Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Myn heit is frysk, ek bin dus half frysk en ken ek net scriuwe.
Ik ga maar verder in Nederlands.. ![]()
|
![]() |
opa= hait
oma= beppe mama= mem papa= heit huis= hus ik hou van jou = ik hald van dei koe= kei mond= moele brood= bole dus mocht je al eens op vakantie gaan naar friesland ken je tenminste een paar woorden. en trouwens voor als er al zo`n echte doorgewinterde fries dit leest (ik weet dat er schrijffouten in zitten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Opa = Pake En ik ben trouwens geen doorgewinterde Fries, maar dat weet ik nog net wel ![]()
||
![]() |
Citaat:
ja, klopt ik weet al hoe dat komt. Mijn moeder spreekt fries, en zei tegen haar vader Hait (zo spreek je heit uit in het fries) en toen was ik dus klein en heb dat overgenomen, Ik noem mijn opa altijd hait, is gewoonte, en mijn vader noemde ik gewoon altijd papa. Duz sorry voor mijn foutje. |
![]() |
|
![]() |
Wat is eigenlijk het verschil tussen een taal en een dialect? Een dialect is een taal, toch? Het lijkt dan misschien op een adnere taal, maar soms ook niet. En sommige talen lijken meer op elkaar dan dialecten die samenhangen met dezelfde taal, dus..
En om antwoord te geven op de vraag: ik kan een heeel klein beetje Fries praten, maar vertrouw het niet genoeg om daar hiereen demonstratie van te geven ![]() Ik kan het wel verstaan, komt eigenlijk door vakanties. Mijn opa & oma zijn wel Fries, maar praten het nooit tegen mij.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Beleidszaken |
De softe approach op dit forum Prime Evil | 136 | 30-08-2004 16:25 |