![]() |
|
![]() |
Vandaag las ik in de krant dat Marten en Simon Fortuijn op veler verzoek een Pimvlag laten maken die Pimfans op 6-5 a.s. kunnen ophangen. (Op www.pim6mei.nl kun je de vlag bewonderen.)
Wat vinden jullier hiervan? Ik snap niet dat mensen hun emoties willen verwerken door een vlag op te hangen. Het lijkt mij meer een simpel wraakgevoel van "wij steunen Pim en haten Volkert". Ik hang toch ook geen vlag van Melkert op ofzo? Los daarvan doet het ontwerp van de vlag mij wat denken aan een NSB-vlag uit de jaren '30 met een golvende Nederlandse vlag, een foto van de leider en een 'diepzinnige' spreuk er op (stond in m'n geschiedenisboek van een paar jaar geleden). (Voor alle duidelijkheid wil ik even aangeven dat ik niet beweer dat de ideeën van Fortuyn en NSB overéénkomen, voordat ik daar weer boze reacties op krijg van Baron c.s..) |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
€25 excl. verzendkosten voor een sterke nationalistisch getinte vlag met een kop erop, jakkes! ![]() |
![]() |
|
Ik vind het een goed initiatief. Ik wil ook mijn steentje bijdragen op 6 mei om te laten zien dat ik het absoluut niet pik wat er gebeurd is, maar ik ben niet iemand die schreeuwend op de barricade staat.
Volgens mij is dit helemaal geen persoonsverheerlijking. Op de vlag staat: "Laten wij waken over de vrijheid van het spreken." Het gaat dus verder dan Pim Fortuyn zelf. Tegenwoordig hoef je maar een complimentje te maken over Pim Fortuyn en men begint al te schreeuwen van persoonsverheerlijking en een tweede messias. Hou toch op!
||
Citaat:
En Nare Man ook weer door de bocht met een vlag van Hitler. Dat is toch heel wat anders! Er is geen Hitler doodgeschoten op 6 mei, maar een politicus die de democratie enorm hoog in het vaandel had.
||
![]() |
Citaat:
Wat een onzin! Ik vergelijk de Pvda toch ook niet met het communisme. Ik vind jou uitspraken erg dom. ![]() ![]() |
![]() |
|
Dat mensen zo'n vlag willen kopen zal mij een worst wezen, maar ik voorspel dat er op 6 mei weer enorme rellen komen van de LPF kant....die aangewakkerde emoties zorgen niet voor het resultaat wat in 'jullie' ogen Pim verdient..geloof me...de pleuris breekt uit...
enneh...Baron, waarom wil jij Marijnissen 'omleggen'? vanwege zijn mening? ik d8 dat jij daar zo tegen was?
Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 22:01. |
![]() |
|
![]() |
als mensen dat graag willen dan doen ze dat toch?
beter dan dat ze met zn allen zeg maar iets kapot gaan maken ![]() en de dood van pim fortyun heeft wel een berg invloed gehad het afgelopen jaar... dan is t toch niet zo erg om daar bij stil te staan? zeker nu het een jaar geleden is.... k zou dr geen nationale herdenkingsdagdinges van maken, maar even erbij stil staan is toch niet erg?
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het een beetje ver gaan, maar ik kan me wel inleven in mensen die zo'n vlag willen ophangen. Ik ben het echter wel met D@mien eens dat het wel eens tot rellen kan leiden tussen voor- en tegenstanders van de heer Fortuyn. Dat zou ik dan weer jammer vinden. Ik begrijp dat men Pim Fortuyn wil herdenken, maar het moet dan wel vreedzaam blijven.
Dus bij dezen een oproep aan alle voor- en tegenstanders van Pim Fortuyn: hou het vreedzaam!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Die helaas vreemd werden aangekeken ja ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geen arme kinderen ofzo helpen |
![]() |
||
Citaat:
NB, Pim, Marijnissen, Volkert; het is mij om het even. Ik laat geen tranen om de dood van dezen, als in, ik heb en had er geen affiniteit mee. Vandaar.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Die site is wel bijzonder pathetisch. Dat dramatische toontje waarin de "beheerders van de Pim Fortuyn Foundation" zichzelf een slachtofferrol aanmeten wekt de lachlust op.
Overigens vind ik een standbeeld van Pim Fortuyn in Rotterdam niet zo'n gek idee. After all hebben de de Witts die ook gekregen en Willem van Oranje er ook vele, en een neergeschoten politicus, hoe vervelend en drammerig ook, is toch iets om te herdenken. Maar meer dan één moet het ook niet worden en een rouwdag gaat te ver, zeker zo direct na de herdenkingsdag van de Tweede Wereldoorlog. Die associatie van gelijkheid moet er niet zijn.
||
![]() |
Citaat:
t werd door die autochtonen die daar stonden gezegd, dus ja dat is wel betrouwbaar! Vond jij t dan goed dat ze er ook waren? |
![]() |
|
Als je respect voor iemand wilt tonen hang je op de sterfdag de Nederlands vlag halfstok. Een officiëel teken van respect voor de dode en een gebaar volgens de etiquette .
Tja... en als je geen respect hebt voor iemand knutsel je natuurlijk zelf een vlaggetje in elkaar en hang je die buiten. Wat ben ik blij dat die mensen hun eigen vlag hebben gemaakt http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=191156 [EDIT (na de vlag gezien te hebben): Mensen, mocht ik ooit doodgaan en mocht men mij ooit willen herdenken. Als iemand zo'n vlag voor me maakt is het helemaal gerechtvaardigd die persoon te lynchen! Als het nou nog iets moois en statigs was... Maar dit is in 5 minuten in elkaar geflansd met fotoshop en mist enige schoonheid
|
Baron: dat je Pim wilt herdenken, ok, kan ik me voorstellen. Maar dat je daarvoor geld uit gaat geven aan zoiets doms als een vlag, kan ik me werkelijk niet voorstellen. Pim herdenken ok, een vlag met zijn hoofd erop ophangen en daar 25 euro (14 bier!!!) aan uit te geven niet.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vraag me af hoe groot die vlag nou is ![]() |
![]() |
|
![]() |
Zo en daar komt men nu mee; een maandje voor bevrijdingsdag. Marketingtechnisch slim, want nu staat de LPF niet onder vuur, is het gruwelijke dier van der G. bijna berechtigt en is het bijna een jaar geleden dat Pim dood is waarna hij ongetwijfeld herdacht zal worden, met dure vlaggen, hoopt men.
Als ie nou wat goedkoper was zou ik 'm wel kopen... zou mooi fikken op 5 mei bevrijdingsdag!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik doe uiteraard wel mee...als het niet verbranden is dan wel bekladden, of in het algemeen die lelijke dingen van de vlaggenstok scheuren. "4 en 5 mei, stilstaan bij vrijheid en democratie". Moet je nodig zulke walgelijke persoonsverheerlijking gaan bedrijven. Die fucker is gewoon DOOD, ligt te ROTTEN, als je hem goed vindt dan leef en handel je naar de ideeën van het Fortuynisme maar hou alsjeblieft je klep een keer over die kerel zélf. |
![]() |
||
Citaat:
|
Wat is dit erg zeg. En vooral het feit dat die persoonsverheerlijkers (want dat zijn de LPF'ers, de naam Lijst PIM FORTUYN zegt het al) nu ook proberen om aan 5 mei bevrijdingsdag, 6 mei Pimdag te koppelen. Wat heeft die vent nou weer gedaan om een dag te verdienen. Helemaal niks.
Het is sowieso een misvatting dat Pim Fortuyn zoveel betekend heeft voor Nederland. Daar kreeg ie de kans niet eens voor. Het enige wat ie (wel heel goed overigens) heeft gedaan is een gevoel van onvrede onder veel burgers onder woorden brengen en het tastbaar maken. Maar dat is zijn enige wapenfeit. Kan iemand mij eigenlijk vertellen wat het fortuynisme is, behalve Pim's boeken gelezen hebben en roepen dat hij zo geweldig was?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||