Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 16:09
Verwijderd
uit de spits:

Citaat:
Twaalfjarige begint studie medicijnen

WASHINGTON - De twaalfjarige Sho Yano heeft toestemming gekregen om aan de Universiteit van Chicago een studie medicijnen te gaan volgen. Dat heeft de krant Chicago Tribune vrijdag gemeld. Yano, zoon van een Koreaanse moeder en Japanse vader, is al cum laude geslaagd voor een opleiding biologie en daarom klaar om een studie medicijnen te gaan volgen, aldus Michelle LeBeau, hoogleraar medicijnen in de Chicago Tribune. Sho speelde al op vierjarige leeftijd werken van Mozart uit het hoofd en in de vechtsport Taekwando is hij in het bezit van de zwarte band. Als de studie medicijnen naar wens verloopt, kan hij op zeventien- of achttienjarige leeftijd aan de slag als arts. Ook zijn zesjarige zusje Sayuri geldt als een wonderkind.(ANP)
wat vinden jullie hiervan?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2003, 16:12
Studentje
Studentje is offline
Ik zelf zou niet graag een arts van 18 hebben, eerlijk gezegd.
Oud 06-05-2003, 16:42
hopefully
hopefully is offline
je zult dat jongetje zelf ook maar zijn..loop ja daar als 12-jarige tussen allemaal lui van 20.... hmz..lijkt me niet zo'n heel goed idee... mjah
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:06
Verwijderd
hmm.....dit moet naar Actualiteit & Nieuws
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:33
mleen
mleen is offline
het lijkt me verschrikkelijk voor zijn eigen ontwikkeling. Hij mist zo zijn hele pubertijd en waarschijnlijk heeft ie ook z'n kindertijd gemist.
Verder wel bijzonder en leuk dat hij zoveel kan leren
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:12
Thomas
Thomas is offline
Ja, mooi voor jongen. Neemt niet weg dat kinderen van dat kaliber zeer eenzaam zijn en vaak verstrengeld zijn in hun eigen emoties. Die kinderen eindigen vaak nog lager dan de gemiddelde mens.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:51
autodropje
autodropje is offline
Lijkt me niets om als 12 jarige daar rond te lopen, denk niet dat dat goed voor zo'n kind is.
Oud 06-05-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
omaltievo schreef op 06-05-2003 @ 18:06:
hmm.....dit moet naar Actualiteit & Nieuws
ok, ik twijfelde tussen a&n en school en studie
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 22:28
Nona
Nona is offline
We hebben een meisje op school gehad die 2 klassen over had geslagen. En die was al helemaal in elkaar gedraaid, echt niet normaal! Ik wil niet weten hoe zo'n jongen zich dan voelt...
Oud 06-05-2003, 23:32
Verwijderd
Ja, dat is echt ziek. Zo'n kind wordt gewoon helemaal geconditioneerd om te voldoen aan de wens voor een wonderkind van die ouders. Je maakt mij namelijk niet wijs dat een kind van twaalf jaar liever één of andere ingewikkelde studie doet dan in een normale klas zitten, dingen ontdekken, met z'n vriendjes kattekwaad uithalen en het leven zelf ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 23:45
Verwijderd
Volgens mij klopt het niet echt. Zo'n genie en dan beweert hij dat z'n talent van God komt. Dat kán gewoon niet samengaan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 07:50
huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-05-2003 @ 01:32:
Je maakt mij namelijk niet wijs dat een kind van twaalf jaar liever één of andere ingewikkelde studie doet dan in een normale klas zitten, dingen ontdekken, met z'n vriendjes kattekwaad uithalen en het leven zelf ontdekken.
Wanneer zo'n kind nooit iets anders heeft gedaan weetie niet beter en dat is heel triest. Eenzijdige ontwikkeling (alleen de intelligentie) is beroerd voor een stabiele persoonlijkheid later
Oud 07-05-2003, 11:39
hajo
hajo is offline
Dit kind wordt echt geen arts die je in het ziekenhuis tegenkomt, maar waarschijnlijk een onderzoeker die een medicijn voor aids ontwikkeld ofzo. Hoe lullig het ook mag zijn voor dit jongetje dat hij zo inteligent is, dit soort mensen hebben we wel nodig voor onze evolutie en vooruitgang.
Oud 07-05-2003, 16:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik vraag me altijd af:

zou een inteligent kind (vwo niveau, makkelijke leerling) niet gewoon het zelfde kunnen als hij gepushed en gestimuleerd word?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
huytuneng schreef op 07-05-2003 @ 08:50:
Wanneer zo'n kind nooit iets anders heeft gedaan weetie niet beter en dat is heel triest. Eenzijdige ontwikkeling (alleen de intelligentie) is beroerd voor een stabiele persoonlijkheid later
Ja, niet alleen dat. Eenzijdige ontwikkeling is slecht, maar ook ongelijkmatige ontwikkeling. Als zo'n jochie straks op z'n 19e cum laude een bul medicijnen uitgereikt krijgt en moet gaan werken, staat hij tussen de artsen van minstens twintig jaar ouder. Dat werkt niet.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:03
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 07-05-2003 @ 17:34:
ik vraag me altijd af:

zou een inteligent kind (vwo niveau, makkelijke leerling) niet gewoon het zelfde kunnen als hij gepushed en gestimuleerd word?
ik zou geen studie medicijnen kunnen doen op m'n twaalfde.
En ik weet zeker dat dit bij 99.995% van de andere vwo leerlingen het zelfde is. Je moet gewoon van natuure een genie zijn wil je dat kunnen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:07
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 07-05-2003 @ 17:34:
ik vraag me altijd af:

Ik denk het niet. Het gaat hier wel over echte extremen.
Oud 07-05-2003, 17:27
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
maar toch weet je de omstandigheden van dat gozertje niet.
Misschien had hij wel prive leraren enzo.

maar goed, ik denk dat jullie gelijk hebben
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:31
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 07-05-2003 @ 18:27:
maar toch weet je de omstandigheden van dat gozertje niet.
Misschien had hij wel prive leraren enzo.

maar goed, ik denk dat jullie gelijk hebben
hoeveel kinderen van 4 hebben het talent stukken van Mozart uit hun hoofd te spelen? Sommige mensen worden gewoon geboren als genie, er zijn dan ook mensen die geboren worden met veel minder intelligentie dan gemiddeld

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:15
Verwijderd
Wonderkinderen zoals deze jongen bestaan er altijd, niet veel, maar toch. Maar zijn koreaanse afkomst zegt ook wel iets. Deze kinderen worden vaak heel erg strend opgevoed, presteren daardoor ook vaak wel goed. Ik denk dat wel zou kunnen, maar dan moeten ze zo'n kind ook genoeg vrijheid en tijd geven om zich te ontspannen (ook als hij dat uit zichzelf niet doet).
Zon kind zal in ieder geval eenzaam zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 10:42
Severus
Severus is offline
Bekijk de film "Little Man Tate" maar eens (met Jodie Foster & Adam Hann-Byrd) en dan zul je zien hoe het echt is om een wonderkind te zijn. Niet leuk dus.

Ripper
Reageren

Regels voor berichten