Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2003, 19:02
NN
NN is offline
Vandaag las ik in de krant dat Marten en Simon Fortuijn op veler verzoek een Pimvlag laten maken die Pimfans op 6-5 a.s. kunnen ophangen. (Op www.pim6mei.nl kun je de vlag bewonderen.)

Wat vinden jullier hiervan?

Ik snap niet dat mensen hun emoties willen verwerken door een vlag op te hangen. Het lijkt mij meer een simpel wraakgevoel van "wij steunen Pim en haten Volkert". Ik hang toch ook geen vlag van Melkert op ofzo?

Los daarvan doet het ontwerp van de vlag mij wat denken aan een NSB-vlag uit de jaren '30 met een golvende Nederlandse vlag, een foto van de leider en een 'diepzinnige' spreuk er op (stond in m'n geschiedenisboek van een paar jaar geleden).

(Voor alle duidelijkheid wil ik even aangeven dat ik niet beweer dat de ideeën van Fortuyn en NSB overéénkomen, voordat ik daar weer boze reacties op krijg van Baron c.s..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2003, 19:04
CraigDavid
CraigDavid is offline
muaaaaaaaaahahahahahaha

tsjah... je bent vrij om het te kopen en als je echt zoveel geld teveel heb moet je het vooral doen.

Pim zou het zo gewild hebben.
Oud 08-04-2003, 19:08
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
persoonsverheerlijking, de cultus van een overleden leider!
Oud 08-04-2003, 19:10
Verwijderd
Leuk idee voor de mensen die het willen.

Die overeenkomst met de NSB-vlag vind ik een beetje ver gezocht. Zo kan je van alles wel wat maken. En verder lijkt het me niet dat de LPF met de NSB wil overeenkomen...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:12
Thijs the man
Thijs the man is offline
Pim was een beste kerel, geen discussie hoor, maar waar ik niet tegen kan is dat die broer zijn slagje eruit probeert te slaan.
Terwijl hij Pim al, ik geloof 6 jaar, niet had gezien.
Wat een kerel!
Oud 08-04-2003, 19:14
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Thijs the man schreef op 08-04-2003 @ 20:12:
Pim was een beste kerel, geen discussie hoor, maar waar ik niet tegen kan is dat die broer zijn slagje eruit probeert te slaan.
Wat een kerel!
ik vind het echt geweldig dat jij een persoon kunt beoordelen als hij 3 of 4 keer op tv is verschenen. de meeste mensen kunnen dat niet. wat een mensenkennis!!!
Oud 08-04-2003, 19:17
NN
NN is offline
Citaat:
Thijs the man schreef op 08-04-2003 @ 20:12:
Wat een kerel!
Het geld gaat niet naar zijn broer, maar naar de Pimfoundation. (Dat is dacht ik een spaarpotje voor Marten en Simon om op vakantie naar Italië kunnen om het graf te bekijken.)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:32
Thijs the man
Thijs the man is offline
Mensuh lezen we geen kranten meer?
Die broer had Pim al een eeuwigheid niet meer gezien, die hadden een hekel aan elkaar.
Dat heeft hij zelf toegegeven, dus wat brengt hem hier?
Emoties zijn het niet, het enige dat overblijft is aandacht en geld.
Oud 08-04-2003, 19:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Thijs the man schreef op 08-04-2003 @ 20:32:
Mensuh lezen we geen kranten meer?
Die broer had Pim al een eeuwigheid niet meer gezien, die hadden een hekel aan elkaar.
Dat heeft hij zelf toegegeven, dus wat brengt hem hier?
Emoties zijn het niet, het enige dat overblijft is aandacht en geld.
Idd.

€25 excl. verzendkosten voor een sterke nationalistisch getinte vlag met een kop erop, jakkes!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:38
BARON
BARON is offline
Deze vlag moet ik ook hebben; ik ga zeker 6 mei Pim herdenken!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-04-2003 @ 20:38:
Deze vlag moet ik ook hebben; ik ga zeker 6 mei Pim herdenken!
Veel plezier he!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:43
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik vind het een goed initiatief. Ik wil ook mijn steentje bijdragen op 6 mei om te laten zien dat ik het absoluut niet pik wat er gebeurd is, maar ik ben niet iemand die schreeuwend op de barricade staat.
Volgens mij is dit helemaal geen persoonsverheerlijking. Op de vlag staat: "Laten wij waken over de vrijheid van het spreken."
Het gaat dus verder dan Pim Fortuyn zelf. Tegenwoordig hoef je maar een complimentje te maken over Pim Fortuyn en men begint al te schreeuwen van persoonsverheerlijking en een tweede messias. Hou toch op!
Oud 08-04-2003, 19:44
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-04-2003 @ 20:41:
Veel plezier he!
Ga mee joh! Toen ik er vorige jaar op 7 mei was stond er voor me in de rij de hele afvaardiging van de Rotterdamse moslimgemeenschap. Misschien kan jij dit jaar namens de Gooise moslimgemeenschap komen!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:52
Verwijderd
Je hangt toch ook op 5 mei geen vlag van Hitler buiten?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:54
BARON
BARON is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2003 @ 20:52:
Je hangt toch ook op 5 mei geen vlag van Hitler buiten?
Jij wel van Stalin?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:54
Roos
Roos is offline
Sjongejongejonge. Er komt ook al een standbeeld van die knakker op het Hofplein. Een belediging voor het land.

Zullen we op 6 mei overal Volkertvlaggen hangen
Oud 08-04-2003, 19:56
Verwijderd
Dat standbeeld is naakt, toch? Misschien heeft het een kleurtje nodig...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:59
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-04-2003 @ 20:54:
Sjongejongejonge. Er komt ook al een standbeeld van die knakker op het Hofplein. Een belediging voor het land.

Volkertvlaggen! Het moet toch niet veel gekker worden hier! Eerst hoor je niks anders op het forum dan begrip voor die van der G.(nee, we zijn niet voor de moord, maar we hebben wel begrip) en nu dit weer! Cynisme proef ik hier maar al te vaak met een serieuze ondertoon.

En Nare Man ook weer door de bocht met een vlag van Hitler. Dat is toch heel wat anders! Er is geen Hitler doodgeschoten op 6 mei, maar een politicus die de democratie enorm hoog in het vaandel had.
Oud 08-04-2003, 20:00
BARON
BARON is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2003 @ 20:56:
Dat standbeeld is naakt, toch? Misschien heeft het een kleurtje nodig...
Als jij dat doet zorg ik er persoonlijk voor dat het hoofdkwartier van de SP een keertje afbrand, liefst met Jan erin.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 20:01
Fortuynist
Fortuynist is offline
En dat standbeeld heeft Fortuyn wat mij betreft verdiend. Als geen ander!
Oud 08-04-2003, 21:42
Ayeltsnikov
Ayeltsnikov is offline
Citaat:
NN schreef op 08-04-2003 @ 20:02:
Vandaag las ik in de krant dat Marten en Simon Fortuijn op veler verzoek een Pimvlag laten maken die Pimfans op 6-5 a.s. kunnen ophangen. (Op www.pim6mei.nl kun je de vlag bewonderen.)

Wat vinden jullier hiervan?

Ik snap niet dat mensen hun emoties willen verwerken door een vlag op te hangen. Het lijkt mij meer een simpel wraakgevoel van "wij steunen Pim en haten Volkert". Ik hang toch ook geen vlag van Melkert op ofzo?

Los daarvan doet het ontwerp van de vlag mij wat denken aan een NSB-vlag uit de jaren '30 met een golvende Nederlandse vlag, een foto van de leider en een 'diepzinnige' spreuk er op (stond in m'n geschiedenisboek van een paar jaar geleden).

(Voor alle duidelijkheid wil ik even aangeven dat ik niet beweer dat de ideeën van Fortuyn en NSB overéénkomen, voordat ik daar weer boze reacties op krijg van Baron c.s..)

Wat een onzin! Ik vergelijk de Pvda toch ook niet met het communisme. Ik vind jou uitspraken erg dom.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:46
Ayeltsnikov
Ayeltsnikov is offline
Het is een goeie manier om iemand te herdenken die voor zn mening durfte uit te komen. En niet bang was voor tuig wat hem bedreigde en zwart maakte. De opbrengst is voor goede doelen btw.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:50
Nate
Nate is offline
Hahahaha.... Pimvlag.

Tja.
Oud 08-04-2003, 21:52
D@mien
D@mien is offline
Dat mensen zo'n vlag willen kopen zal mij een worst wezen, maar ik voorspel dat er op 6 mei weer enorme rellen komen van de LPF kant....die aangewakkerde emoties zorgen niet voor het resultaat wat in 'jullie' ogen Pim verdient..geloof me...de pleuris breekt uit...

enneh...Baron, waarom wil jij Marijnissen 'omleggen'? vanwege zijn mening? ik d8 dat jij daar zo tegen was?

Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:56
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-04-2003 @ 20:54:
Met de passende tekst "Moord = moord, Justitia is BLIND!" ?
Oud 08-04-2003, 21:58
chris9 tje
chris9 tje is offline
als mensen dat graag willen dan doen ze dat toch?

beter dan dat ze met zn allen zeg maar iets kapot gaan maken

en de dood van pim fortyun heeft wel een berg invloed gehad het afgelopen jaar... dan is t toch niet zo erg om daar bij stil te staan?
zeker nu het een jaar geleden is.... k zou dr geen nationale herdenkingsdagdinges van maken, maar even erbij stil staan is toch niet erg?
Oud 08-04-2003, 22:03
BARON
BARON is offline
Citaat:
D@mien schreef op 08-04-2003 @ 22:52:
enneh...Baron, waarom wil jij Marijnissen 'omleggen'? vanwege zijn mening? ik d8 dat jij daar zo tegen was?
Ben ik eigenlijk ook, maar ik moest even op het niveau van Nare Man reageren. Bovendien vind ik het ook de hoogste tijd worden dat ik eens kan lachen om de dood van een ander.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:04
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik vind het een beetje ver gaan, maar ik kan me wel inleven in mensen die zo'n vlag willen ophangen. Ik ben het echter wel met D@mien eens dat het wel eens tot rellen kan leiden tussen voor- en tegenstanders van de heer Fortuyn. Dat zou ik dan weer jammer vinden. Ik begrijp dat men Pim Fortuyn wil herdenken, maar het moet dan wel vreedzaam blijven.

Dus bij dezen een oproep aan alle voor- en tegenstanders van Pim Fortuyn: hou het vreedzaam!
Oud 08-04-2003, 22:08
Nate
Nate is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-04-2003 @ 23:03:
Ben ik eigenlijk ook, maar ik moest even op het niveau van Nare Man reageren. Bovendien vind ik het ook de hoogste tijd worden dat ik eens kan lachen om de dood van een ander.
Handig hoor, van beide walletjes eten. Ik heb straks 2 dagen per jaar om te lachen
Oud 08-04-2003, 22:18
BARON
BARON is offline
Citaat:
Nate schreef op 08-04-2003 @ 23:08:
Handig hoor, van beide walletjes eten. Ik heb straks 2 dagen per jaar om te lachen
Ben je dan toch geen Marijnissen-fan?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-04-2003 @ 20:44:
Ga mee joh! Toen ik er vorige jaar op 7 mei was stond er voor me in de rij de hele afvaardiging van de Rotterdamse moslimgemeenschap. Misschien kan jij dit jaar namens de Gooise moslimgemeenschap komen!

Die helaas vreemd werden aangekeken ja
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Ayeltsnikov schreef op 08-04-2003 @ 22:46:
Het is een goeie manier om iemand te herdenken die voor zn mening durfte uit te komen. En niet bang was voor tuig wat hem bedreigde en zwart maakte. De opbrengst is voor goede doelen btw.
goede doelen= in dit geval, fam. Fortuyn

Geen arme kinderen ofzo helpen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:21
Nate
Nate is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-04-2003 @ 23:18:
Ben je dan toch geen Marijnissen-fan?
Dacht je dat, dan? Ik ben fan van geen enkele politicus. Ik vind ze allemaal niet bijster integer... Nee, als ik het toch eens voor het zeggen had...

NB, Pim, Marijnissen, Volkert; het is mij om het even. Ik laat geen tranen om de dood van dezen, als in, ik heb en had er geen affiniteit mee. Vandaar.
Oud 08-04-2003, 22:23
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-04-2003 @ 23:19:
Die helaas vreemd werden aangekeken ja
Daar weet jij niks vanaf, of stond je ook in de rij?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-04-2003 @ 23:23:
Daar weet jij niks vanaf, of stond je ook in de rij?
Ik heb ook beelden gezien hoor

Bovendien werd t gezegd dus.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:27
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-04-2003 @ 23:24:
Ik heb ook beelden gezien hoor

Bovendien werd t gezegd dus.
"t werd gezegd", lekker betrouwbaar! Ik stond naast die gasten, dus ik denk dat ik heel wat objectiever ben. Maar als hier je moslim-minderwaardigheidscomplexje weer om de hoek komt kijken, heb ik niets gezegd.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:37
Gatara
Gatara is offline
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Geld in het laatje!!!

Oud 08-04-2003, 22:43
McCaine
McCaine is offline
Die site is wel bijzonder pathetisch. Dat dramatische toontje waarin de "beheerders van de Pim Fortuyn Foundation" zichzelf een slachtofferrol aanmeten wekt de lachlust op.

Overigens vind ik een standbeeld van Pim Fortuyn in Rotterdam niet zo'n gek idee. After all hebben de de Witts die ook gekregen en Willem van Oranje er ook vele, en een neergeschoten politicus, hoe vervelend en drammerig ook, is toch iets om te herdenken. Maar meer dan één moet het ook niet worden en een rouwdag gaat te ver, zeker zo direct na de herdenkingsdag van de Tweede Wereldoorlog. Die associatie van gelijkheid moet er niet zijn.
Oud 08-04-2003, 22:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-04-2003 @ 23:27:
"t werd gezegd", lekker betrouwbaar! Ik stond naast die gasten, dus ik denk dat ik heel wat objectiever ben. Maar als hier je moslim-minderwaardigheidscomplexje weer om de hoek komt kijken, heb ik niets gezegd.

t werd door die autochtonen die daar stonden gezegd, dus ja dat is wel betrouwbaar!
Vond jij t dan goed dat ze er ook waren?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 23:02
Tampert
Tampert is offline
Als je respect voor iemand wilt tonen hang je op de sterfdag de Nederlands vlag halfstok. Een officiëel teken van respect voor de dode en een gebaar volgens de etiquette .

Tja... en als je geen respect hebt voor iemand knutsel je natuurlijk zelf een vlaggetje in elkaar en hang je die buiten.

Wat ben ik blij dat die mensen hun eigen vlag hebben gemaakt

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=191156

[EDIT (na de vlag gezien te hebben): Mensen, mocht ik ooit doodgaan en mocht men mij ooit willen herdenken. Als iemand zo'n vlag voor me maakt is het helemaal gerechtvaardigd die persoon te lynchen! Als het nou nog iets moois en statigs was... Maar dit is in 5 minuten in elkaar geflansd met fotoshop en mist enige schoonheid
Oud 08-04-2003, 23:26
Martian
Martian is offline
Baron: dat je Pim wilt herdenken, ok, kan ik me voorstellen. Maar dat je daarvoor geld uit gaat geven aan zoiets doms als een vlag, kan ik me werkelijk niet voorstellen. Pim herdenken ok, een vlag met zijn hoofd erop ophangen en daar 25 euro (14 bier!!!) aan uit te geven niet.
Oud 08-04-2003, 23:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Tampert schreef op 09-04-2003 @ 00:02:
Als je respect voor iemand wilt tonen hang je op de sterfdag de Nederlands vlag halfstok. Een officiëel teken van respect voor de dode en een gebaar volgens de etiquette .

Tja... en als je geen respect hebt voor iemand knutsel je natuurlijk zelf een vlaggetje in elkaar en hang je die buiten.

Wat ben ik blij dat die mensen hun eigen vlag hebben gemaakt

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=191156

[EDIT (na de vlag gezien te hebben): Mensen, mocht ik ooit doodgaan en mocht men mij ooit willen herdenken. Als iemand zo'n vlag voor me maakt is het helemaal gerechtvaardigd die persoon te lynchen! Als het nou nog iets moois en statigs was... Maar dit is in 5 minuten in elkaar geflansd met fotoshop en mist enige schoonheid

Ik vraag me af hoe groot die vlag nou is
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 05:39
dystopia
dystopia is offline
Zo en daar komt men nu mee; een maandje voor bevrijdingsdag. Marketingtechnisch slim, want nu staat de LPF niet onder vuur, is het gruwelijke dier van der G. bijna berechtigt en is het bijna een jaar geleden dat Pim dood is waarna hij ongetwijfeld herdacht zal worden, met dure vlaggen, hoopt men.

Als ie nou wat goedkoper was zou ik 'm wel kopen... zou mooi fikken op 5 mei bevrijdingsdag!
Oud 09-04-2003, 08:04
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 09-04-2003 @ 06:39:
Als ie nou wat goedkoper was zou ik 'm wel kopen... zou mooi fikken op 5 mei bevrijdingsdag!
Correctie; 6 mei bevrijdingsdag

En ik doe uiteraard wel mee...als het niet verbranden is dan wel bekladden, of in het algemeen die lelijke dingen van de vlaggenstok scheuren.

"4 en 5 mei, stilstaan bij vrijheid en democratie". Moet je nodig zulke walgelijke persoonsverheerlijking gaan bedrijven. Die fucker is gewoon DOOD, ligt te ROTTEN, als je hem goed vindt dan leef en handel je naar de ideeën van het Fortuynisme maar hou alsjeblieft je klep een keer over die kerel zélf.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 08:11
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Stoere praat,maar met stoere praat kom je er niet.
Oud 09-04-2003, 08:19
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-04-2003 @ 23:37:

Geld in het laatje!!!

hehehehehhe JUIST hehhehe

xxdelal
Oud 09-04-2003, 08:51
Bendzj
Bendzj is offline
Wat is dit erg zeg. En vooral het feit dat die persoonsverheerlijkers (want dat zijn de LPF'ers, de naam Lijst PIM FORTUYN zegt het al) nu ook proberen om aan 5 mei bevrijdingsdag, 6 mei Pimdag te koppelen. Wat heeft die vent nou weer gedaan om een dag te verdienen. Helemaal niks.

Het is sowieso een misvatting dat Pim Fortuyn zoveel betekend heeft voor Nederland. Daar kreeg ie de kans niet eens voor. Het enige wat ie (wel heel goed overigens) heeft gedaan is een gevoel van onvrede onder veel burgers onder woorden brengen en het tastbaar maken. Maar dat is zijn enige wapenfeit.

Kan iemand mij eigenlijk vertellen wat het fortuynisme is, behalve Pim's boeken gelezen hebben en roepen dat hij zo geweldig was?
Oud 09-04-2003, 09:39
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
Hypochondriac schreef op 09-04-2003 @ 09:51:
Wat is dit erg zeg. En vooral het feit dat die persoonsverheerlijkers (want dat zijn de LPF'ers, de naam Lijst PIM FORTUYN zegt het al) nu ook proberen om aan 5 mei bevrijdingsdag, 6 mei Pimdag te koppelen. Wat heeft die vent nou weer gedaan om een dag te verdienen. Helemaal niks.

Het is sowieso een misvatting dat Pim Fortuyn zoveel betekend heeft voor Nederland. Daar kreeg ie de kans niet eens voor. Het enige wat ie (wel heel goed overigens) heeft gedaan is een gevoel van onvrede onder veel burgers onder woorden brengen en het tastbaar maken. Maar dat is zijn enige wapenfeit.

Kan iemand mij eigenlijk vertellen wat het fortuynisme is, behalve Pim's boeken gelezen hebben en roepen dat hij zo geweldig was?
Tsja, wat heeft ie nou gedaan, hij heeft wat dingetjes gezegd en toen ging ie dood. kunnen we niet beter een Wim Kok dag bedenken, die heeft tenminste wat gedaan voor dit landje.............
Oud 09-04-2003, 09:43
*Burning water*
*Burning water* is offline
Als mensen zich er goed bij voelen zo'n vlag op te hangen, moeten ze dat vooral doen. Ze doen er niemand kwaad mee, en het lijkt me een toegestane manier om je mening te uiten.
Oud 09-04-2003, 09:44
Martian
Martian is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-04-2003 @ 10:43:
Als mensen zich er goed bij voelen zo'n vlag op te hangen, moeten ze dat vooral doen. Ze doen er niemand kwaad mee, en het lijkt me een toegestane manier om je mening te uiten.
Ja... Maar ik snap ze niet
Reageren

Regels voor berichten