Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2003, 12:57
summer1986
summer1986 is offline
Ik heb voor biologie alles doorgelezen. Dingen die ik niet echt kon onthouden even opgeschreven. Ik heb niet over alle stof een toets gemaakt, en ook geen lesvragen. De rest van de vakken (eco, gs) heb ik nog niet gedaan.

Nu dacht ik: laat ik eens kijken hoe het gaat als ik een aantal vragen uit de examenbundel maak. Nu schrik ik wel even! Ik bijna heb alles fout, en degene die ik goed heb ook vaak gewoon gegokt!

Het valt me echt vies tegen! Ik wist geen vraag zeker...ik kan wel janken.
Advertentie
Oud 11-05-2003, 13:23
bindmiddel
bindmiddel is offline
Niet te druk maken. Alle kom goed. Don't let the stress get you.
Oud 11-05-2003, 13:36
Moony
Moony is offline
Je hebt er nog tijd voor en invloed op!
Maak vanmiddag nog een examen(een hele!) Er zijn altijd wel onderwerpen waar je beter in bent dan dat je misschien in je examenbundel hebt gemaakt. En kijk dan eens over het totaal wat je niet goed hebt gedaan, en daar leer je nog wat extra op.
Het gaat je vast wel lukken!
Oud 11-05-2003, 13:45
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik maak me ook zorgen..
Ik heb alleen nog maar de makkelijkste hoofdstukken geleerd en ik MOET een goed punt halen voor biologie. Waarom is biologie ook zo veel en zo moeilijk ?
Oud 11-05-2003, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 11-05-2003 @ 14:45:
Ik maak me ook zorgen..
Ik heb alleen nog maar de makkelijkste hoofdstukken geleerd en ik MOET een goed punt halen voor biologie. Waarom is biologie ook zo veel en zo moeilijk ?

Geen id! maar het is inderdaad belachelijk veel wat je moet leren!
Oud 11-05-2003, 13:49
summer1986
summer1986 is offline
Bedankt voor jullie reactie Net heb ik een oefengedeelte gemaakt van 'Ordening en evolutie' en dat ging erg goed. Maar de rest is echt
Oud 11-05-2003, 14:58
Verwijderd
ja, bio is wat dat betreft heel lastig....ik ben maar begonnen met de proefexamens en toen nagekeken wat ik neit wist...alles in je kop stampen heeft geen nut geloof ik
Oud 11-05-2003, 15:12
Loki
Loki is offline
Mijn leraar (!) zegt zelf dat je zeker niet alles uit je kop moet leren. Het gaat er echt om dat je verbanden kunt leggen. Dus lees een hoofdstuk ,of de samenvatting daarvan, door en maak over dat onderwerp examenopgaven (staan in de examenbundel). Als je daar mee klaar bent; maak zoveel mogelijk examens! Leer tenslotte de dag voor je examen alle samenvattingen, en het komt vast wel goed.

Suc6!
Oud 11-05-2003, 15:14
Mask
Mask is offline
stress is echt de grootse factor waardoor mensen niet slagen.

dus gewoon niet stressen...ik heb veel mensen gevraagt wat ze van het exame vonden en ALLEMAAL zeiden ze: "ik vond het exame makkelijker dan de tentames"...

no worries
Oud 12-05-2003, 13:17
SuperSanne
SuperSanne is offline
en denk ook een beetje aan je andere vakken. je mag een 5 en een 4 hebben, waarvan één cijfer in het profieldeel, (neem even aan dat bio bij jou een profielvak is), dus als je gemiddeld voor bio een 3,5 staat, en voor een ander "gewoon" vak, zoals engels of nederlands een 4,5 en voor alle andere vakken minimaal een 5,5 dan kun je lekker je diploma in ontvangst nemen. Een 3,5 voor biologie moet toch wel te doen zijn?
Oud 12-05-2003, 14:16
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 12-05-2003 @ 14:17:
en denk ook een beetje aan je andere vakken. je mag een 5 en een 4 hebben, waarvan één cijfer in het profieldeel, (neem even aan dat bio bij jou een profielvak is), dus als je gemiddeld voor bio een 3,5 staat, en voor een ander "gewoon" vak, zoals engels of nederlands een 4,5 en voor alle andere vakken minimaal een 5,5 dan kun je lekker je diploma in ontvangst nemen. Een 3,5 voor biologie moet toch wel te doen zijn?
Ja een 3,5 tuurlijk! Denk zeker wel een 4.5 zelfs Ik heb bio trouwens als vrije deel erbij gekozen. Ik weet of het dan een ander verhaal is Thanks
Oud 12-05-2003, 23:35
Verwijderd
ik moet nog beginnen met oefenexamens en opgave's uit de examenbundel...

maar ben nu pas bij thema 4 v/d 15 die ik moet leren! dus 1st dat maar ff snel doen!

meer dan oefenen / leren / doorlezen / zwakke punten opschrijven kan je niet doen!!!! give it your all!!!!! dan hoef je je later niet schuldig te voelen als je zakt!
Oud 13-05-2003, 07:32
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
Loki schreef op 11-05-2003 @ 16:12:
Mijn leraar (!) zegt zelf dat je zeker niet alles uit je kop moet leren.
De mijne ook. Volgens hem moet je 20% leren en 80% oefenen.

Wij hebben voor biologie 3 toetsen gehad dit jaar, de stof daarvan samen is de examenstof. De vragen die daar gesteld werden kwamen rechtstreeks uit oude examens. Mijn gemiddelde van die drie toetsen was een 5,7 en ik moet een 4,9 halen... Ook ik ga niet echt met een gerust hart het biologie-examen in. Maar wat kun je meer doen dan je best? Ik neem uit de boeken alleen het moeilijkste even door. De rest ga ik alleen maar oude examens oefenen!
Oud 13-05-2003, 09:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 12-05-2003 @ 15:16:
Ja een 3,5 tuurlijk! Denk zeker wel een 4.5 zelfs Ik heb bio trouwens als vrije deel erbij gekozen. Ik weet of het dan een ander verhaal is Thanks
dat het in je vrije deel zit is gunstig! Nou kan je (is natuurlijk niet de bedoeling ) voor een ander profielvak een onvoldoende scoren (maar ik zou toch maar leren ). het zit zo: je bent geslaagd als

- al je eindcijfers 6 of hoger zijn (dus min. 5,5 dan word het afgerond naar een 6)
- als één vak een 5 is en de rest een zes of hoger (of een 4,5 en de rest... nou ja, je snapt het wel)
- als je voor twee vakken een vijf en een vier staat, en maximaal één van deze cijfers (de vier mag dus ook) in je profieldeel zit

en dan natuurlijk een voldoende voor je handelingsdelen en profielwerkstuk

succes!
Oud 13-05-2003, 10:33
alpha
alpha is offline
Citaat:
Mask schreef op 11-05-2003 @ 16:14:
stress is echt de grootse factor waardoor mensen niet slagen.

dus gewoon niet stressen...ik heb veel mensen gevraagt wat ze van het exame vonden en ALLEMAAL zeiden ze: "ik vond het exame makkelijker dan de tentames"...

no worries
Bij ons op de toetsen krijgen we al (oude) examenvragen dus ik denk niet dat dat bij mij opgaat...
Oud 13-05-2003, 11:03
shaya
shaya is offline
je mag je biodata er bij houden. moet je eens kijken hoeveel dingen je er eigenlijk gewoon in kan opzoeken.
Oud 13-05-2003, 17:46
rooddraakje
rooddraakje is offline
Gewoon rustig dooroefenen.

Succes!
Advertentie

Regels voor berichten