Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 07:46
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Vertel wat over je koopgedrag..

ben je zo iemand die iets leuks ziet en het meteen wil kopen, of denk je er echt goed over na.
Let je erg op kwaliteit etc, en duurzaamheid?

Koop je dure kleding omdat je ouders het toch wel betalen, of let je juist op de centen

Bespaar je veel door goedkope producten te kopen, ook in de supermarkt bijvoorbeeld?

Tell me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2003, 08:04
neotrinity
neotrinity is offline
ik ben niet iemand die naar de stad gaat en denkt "mwah kzie wel wat ik koop".

meestal weet ik meteen wat ik wil kopen en dat doe ik dan ook gewoon meteen. Ik haat de hele tijd winkels in en uit lopen en ik snap ook echt niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen. Als ik in een gekke bui ben en ik zoek echt iets aparts wil ik nog wel eens alle winkels aflopen om net dat ene speciale dingetje te vinden.

Ik ben een koper die graag geld uitgeeft aan mooie kleding (wat ik mooi vind dan lol), maar wel nadenk voordat ik het koop, of ik het meer dan een keer draag enzovoorts. Want ook al krijg ik kledinggeld , m'n ouders die werken er ook heel hard voor.

Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 08:54.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 08:48
jasmijn84
jasmijn84 is offline
als ik iets leuks zie dan wil ik het meteen hebben dus koop het.
maakt meestal niet uit hoeduur het is.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 08:48
Billy_bob
Billy_bob is offline
Ik koop het meestal gelijk als ik het mooi vind! Maar als ik niet zoveel geld meer heb dan loop ik nog een rondje om na te denken. Hele dure dingen zoals prada etc Dat soort dingen koop ik alleen als ik het verschrikkelijk mooi vind. En de kwaliteit goed is..
Oud 06-05-2003, 09:04
Esmée
Esmée is offline
Ik koop ook vaak meteen, tenzij ik bv nog veel verjaardagen heb of zo en daar ook al geld aan moet uit geven.. dan denk ik soms, nou ja, laat dat shirtje dan maar even zitten En ik ben ook heel erg iemand met de instelling: kan altijd nog ruilen Dan koop ik het gewoon en probeer ik het thuis op mn gemak nog eens uit in combinatie met mn eigen kleren e.d., is het niks, breng ik het weer terug, geld terug, klaar.
Oud 06-05-2003, 09:05
Verwijderd
Meestal koop ik iets meteen als ik het mooi vind.
Laatst had ik een truitje laten hangen omdat ik het toch iets te duur vond, en ben de volgende dag gelijk teruggegaaan om het toch te kopen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:07
Dwarfie
Dwarfie is offline
Van te voren bepaal ik altijd wel wat ik wil hebben/nodig heb. Uiteindelijk kom ik meestal met iets anders thuis... Op de prijs let ik niet echt, zolang het niet buitensporig duur is koop ik het wel.
Oud 06-05-2003, 09:17
DeadNation
DeadNation is offline
Jongens die prada kopen hahahaha.....o wacht. mensen die prada kopen hahaha
Oud 06-05-2003, 09:21
Verwijderd
Ik let wel op de kwaliteit, dat deed ik eerst niet en nu is de helft van m'n shirts gekrompen en te klrin om aan te doen

Verder let ik op het geld omdat ik het belache;lijk vind dat voor sommige broeken 120,- betaald moet worden..
Dat doe ik dus echt niet..

Verder vind ik het leuker om goedkope dingen te kopen, dat geeft me meer voldoening want vaak geeft het watverassender effect dan die dure achterhaalde dingen..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:25
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik koop niet echt vaak dingen. Ik ga wel vaak naar winkels, maar dan gewoon kijken en alles willen hebben, maar heb toch zelden het geld ervoor. Als ik het wel eens heb dan koop ik dingen die ik echt zo leuk vind dat ik ze moet hebben, of dingen die ik echt nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:30
Verwijderd
tja,ik ben altijd doorm ijn ouders nogal verwend...
zodra ik iets zie koop ik het eigenlijk ook meteen wel, vandaar ook dat mn kamer volstaat met rotzooi
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:17
italianboy
italianboy is offline
impulsief en niet zon beetje ook
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:35
m@rie
m@rie is offline
Citaat:
Dwarfie schreef op 06-05-2003 @ 10:07:
Van te voren bepaal ik altijd wel wat ik wil hebben/nodig heb. Uiteindelijk kom ik meestal met iets anders thuis... Op de prijs let ik niet echt, zolang het niet buitensporig duur is koop ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:44
Fleur
Fleur is offline
Ik ga meestal winkelen met iets in mijn hoofd dat ik wil kopen, meestal vind ik dat niet en kom ik met iets anders thuis of met helemaal nix
Ik denk wel meestal vrij lang na voor ik iets koop, helemaal als ik het duur vind. Ik let op het materiaal en de kwaliteit bij wat duurdere dingen, want heb geen zin het na een maand weg te kunnen gooien.
Als ik iets leuk zie wat vrij goedkoop is dan koop ik het al snel en let ik soms minder goed op.
De kleding die ik koop ik meestal niet zo duur, meer dan 60 euro betaal ik bijvoorbeeld echt niet voor een broek.

Qua supermarkten ben ik een Aldi-fan lekker goedkoop.

Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 10:54.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:44
Evito
Evito is offline
Ik heb al maanden niets meer gekocht.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:07
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Als ik iets leuks zie dan denk ik "kut wat duur zeg, het zou verboden moeten worden" en laat ik het hangen, maar ja als ik dan een week of 2 later het weer zie hangen dan denk ik nog steeds "kut wat duur" maar koop ik het wel

Ik ga niet echt de stad in om iets te kopen, meestal zie ik wel of ik iets leuks vind, en als ik het dan ook nodig heb gaat het meestal via boven beschreven methode
Oud 06-05-2003, 12:32
GRRR
GRRR is offline
gadgets: echt alleen kwaliteit en nieuwste vh nieuwste. patsen he? ;P
kleding: gewoon alles wat makkelijk zit. normaal helemaal niet zo duur, ik scheur ze toch weer zo dus beter iets minder duur.
boodschappen: super de boer ben te lui om naar de aldi te gaan. dat is 5 minuten verder lopen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:41
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
italianboy schreef op 06-05-2003 @ 11:17:
impulsief en niet zon beetje ook
Oud 06-05-2003, 12:59
Verwijderd
Of ik iets meteen koop, ligt aan mijn bui, hoeveel het kost en hoeveel geld ik heb op dat moment.
Vaak ga ik wel naar de stad speciaal om iets te kopen, en als ik dan wat leuks zie wat niet heel duur is, koop ik het meteen.

Ik let niet zo heel erg op kwaliteit, ook niet op wasvoorschriften enzo, is best irri, soms blijken dingen alleen op de hand gewassen kunnen worden enzo..Maar ach, dan doe ik dat maar.

Het is erg jammer als kleding heel snel verwassen is, maarja dan heb je er toch wel plezier van gehad vind ik..dingen waarvan ik twijfel of ze de wasmachine wel zullen overleven, was ik ook op de hand.

Mijn ouders betalen vrijwel niets, daardoor let ik misschien wel beter op de prijs. Ik moet er toch voor werken om het te kunnen betalen, dat weerhoudt soms wel om iets te kopen.

Qua eten enzo koop ik vaak toch wel de wat duurdere dingen, maar dan alleen omdat ze lekkerder zijn...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:28
Vice
Vice is offline
Meestal denk wel na over dingen die ik misschien ga kopen. Als ik de stad in ga weet ik ook van te voren wat ik wil kopen.
Bij schoenen en spijkerbroeken let ik wel op de kwaliteit.
Oud 06-05-2003, 13:36
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Ik ben brons(tig).
Oud 06-05-2003, 13:40
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik koop heel impulsief.
als ik zin heb om te winkelen ga ik een beetje door de stad dwalen en als ik dan iets leuks zie en het niet te duur is koop ik het.
als ik echt kleding of schoenen nodig heb ga ik het liever wat verder weg zoeken en ga ik naar een wat grotere stad. meestal neem ik dan mn moeder mee, omdat die heel erg kritisch is en het meteen ziet als er iets mis is met een kledingstuk (bij bijv. 2e-hands-winkeltjes) en ze kan goed inschatten of ik iets zal dragen, of het praktisch is en niet te snel slijt.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:47
SpiritX
SpiritX is offline
Vrij impulsief
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:05
Verwijderd
Bigspender , gat in de hand...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:12
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik heb momenten dat ik heel impulsief koop, en alles gewoon koop wat ik leuk vind.
maar vaak heb ik daar het geld niet voor, en moet ik gewoon wel elke cent 3 keer omdraaien voordat ik er mee gaan rondgooien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2003, 17:13
Miss Fat Booty
Miss Fat Booty is offline
ik ben heel erg, ik koop alles wat ik zie en maar een klein beetje leuk vind...
en na 2 weken draag ik t meestal niet meer

mn kast is echt veeeeeeeeel te vol....maar ik gooi nooit wat weg
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:21
Mysterons
Mysterons is offline
soms ga ik winkelen met de gedachte "ik wil vandaag echt iets leuks hebben", soms met de gedachte "aa ik mag niet te veel geld uitgeven" en soms met de gedachte "ik moet een broek en sokken"

ik ben het gelukkigst met een geweldige aankoop die weinig heeft gekost..
Oud 06-05-2003, 17:42
poesiefox
poesiefox is offline
Ik kan inderdaad intens genieten van het feit dat ik wel leuke dingen heb aangeschaft, maar waarvoor de verkoper mij toch geen poot heeft kunnen uitdraaien.

Ik verdom het om mee te doen aan die geldklopperij. Laat ze iemands anders consumentensurplus maar gaan afromen, maar niet dat van mij!

Uitverkoop, sample shop, dat soort werk. En de Zeeman en laatst nog, opa hemden met zo'n knoopsluiting van ribbelstof bij de digros voor een habbekrats. Jaaa, dat zijn dan extra leuke shirts.

Ik ben wel een impulsaankoper, ik heb teveel de schurft aan echt iets moeten lopen zoeken.
Oud 06-05-2003, 17:42
feline
feline is offline
Als ik de stad inga heb ik van te voren meestal wel een idee van wat ik nodig heb. Maar ik heb er geen problemen mee een beetje van m'n beginidee af te stapen. Verder denk ik wel goed na voor ik iets koop, ik heb dus ook weinig miskopen.
Oud 06-05-2003, 17:47
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Ik kan heel impulsief kopen, maar ook echt heeeeeeeel lang twijfelen.
Zo zag ik laatst beenwarmers van een bepaald sokkenmerk, met alle kleurtjes van de regenboog. Ik moest en zou ze hebben, maar ze waren wel 15 euro, wat ik duur vond en ik zou ze toch maar 1 keer aantrekken. Dilemma dilemma. Na 3 uur in de stad te hebben gelopen toch maar niet gekocht, waarna ik nu spijt heb.
Oud 06-05-2003, 17:53
neobamboom
neobamboom is offline
ik kan wel hele winkels/markten afstruinen voor iets.
maar ik let wel op de prijs.
Oud 06-05-2003, 17:55
Verwijderd
Ik weet meestal wel wat ik wil hebben, wat ik in ieder geval wil kopen.. maar zie ik dan nog iets hangen wat me ook bevalt dan haal ik dat ook. Met gadgets enzo doe ik wat meer onderzoek, dat ik echt het allerbeste/mooiste koop maar over kleding denk ik nooit echt na (anders is het weg als je terug komt)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:18
gary moore
gary moore is offline
wanneer ik op stap ga is dat meestal met de gedachte ik moet een nieuwe broek hebben dus zorg maar dat je er eentje vind in 1 uur, ben ook nooit zo lang bezig ik zoek wat leuks uit en als het versleten is ga ik weer de stad in
Oud 06-05-2003, 18:29
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Als ik iets leuk vind, ik het kan betalen en het geld er dan ook nog voor wil betalen....dan koop ik het.
Oud 06-05-2003, 18:33
the tourist
the tourist is offline
Voordat ik iets koop twijfel ik meestal wel ff (soms ga ik eerst nog een paar andere winkels in voordat ik iets koop). Als de prijs niet overdreven hoog is, koop ik het meestal gewoon.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:38
soske
soske is offline
Als ik iets leuks zie en het is niet te duur koop ik het meteen. Als het wat duurder is ga ik vaak twijfelen en koop ik het vaak toch niet. Waar ik achteraf soms wel spijt van heb....
Maar verder ben ik redelijk kritisch maar kan ik toch best goed slagen meestal, ben met sommige dingen ook kritischer dan met andere.
Oud 06-05-2003, 19:17
CryperA
CryperA is offline
Ik spaar een paar maanden en dan ga ik naar de winkel en koop ik wat ik leuk vind. De prijs let ik niet echt op.
Oud 06-05-2003, 19:50
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
ik koop enkel als ik iets heeeeel mooi vind
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:52
Anteverta
Anteverta is offline
Ik koop veel.. vaak goedkope dingen, dan denk ik zoiets van 'ach kost toch haast nix' en op die manier geef ik heel veel geld uit, simpelweg omdat ik zoveel koop.
Over dure dingen denk ik langer na voor dat ik ze koop. En bij 'grote' aankopen kijk ik ook zeker naar kwaliteit. Ik betaal liever iets meer dan dat ik met rotzooi koop
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 00:17
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Bij een goed concert koop ik meestal een shirtje van de band..
En 1 keer in het jaar een trui ofzo en 2x in het jaar een broek en 2x per jaar schoenen..
Dat is het zo'n beetje ..
Oud 08-05-2003, 01:38
maar
maar is offline
Citaat:
Esmée schreef op 06-05-2003 @ 01:04:
Ik koop ook vaak meteen, tenzij ik bv nog veel verjaardagen heb of zo en daar ook al geld aan moet uit geven.. dan denk ik soms, nou ja, laat dat shirtje dan maar even zitten En ik ben ook heel erg iemand met de instelling: kan altijd nog ruilen Dan koop ik het gewoon en probeer ik het thuis op mn gemak nog eens uit in combinatie met mn eigen kleren e.d., is het niks, breng ik het weer terug, geld terug, klaar.
Same
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 09:16
naan
naan is offline
ik twijfel altijd enorm! dat is echt heel irritant.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 21:02
Denise84
Denise84 is offline
Soms impulsief, maar ik kan ook een enorme twijfelaar zijn. Als ik alleen ga winkelen, koop ik sowieso veel meer dan dat ik met iemand anders ben. En als ik geld heb, geef ik het ook meteen en makkelijk uit.
Oud 09-05-2003, 21:13
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
impulsief maar ik bedenk vaak vantevoren in welke kleur ik iets wil hebben en dan kijk ik alleen naar kleren in die kleur
Oud 09-05-2003, 21:21
Sirenie
Sirenie is offline
Ik ben vrij impulsief, maar langs de andere kant kan ik ook enorm lopen twijfelen, of het echt wel mooi is en dat soort dingen. Dat hangt dan meestal samen met de gevuldheid van mijn bankrekening. Echt dure dingen zal ik niet zo snel kopen, hoewel ik nu met de pleuro niet echt een idee heb van wat duur is. Als iets supergaaf is en heel duur, zal ik het wel kopen. De meeste dingen die ik koop gebruik ik wel vaak. Ik heb wel lievelingstruien, pennen, boeken, enz. Maar ik geef mijn geld bijna nooit uit aan nutteloze dingen. Dat wil zeggen: ik vind cd's niet nutteloos, ijsjes wel, laat ik beide nu erg vaak kopen

Ach, ik ben gewoon een stom koopmens.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:47
checko
checko is offline
Gewoon kopen...als ik met me vrienden ga shoppen: 1winkel in en klaar
als met vriendinnen ga: duizend winkelds in, uren wachten, afzien, paar lamme poten, nog meer wachten, 20000 dingen passen en daarna misschien kopen...
kan daarom ook veel beter met je vrienden gaan shoppen tenzij je leuke vriendinnen hebt
Maar ik denk nooi teveel na...vooral niet bij kleding...als je het op je eerste oogopslag leuk vind..why not..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:58
Gevederde
Gevederde is offline
Ik twijfel altijd heel lang voor ik iets ga kopen, zelfs al is het maar een paar euro.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 18:14
sascha-gurlie
sascha-gurlie is offline
Uhm, nou ik koop eigenlijk zodra ik mijn kleedgeld en zakgeld heb gelijk van allerlij spullen. Ik ga meestal gelijk naar de winkel, als ik iets zie wat ik leuk vind dan koop ik het dan. Denkt er ook niet over na want vaak als ik dan thuis kom dan denk ik pas,,, jah die was eigenlijk toch best wel duur..
Oud 10-05-2003, 20:24
Verwijderd
Als ik een leuk kledingstuk zie dan koop ik het, maar ik vind maar weinig kledingstukken goed genoeg om door mij gekocht te worden. Ik ga zeer zelden echt winkelen voor de kleren, 't komt meestal neer op de stad door slenteren en soms vijf minuten een winkel binnenlopen en alle kleding voor 'niet interessant' verklaren.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 09:57
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
MoonDance schreef op 06-05-2003 @ 18:21:

ik ben het gelukkigst met een geweldige aankoop die weinig heeft gekost..
Yap.
Ik ben een kind met altijd chronisch geldgebrek (daarom is het ook chronisch ) dus zoveel koop ik niet.
En voor een simpel H&M wil ik echt geen 20 euro uitgeven,of zelfs als geen 15. Tenzij ik echt rijk ben,natuurlijk.
Reageren

Regels voor berichten