Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 12:08
katje_vd
katje_vd is offline
ok, mijn poes (bijna een jaar) is iets meer dan een maand aan de pil en een maand geleden zei de dierenarts nog dat ze niet zwanger was, maar toch heb ik mijn twijfels. Ten eerste zijn haar tepels heel hard opgezwollen, vroeger moest ik erachter zoeken, nu zie je ze zo bijna zitten. Ten tweede is ze serieus verdikt en heeft ze moeite met te gaan liggen, het is altijd een hele onderneming: eerst gaat ze op haar achterpoten zitten, dan strekt ze haar voorpoten en dan laat ze zich op haar zij vallen. Vroeger deed ze dat zo niet. Vroeger zat ze ook altijd met haar achterpoten tegen elkaar, als ze nu gaat zitten zet ze haar achterpoten ver uit elkaar, precies om haar buik ertussen te kunnen leggen.
Misschien beeld ik me het allemaal wel in, maar ik vind het toch raar. Hoe kan je zeker zijn dat je poes zwanger is (zonder naar de dierenarts te gaan)? Want als ze wel zwanger is, moet ze wel direct stoppen met de pil te pakken.
Help!
Oud 10-06-2003, 15:08
Verwijderd
naar de dierenarts gaan

de dierenarts weet meteen fo ze wel of neit zwanger is.. dat kan je zelf niet voelen, of iig geval niet goed.. zelfs als je al meer ervaring heb is het verstandig vene langs te gaan bij de dierenarts

onze hond was ook zogenaamd zwanger, die mensne hebben gevoeld, tepels waren ook gezwollen enzo, de vorige eigenaren voelden echt wat zitten toen ze voelden (en die mensen hadden al eerder een lnestje gehad) maar achteraf hadden ze het toch mis en bleek ze schijnzwanger..
dus nee, ik zou toch echt naar de dierenarts gaan drvoor
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:51
Verwijderd
hmm misschien dat door de hormonen uit die pil haar tepels wat opgezwollen zijn..

als ze echt zwanger is zie je na drie weken dat haar tepels roder worden..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:40
SuperSanne
SuperSanne is offline
De pil voor mensen is niet meer betrouwbaar als je heb gebraakt. Misschien is dat voor katten ook zo? (want katten braken nou eenmaal vaak) Ik wil je niet bang maken, maar het kan ook een (goedaardig) gezwel of iets dergelijks zijn. Ga meteen naar de dierenarts! Want als je kat toch zwanger is moet ze idd stoppen met de pil, en als het een andere oorzaak heeft, kun je er sowiezo beter vroeg bij zijn. Succes!
P.S. Misschien kun je voor de zekerheid alvast wat informatie inwinnen over het verzorgen van een zwangere kat en haar jonkies. Kan geen kwaad om even naar de bieb te gaan, voor het geval dat, toch?
Oud 10-06-2003, 19:23
Verwijderd
idd ff langs de dierenarts.

Waarom is ze aan de pil...? Ja, snap ik wel, om niet zwanger te worden, maar waarom laten jullie haar niet stereliseren? De pil is niet goed voor katten...veroorzaakt een hele grote kans op allerlei enge dingen... Onze dierenarts(en) schrijft de kattenpil om die reden zelden (meer) voor.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 22:25
Verwijderd
het zijn wel de tekenen van zwangerschap, zie je ook al bobbels of dat ze stoten?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 08:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-06-2003 @ 20:23:

Waarom is ze aan de pil...? Ja, snap ik wel, om niet zwanger te worden, maar waarom laten jullie haar niet stereliseren? De pil is niet goed voor katten...veroorzaakt een hele grote kans op allerlei enge dingen... Onze dierenarts(en) schrijft de kattenpil om die reden zelden (meer) voor.
Hebben wij soms dezelfde dierenarts?
Oud 11-06-2003, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-06-2003 @ 20:23:

is er geen prikpil voor katten??

ik weet alleen datie er voor honden wel is,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten