Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 11:30
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
helppp, ik moet voor een geschiedenis een 5.4 halen om een voldoende te staan, ik zit op de havo, ik heb de boekjes allebei doorgelezen en van de su goede samenvattingen gemaakt, van NL niet, ook heb ik de stofomschrijvingen goed doorgelezen, hoe kan ik hier een 5.4 vor halen?? hellup mij
Advertentie
Oud 06-05-2003, 11:38
Moony
Moony is offline
Het toverwoord is : oefenen
Die weinige oefenexamens die er zijn(iig over Sovjetunie) zou ik zeker maken dan weet je de vraagstelling. En wat bij mij ook altijd werkt om iets te onthouden is puntgewijs belangrijke dingen opschrijven. Dus niet een samenvatting met hele lappen tekst maar het gewoon kort houden. Ook zou ik nog alle vragen heel goed doorkijken als je ze hebt gemaakt( en anders nu nog de deelvragen doen) .
Volgens mij moet een 5.4 wel te doen zijn als je er goed voor leert
Oud 06-05-2003, 11:41
Vini-Vidi-Vici
okeeej, waar zijn die examens te vinden, weet je dat toevallig?
Oud 06-05-2003, 11:47
Moony
Moony is offline
kijk bij examensites bovenaan van dit forum!
Oud 06-05-2003, 11:49
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef op 06-05-2003 @ 12:41:
hier
Oud 06-05-2003, 11:54
ChinoMoreno666
ChinoMoreno666 is offline
ik weet ook niet hoe je geschiedenis het beste kan leren.
ik ben begonnen aan een samenvatting, maar dat werkt niet echt omdat er teveel belangrijke dingen in staan..
dan maar gewoon doorlezen denk ik?
Oud 06-05-2003, 12:25
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
ChinoMoreno666 schreef op 06-05-2003 @ 12:54:
ik weet ook niet hoe je geschiedenis het beste kan leren.
ik ben begonnen aan een samenvatting, maar dat werkt niet echt omdat er teveel belangrijke dingen in staan..
dan maar gewoon doorlezen denk ik?
Die samenvattingen werken bij mij wel... als het goed is kun je 1 paragraaf samenvatten tot minder dan 1 A4 (geschreven). Maar als dat voor jou niet werkt, dan zul je het inderdaad gewoon een aantal keren door moeten lezen, opgaven maken en proefexamens doen...
Oud 06-05-2003, 12:42
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef op 06-05-2003 @ 12:41:
www.werkplaats.wolters.nl >> staan allemaal oefenvragen enzo, over beide boekjes!!

Succes ermee
Oud 06-05-2003, 15:11
Vini-Vidi-Vici
bij die stofomschrijving op vgnkleio.nl he...mogen ze alleen uit die stof vragen stellen op het examen??volges mij toch wel he?
Oud 06-05-2003, 16:02
m@rie
m@rie is offline
Ik ga geschiedenis ook niet helemaal samenvatten. Dat kost veel teveel tijd. Ik heb vandaag het boekje over de su doorgelezen en de basisvragen gemaakt. Als je de basisvragen maakt heb je eigenlijk al een soort samenvatting. Verder oefen examens en bestudeer de chronologische tijdbalk die achterin het boek staat.
Oud 06-05-2003, 16:07
Marorij
Marorij is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef op 06-05-2003 @ 16:11:
bij die stofomschrijving op vgnkleio.nl he...mogen ze alleen uit die stof vragen stellen op het examen??volges mij toch wel he?
Ja, dat is de kennis die op het examen verondersteld wordt en aan de hand waarvan auteurs de examenkaternen hebben gemaakt (zonder het examen gezien te hebben).
Oud 06-05-2003, 16:17
Vini-Vidi-Vici
dus als je die kent, ken je t
Oud 06-05-2003, 16:28
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Boekje lezen, boekje begrijpen, tijdlijn KENNEN EN SNAPPEN en klaar. Gaat niet zoveel tijd in zitten. Middagje ofzo.
Oud 06-05-2003, 16:38
Nona
Nona is offline
http://huiswerk.scholieren.com/werks....php3?id=12117
Mijn samenvatting van SU...
Oud 06-05-2003, 17:03
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-05-2003 @ 17:38:
http://huiswerk.scholieren.com/werks....php3?id=12117
Mijn samenvatting van SU...
Hey hebben havo en vwo t zelfde boekje?
Oud 06-05-2003, 19:07
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 06-05-2003 @ 17:28:
Boekje lezen, boekje begrijpen, tijdlijn KENNEN EN SNAPPEN en klaar. Gaat niet zoveel tijd in zitten. Middagje ofzo.
Dan ken jij de examenstof van dit jaar niet

Ik moet een 5,3 halen en ik vind Gs ook heel erg moeilijk, ben er ook nog niet mee begonnen Maar ik ga ook maar gewoon samenvatten en van allebei de boekjes een proefexamen maken.. een 5,3 is een beetje een gemiddeld cijfer voor mij voor Gs dus in principe moet het wel te halen zijn.
Oud 07-05-2003, 17:09
Marorij
Marorij is offline
Weet iemand misschien waar de antwoorden te vinden zijn van de katern 'Gezagdragers Nederland'? Die schijnen op internet te staan, maar onze docenten kunnen ze niet vinden... Ik heb inmiddels wel de antwoorden op de vragen van de katern van Eisma, maar zelf heb ik de andere versie: die van Wolters-Noordhoff. Het gaat met name om de samenvattingsopdrachten, omdat ik wil weten of ik de goede punten er uit heb gehaald... Bedankt alvast!
Oud 07-05-2003, 17:19
Nona
Nona is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 06-05-2003 @ 18:03:
Hey hebben havo en vwo t zelfde boekje?
Geen idee. We schijnen wel dezelfde onderwerpen te hebben, dus zo onlogisch is het niet...
Oud 07-05-2003, 20:00
juud85
juud85 is offline
Ja we hebben zelfde onderwerpen...vwo heeft misschien iets meer (er is namelijk wel een verschillende havo en vwo bundel) maar mijn geschiedenis leraar geeft de havo les uit het vwo boek.....heheh.....En ik heb van mn leraar een supergoede samenvatting van nederland en gezagsdragers gekregen....afkomstig uit zo'n lerarentijdschrift van geschiedenis...alleen jammer dat ie er niet zoeentje heeft van SU....
xxxxx
Oud 07-05-2003, 21:17
Marorij
Marorij is offline
Citaat:
juud85 schreef op 07-05-2003 @ 21:00:
Ja we hebben zelfde onderwerpen...vwo heeft misschien iets meer (er is namelijk wel een verschillende havo en vwo bundel) maar mijn geschiedenis leraar geeft de havo les uit het vwo boek.....heheh.....En ik heb van mn leraar een supergoede samenvatting van nederland en gezagsdragers gekregen....afkomstig uit zo'n lerarentijdschrift van geschiedenis...alleen jammer dat ie er niet zoeentje heeft van SU....
xxxxx
Toevallig een scanner?! SU lukt me wel, maar ik heb echt geen beeld van het geheel van Nederland... Ik wil geen examen doen!
Oud 08-05-2003, 13:39
ChinoMoreno666
ChinoMoreno666 is offline
dat Nederland-boekje is juist veel makkelijker
ik heb het een keer goed doorgelezen, wat dingen onderstreept en je snapt het wel
beetje logisch nadenken
bij su moet je veel beter dingen leren, vind ik dan.
Oud 08-05-2003, 13:58
Stepsje
Stepsje is offline
Mijn leraar heeft van allebei de onderwerpen een samenvatting gemaakt en dat in een boekje gedaan!! is wel erg handig

Ik ga alle tekst 1 keer goed doorlezen en de samenvattingen goed leren en oefenexamens maken!!

We hebben al een keer over t eerste onderwerp (SU) een schoolexamen gehad ook van 3 uur en daar had ik een 6,5 voor k ben dus niet echt bang dat t niet zal gaan lukken!!
Oud 08-05-2003, 20:06
nogmaals
nogmaals is offline
grote lijnen samen vatten.. herhalen... en proef examen maken...
had ik een 3.8 voor ...maar zonder boek erbij gemaakt... en dat was paarmaanden gelee...
Oud 09-05-2003, 11:12
examenhavo
examenhavo is offline
heeft iemand een goede samenvatting voor mij van geschiedenis examen havo???? ik moet nog beginnen met gs, ik snap dr nix van. communisme enzo al niet en ook niet van die leiders enzo, thnx
Oud 11-05-2003, 15:27
Verwijderd
Citaat:
examenhavo schreef op 09-05-2003 @ 12:12:
heeft iemand een goede samenvatting voor mij van geschiedenis examen havo???? ik moet nog beginnen met gs, ik snap dr nix van. communisme enzo al niet en ook niet van die leiders enzo, thnx
mij hielp het erg om alle antwoorden van de basisvragen te bestuderen en die staan o.a. hier: http://members.lycos.nl/deklopv6/geschiedenis.html
Advertentie

Regels voor berichten