Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 20:06
babygirl
babygirl is offline
Hey iedereen, gisteren is er in België weer een boer getroffen door één of andere dwaas van de politiek die zijn koeien dood wilde, 180 onschuldige beestjes! kan je dat geloven en waarom gewoon omdat er zo een 10 jaar geleden 1 koe met dolle koeie ziekte aangetroffen was. Die is direct afgemaakt en met die 180 koeien was er niets aan de hand. Resultaat die boer zal vergoed worden ja in z'n dromen ja en z'n koeien zijn dood. Die man heeft z'n werk opgegeven om de boerderij van z'n vader op te geven hij heeft een vrouw en een klein kind en op z'n eerste dag krijgt hij al zo'n nieuws te horen. Ik persoonlijk vind dit echt verschrikkelijk en de persoon die dit beslist heeft zit dan nog bij de 'groenen' hebben de mensen dan echt geen gevoelens meer. Oké je kan een dier niet vergelijken met een mens maar dit is overdreven en minstens even erg. Dit maakt me echt kwaad en verdrietig!

Nu is de vraag wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie dit kunnen of helemaal niet?
xxx
Een belgisch meisje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 20:24
Verwijderd
vorig jaar hebben wij dit allemaal al meegemaakt met mond en klauwzeer.. tja het blijft wreed maar je kan er weinig aan doen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:46
NG
NG is offline
Als je met preventieve ruiming het verspreiden van een ziekte kan voorkomen ben ik daar 100 procent voor.

En waar baseer jij het op dat de boer geen vergoeding krijgt?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 23:16
Verwijderd
Het dient een groter belang, laat daar alles mee gezegd zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 23:29
twiety
twiety is offline
Mee eens.

Maar wat betreft dit onderwerp knaagt 1 ding aan me:
Als ik 't me goed herinner kan erop getest worden, zodat gezonde dieren niet geruimd hoeven te worden. Dat is alleen te duur. Misschien moet toch 'ns gekeken worden of hier geld voor vrijgemaakt kan worden (i.p.v. 't kwartje van Kok op de benzine het 'gekke dubbeltje' op de melk voor de MKZ?)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:17
FLH
FLH is offline
Tot de dames en heren politici hebben besloten dat we nu toch maar eens moeten gaan enten, blijft ruimen de enige oplossing om een dreigende epedimie te voorkómen.

Maar da's weer zielig voor al die koeien, varkens etc.
Daarom: ENTEN!!!

En nee: ik ben geen boer, maar kom uit Amsterdam
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:41
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het dient een groter belang, laat daar alles mee gezegd zijn.
welk groter belang? er staat duidelijk dat er 10 jaar geleden een zieke koe is aangetroffen. geen reden om de koeien van nu allemaal te killen als ze gezond zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:48
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

welk groter belang? er staat duidelijk dat er 10 jaar geleden een zieke koe is aangetroffen. geen reden om de koeien van nu allemaal te killen als ze gezond zijn.
Waar maakt iedereen zich druk om? Iedereen is verontwaardigt als koeien gedood worden omdat ze mogenlijk iets met zich mee dragen, terwijl ze eigelijk toch wel geslacht zouden worden voor de vleesproductie ed, enkele maanden later. Maar niemand die daar iets van zegt.
Oud 13-04-2002, 19:56
babygirl
babygirl is offline
Waar maakt iedereen zich druk om? Komaan zeg en op een paar maanden tijd dood je ook geen 180 koeien. Ik vind het heel erg voor die dieren en van die premie komaan zeg er zijn toch genoeg mensen in ons kleine landje die na zoveel jaar nog hun beloofde premie niet gekregen hebben! Of veel minder dan beloofd. En inderdaad een inenting zou veel helpen maarja daar willen ze hun geld niet aanhangen nee ze doden liever 180 onschuldige levens.
xxx
Een belgische meisje
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:05
Verwijderd
Het is nogal onzin om er termen als 'onschuldig' bij te halen, want die koeien zouden hoe dan ook geslacht zijn. Dus kom ajb niet aan met 'arme beestjes' want het maakt voor die beesten geen fuck uit of ze worden gedood wegens ziektegevaar of voor vleesproductie. Het enige waar je dus om zou kunnen treuren is het verlies van economisch belang, namelijk omzetderving, en het is vrij raar om dat 'moord' te noemen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 22:56
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
babygirl schreef:
Waar maakt iedereen zich druk om? Komaan zeg en op een paar maanden tijd dood je ook geen 180 koeien. Ik vind het heel erg voor die dieren en van die premie komaan zeg er zijn toch genoeg mensen in ons kleine landje die na zoveel jaar nog hun beloofde premie niet gekregen hebben! Of veel minder dan beloofd. En inderdaad een inenting zou veel helpen maarja daar willen ze hun geld niet aanhangen nee ze doden liever 180 onschuldige levens.
xxx
Een belgische meisje
lees nou eens even de rest van mijn tekst...
Oud 15-04-2002, 07:35
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het is nogal onzin om er termen als 'onschuldig' bij te halen, want die koeien zouden hoe dan ook geslacht zijn. Dus kom ajb niet aan met 'arme beestjes' want het maakt voor die beesten geen fuck uit of ze worden gedood wegens ziektegevaar of voor vleesproductie. Het enige waar je dus om zou kunnen treuren is het verlies van economisch belang, namelijk omzetderving, en het is vrij raar om dat 'moord' te noemen.
waren het geen melkkoeien die misschien nog jaren te leven hadden dan...?

*is stads jongetje*
Reageren

Regels voor berichten