Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 10:29
dystopia
dystopia is offline
Gratis film, gratis te downloaden. Het gaat over hacking in 't algemeen, technische zaken, lockpicking, security en meer van dat soort zaken. Leerzaam, leuk, gratis en legaal!

Download hier:
http://hippies.waag.org

Screenshots:

^- over hacktic en phreaking (had ik een t-shirt van )

^- toetsenbord van stenen (zit een heel verhaal achter)

^- vliegeren. Symbolisch een mooie waarde...

^- dit ken ik nog van vroegah, had je van die kleine boxjes die je in elkaar moest puzzelen. Dit is hetzelfde spel, maar dan moeilijker en groter.

^- ircii, dingetjes regelen voor HAL2001.

^- undercover "ik werk bij Fokker" smeris lockpicking aan 't leren (hij kon er niks van )

Andere zaken die bespoken worden zijn bijv. pong op een fietsbel, WiFI + IPsec, GR overclocken, en hacking/vrijheid van meningsuiting en repressie in 't algemeen. Het kijken waard dus, imo!
Oud 07-05-2003, 10:38
Vinzz
Vinzz is offline
hm.. jaja ik ga wel even kijken
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:34
aap777
aap777 is offline
mja wel aardig, had ik al op webwereld.nl gelezen.
wat een nerds trouwens een paar van die figuren...

van die echte geeks met brilletje enzo
wel lachen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:32
Orion
Orion is offline
Interessante documentaire!

wel beetje jammere kwaliteit, though
Oud 07-05-2003, 20:09
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef op 07-05-2003 @ 11:29:
^- undercover "ik werk bij Fokker" smeris lockpicking aan 't leren
Hoe weet jij zo zeker dat hij undercover was ? Hij was op de Amsterdamse TV te zien bij de presentatie van een nieuwe dienstfiets. De conclusie is dan dus dat de betreffende persoon gewoon agent is. Infiltratie werk zal altijd door speciaal opgeleide rechercheurs gebeuren. Het inzetten van een normale straat agent zou wel een hele rare move van Amsterdam-Amstelland zijn.
Oud 07-05-2003, 21:38
Verwijderd
Jammer dat 't Klaphek al zo'n tijd dood is..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 15:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 07-05-2003 @ 21:09:
Hoe weet jij zo zeker dat hij undercover was ?
Als je de film had gezien, had je zelf het antwoord geweten. Deze meneer heeft het zelfs toegegeven, maar niet op het moment dat hij joinde; later pas. Daarnaast is het algemeen bekend dat er geinfiltreerd wordt in zowel de hele community alsmede bij Toool.

Klaphek wordt een nieuwe site voor gemaakt met forum afaik. Meetings zijn er nog wel..

Laatst gewijzigd op 08-05-2003 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:28
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef op 08-05-2003 @ 16:12:
Als je de film had gezien, had je zelf het antwoord geweten. Deze meneer heeft het zelfs toegegeven, maar niet op het moment dat hij joinde; later pas.
In het stukje dat over de "infiltrant" gaat hoor ik hem helemaal niet toegeven dat hij infiltrant is. Als het ergens anders in het filmpje voorkomt mag je mij vertellen op welk punt dat is. Dan zal ik dat stuk nog een keer afluisteren.

Een echte infiltrant zal nooit toegeven dat hij bij de politie werkt. Ook ga je daar niet zomaar even achterkomen. Deze mensen zijn namelijk afgeschermd van de normale registratie en communicatie wegen. Zo zal een rechercheur die aan infilitratie doet nooit post ontvangen met een politie logo op de enveloppe.

Citaat:

Daarnaast is het algemeen bekend dat er geinfiltreerd wordt in zowel de hele community alsmede bij Toool.
En geheel terecht. Dat moet men, zover men capaciteit heeft, bij iedere club doen die mogelijkerwijs criminele activiteiten ontplooit, dan wel aantrekkingskracht uit oefent op criminelen.
Reageren

Regels voor berichten