 18:30:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=449671
Dan kan deze dicht.

Regels voor berichten