Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 11:14
]{ing
]{ing is offline
Ik heb inmiddels al een jaar of twee een Pentium 3 Slot 1 cpu (op zo'n kaart dus) met een zware Alpha P3125 heatsink (500 gram ongeveer). Maar dankzij die heatsink passen de palletjes om de kaart te vergrendelen niet, en zit de cpu redelijk los in het slot. Tot nu toe werkte ducktape aardig, maar ik wil toch een betere oplossing (pc loopt heel af en toe vast doordat de kaart niet goed in het slot zit, vrij irritant). Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2003, 15:04
Enlightenment
Enlightenment is offline

Tja, ff heel brutaal zijn, maar waarom een heatsink van een halve kilo? Die hard overclocken is er met dat beestje toch niet bij, en zoveel warmte geeft een P3 niet af.
Oud 09-05-2003, 13:37
unpopular
unpopular is offline
Ik zou idd ook gewoon een ander cooler aanschaffen of tyreps dar krijg je ook veel vast
Eventueel zou je ook kunnen proberen of je anders extra gaatjes in de slot kunt creeren zodat je hem wel vast kunt klikken.

Een fototje van de huidige situatie zou kunnen helpen. Wie weet krijg iemand nog en goede ingeving
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 14:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-05-2003 @ 16:04:

Tja, ff heel brutaal zijn, maar waarom een heatsink van een halve kilo? Die hard overclocken is er met dat beestje toch niet bij, en zoveel warmte geeft een P3 niet af.
Passieve koeling, cpu komt niet boven 50 graden stressed. Heb geen digicam dus een foto zal een beetje moeilijk worden, denk dat ik maar de oude tape ga verwijderen en het geval opnieuw vastplakken aan het mobo/kast.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 14:35
unpopular
unpopular is offline
En een actieve cooler dan maakt mss iets meer geluid maar dan is alles opgelost
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 14:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
unpopular schreef op 09-05-2003 @ 15:35:
En een actieve cooler dan maakt mss iets meer geluid maar dan is alles opgelost
Iets meer.. hm nee.. ik heb hiervoor een Intel box en een Vantec koeler erop gehad en die veroorzaakten de grootste herrie in dit systeem, de voedingsfan draait namelijk op 7 volt en de harddisks zijn amper hoorbaar. Heb sowieso geen zin om geld te besteden aan een nieuwe slot 1 hsf, zeker aangezien deze pc zijn beste tijd al gehad heeft.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 15:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja kijk, passief koelen is heel leuk, maar onnodig. Je kunt een 20dBA fan op je heatsink zetten, die is zo stil dat je hem gewoon _niet_ hoort. Punt. Dus persé passeif koelen hoeft nou ook weer niet, je wilt gewoon een stil systeem, dat kan heel goed met fans. Een groot koelblok is altijd fijn, maar hij moet wel goed zitten natuurlijk.
Reageren

Regels voor berichten