Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2003, 23:03
Saartje*
Saartje* is offline
De meeste mensen hebben een vriendje of vriendinnetje dat dichtbij woont. Iemand die ze vrij veel op een week zien of misschien zelfs iedere dag op school.

Denken jullie dat een relatie kan blijven bestaan als de personen nu bijvoorbeeld verder uit elkaar wonen. En daar bedoel ik nu niet mee België - Spanje ofzow. Maar gewoon... Een 50-75 km?

Oud 13-04-2003, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Saartje* schreef op 14-04-2003 @ 00:03:

Denken jullie dat een relatie kan blijven bestaan als de personen nu bijvoorbeeld verder uit elkaar wonen. En daar bedoel ik nu niet mee België - Spanje ofzow. Maar gewoon... Een 50-75 km?

ja ik weet wel zeker dat het kan, misschien zelfs beter dan een relatie waarbij je dicht bij elkaar woont, t ligt aan de personen en hoevaak je elkaar ziet en contact hebt.

Mijn vriend woont bij eindhovne ik in tilburg, we zien elkaar 3-4 dagen per week en in de vakantie elke dag, we hebben elke dag minstens 3 keer contact, t gaat hartstikke goed tussen ons, we hebben bijna 20 maanden....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 23:55
Verwijderd
Kan prima. Voor mij/ons is het een dikke 50 min. met de trein, dat is goed te doen. Zeker als je een OV-kaart hebt moet dat geen probleem vormen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 00:05
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-04-2003 @ 00:55:
Kan prima. Voor mij/ons is het een dikke 50 min. met de trein, dat is goed te doen. Zeker als je een OV-kaart hebt moet dat geen probleem vormen.

Heerlijk, en dan de laatste bus naar huis per ongeluk expres missen....dan hoefden we het bed tenminste niet uit.

* wenst maar weer dat ze nog 'verkering' had*
Oud 14-04-2003, 07:19
Gothic
Gothic is offline
Voor mij is het 30 min met de trein, en dan natuurlijk nog tijd naar het station fietsen en naar zijn huis... Het is prima te doen. Erg vaak zie je elkaar (helaas) niet, maar ja zo blijf je elkaar missen en het extra waarderen als je elkaar wel ziet...
Oud 14-04-2003, 07:33
Verwijderd
heb net relatie van 15 maanden gehad waarbij we iets van 130 km uit elkaar woonden, ging prima, zage elkaar dan wel niet elke dag maar toch zo 3/4 dagen in de week.

heb sinds 1,5 week weer nieuwe relatie en zij woont iets van 200 km van we vandaan (tja, wat van ver komt is lekker zullen we maar zeggen ) en tsja, is op het moment wel moeilijk, zullen elkaar voorlopig maar 1 of hooguit 2x per week zien , maarja, overleven we ook wel, tis gewoon wachten tot we bij elkaar mogen slapen in het weekend van onze ouders (rotmensen zijn het ook ), dan kunnen we elkaar elke weekend zien en das genoeg lijkt me.

en zoals Gothic zei, op zo'n manier kijk je wel extra uit naar de dag(en) dat je elkaar wel ziet.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 07:47
miro
miro is offline
Mijn vriend woont bij eindhoven, ik in Weert. Alles bij elkaar ben ik bijna een uur kwijt om alleen heen te reizen. Is niet echt veel natuurlijk, en ik hou het ook makkelijk vol. Als je echt verliefd bent kan je ook wel wat langer reizen vind ik. Hoewel t ( in t weekend) dan ook wel weer geld kost enzo. Maar ik blijf ook vaak bij hem (of hij bij mij) door de weeks slapen, dat scheelt ook weer.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 08:58
Verwijderd
Bij mijn vriend en mij zit er ongeveer 55 km tussen.. en dat gaat al 2 jaar en 3 maanden en 1 dag goed
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 09:17
Verwijderd
Ja, dat kan zeker wel werken..
ik heb nu bijna 3 maanden (ach, je moet toch ergens beginnen ) met mn vriend en hij woont een half uur met de trein (en dan nog eens die stomme tram) bij m vandaan...
En ik ben heel gelukkig.
Alleen is het wel kut dat je elke keer weer afscheid moet nemen terwijl ik dan liever gewoon bij hem blijf. Maar het is ook alleen maar fijner en specialer als hij er wel is..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 09:45
*~*
*~* is offline
Het kan hoor...

Maar ik denk dat het enkel kan als je hem bijvoorbeeld een week niet ziet, je genoeg affectie krijgt van zijn telefoons, sms'jes, chatten, or whtvr

Bij mij lukt het tot nu toe prima

en ik zie hem dinsdag weer *straalt helemaal*

als jullie liefde sterk is, overwint het veel, het is pas als de liefde mindert dat problemen zich de kop kunnen opsteken (en dan kan hij wel eens als cliché antwoord geven: nouja, sorry hoor, de afstand werd me echt teveel...)

sorry als deze reactie er al téveel stond
Oud 14-04-2003, 10:33
Unexplained
Unexplained is offline
Kilometers zijn niet zo belangrijk.

Ik woon nu 18 kilometer van m'n vriendin, en dat is met het OV ongeveer een uur reizen.
Nu ga ik verhuizen waardoor ik 85 kilometer bij haar vandaan ga wonen, maar met de auto is dat nog steeds een uurtje.

Een uur reizen vind ik overigens ook wel het maximum.
Oud 14-04-2003, 11:19
Verwijderd
Mijn vriend en ik hebben zeker twee jaar de afstand tussen Enschede en Maastricht weten te overbruggen - dat is vier uur heen en vier uur terug met de trein. Dat is helemaal goed gegaan, natuurlijk was er af en toe wat spanning en is het gewoon soms erg moeilijk wanneer je elkaar niet kan zien, maar daar sla je je wel samen doorheen...
Nu wonen we bijna een jaar samen....
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 14:44
Verwijderd
Ja voor mij 2 uur trein+ half uur fiets (150 km)

Tuurlijk kan het, als je er allbei de tijd en zin voor hebt om elkaar zo vaak mogelijk te zien. Wij zien elkaar elk weekend, dus dat is goed zo.
Als je elkaar maar 1 keer per maand kan zien is het wel moeilijker. Ik zou er wel problemen mee hebben iig. Maar veel mensen moeten dat wel en het lukt ze gewoon doordat ze heel veel van elkaar houden en het vol willen houden.

Laatst gewijzigd op 14-04-2003 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 14:49
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mijn vriend woont zo'n 200 km bij me vandaan, en dat is op dit moment precies wat ik nodig heb. Mijn vorige relatie liep fout omdat we veel te veel op elkaars lip zaten en elkaar elke dag zagen. Nu is daar geen sprake meer van: we zien elkaar alleen in het weekend. Ik denk dat dat juist goed is, want op die manier behoud je je eigen leven buiten elkaar.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 16:25
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
De meeste mensen hebben een vriendje of vriendinnetje dat dichtbij woont. Iemand die ze vrij veel op een week zien of misschien zelfs iedere dag op school.

Ik heb altijd gezegd 'liefde overwint alles' maar natuurlijk moet je dan nog met twee personen zitten die er voor gaan.. n vriend woont tweeuurhalf rijden van me.. hij moet zes op zeven werken en.. nee dat lukt niet zoiets
Oud 14-04-2003, 19:36
Muizzz
Muizzz is offline
hij woont bijna 80 km verderop.
iets meer als 2 maanden is het nu.
Maar ik kan het echt niet. denk ik
Oud 14-04-2003, 19:49
Verwijderd
Een goede vriendin van me heeft een relatie die toen acht maanden duurde verbroken omdat de afstand (enschede-oss) te groot was, een andere goede vriendin (namelijk Andijvie zie boven) kon een nog grotere afstand wél goed aan. Het verschilt per persoon, denk ik. Ik zou het er echt heel erg moeilijk mee hebben, maar het wel doorzetten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 19:59
Pletterprater
Pletterprater is offline
Ik heb een vriendin in italië. Dat gaat goed. Waarom zou die afstand die jij noemt dan niet gaan. Waarom vraag je uberhaupt die vraag. Waarom gebruik je de zoekfunctie niet om antwoorden op die vraag te vinden.
Oud 14-04-2003, 20:14
Poohbear
Poohbear is offline
Ik heb nog nooit een lange-afstands-relatie gehad, maar ik ben op het moment verliefd op iemand die een halfuurtje met de trein van me vandaan woont.
'k Heb geen OV en weinig geld dus ik weet ngo niet wat ik ermee ga doen... we hebben nu gewoon contact via mail en msn, maar ik ben bang dat wanneer ik een keer met 'm uit zou gaan, ik nog verliefder ga worden en dat het wat zou worden tussen ons.
Wanneer dit namelijk het geval zou zijn, zou ik niet weten hoe ik dit qua overbruggen van afstand op zou moeten lossen
Oud 14-04-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-04-2003 @ 00:55:
Helemaal als jij telkens hierheen komt, want ik heb nog geen ov
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 20:44
ZerO
ZerO is offline
Het kan zeker kan het . Mijn vriend en ik zijn 8 maanden(150 km afstand ) samen en het gaat heel goed . Ik zie hem in het weekend en dat is te doen. Tuurlijk mis je elkaar , tuurlijk moet je elke keer 2 uur in zo'n verrote trein zitten vaak ook nog eens met vertraging, tuurlijk kost het een hoop geld en is het soms pijnlijk en mis je elkaar ontzettend veel. Maar als de liefde sterk genoeg is moet het lukken. Het moet van twee kanten komen dat zeker en je moet het als persoon aankunnen. Er zijn mensen die dat niet kunnen volhouden en mensen die dat wel kunnen.
Oud 14-04-2003, 21:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 14-04-2003 @ 11:33:
Kilometers zijn niet zo belangrijk.

Ik woon nu 18 kilometer van m'n vriendin, en dat is met het OV ongeveer een uur reizen.
Uhm, klinkt raar? 18 km een uur? Met bus ofzo?

Ik moet 44 km en dat is met de trein 30 min...
Oud 14-04-2003, 21:50
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-04-2003 @ 22:48:

Als ik met het openbaar vervoer naar mijn vriendin zou moeten dan doe ik er ook zo lang over. En dat is ook ongeveer zo ver. Helaas zijn de busverbindingen niet overal even goed.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 22:07
Multilot
Multilot is offline
200 km is me echt te ver.... Helaas... Misschien als het echte liefde is ofzo kan het.. Gelukkig zijn we nu nog goeie vrienden....
Oud 15-04-2003, 08:08
Talon
Talon is offline
Citaat:
Wawl schreef op 14-04-2003 @ 22:50:
Als ik met het openbaar vervoer naar mijn vriendin zou moeten dan doe ik er ook zo lang over. En dat is ook ongeveer zo ver. Helaas zijn de busverbindingen niet overal even goed.
vriendin?
en een V?

oei oei
Oud 15-04-2003, 08:14
Verwijderd
Citaat:

Hij moet door de stad .. met metro, overstappen en die hele meuk. Als ik van mijn huis uit naar R'dam Centraal ga met het OV, doe ik er bijna net zolang over dan naar Leiden rijden met de auto
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 08:45
Verwijderd
Kun je dan niet beter fietsen?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 09:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2003 @ 09:45:
Kun je dan niet beter fietsen?
Dan doe ik er volgens mij net zolang over

En met mijn brakke conditie is dat ook niet zo slim hehe. Kom je daar zo helemaal hijgend en badend in het zweet aan
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 09:26
Verwijderd
Citaat:

Je bedoelt toch of een lange afstandsrelatie kan blijven bestaan als je eerst een ''korte-afstandsrelatie'' hebt gehad?

Want lange afstandsrelaties kunnen volgens mij prima bestaan, zoals hierboven ookal gezegd; als je allebei graag wilt dan moet het best lukken!

Maar als je eerst een vriendje dichtbij hebt gehad en dan ga je ver weg wonen, dan is het wel gek denk ik. Zo heb ik nu 7 maanden een vriendje en ik ga volgend jaar naar de andere kant van het land, studeren en op kamers. Maar volgens mij moet het best makkelijk kunnen om het dan tot stand te houden; als je maar wilt allebei. En natuurlijk is het wel anders dan nu; nu hoef ik maar op de fiets te springen en dan ben ik er al zo ongeveer. Maar alles went, dus ook ver uit elkaar wonen. Volgens mij moet dat best te doen zijn!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 12:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
******** schreef op 15-04-2003 @ 10:18:

En met mijn brakke conditie is dat ook niet zo slim hehe. Kom je daar zo helemaal hijgend en badend in het zweet aan
Ik dacht dat jij zo'n goede conditie had? Met sport? Of was het vooral krachttraining?
Oud 15-04-2003, 16:06
Billy_bob
Billy_bob is offline
Het kan heel goed! Als het openbaar vervoer bv erg goed ligt, dan is het makkelijk te gebruiken met een ov ofzo. Of als je een auto hebt.....
Het is alleen wat anders en je zult elkaar wat minder vaak zien.
Heb het zelf ook gehad, en bij mij werkt dat niet
Oud 15-04-2003, 16:12
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:

jah hoor kan wel, kost wel meer moeite
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 17:01
sunnevot
sunnevot is offline
Ja, het kan wel, een relatie op lange afstand, maar op den duur kan het een probleem worden. Een vriend van mij had al een poos een relatie met iemand die aardig uit de buurt woonde, alles ging goed, totdat ze samen wilden gaan wonden. Zij wilde niet hier, en hij wilde niet daar, dus zijn ze uit elkaar gegaan...
Oud 15-04-2003, 19:51
Verwijderd
ehh, ik en mn vriend wonen zo'n 3 km van elkaar vqandaag, dus ik heb dr nie zo last van. Maar mn beste vriendin heeft nu al 9 maanden iets met een jongen uit Amsterdam en ze woont in DenHaag, en dat gaa took goed, wel lang in de trein maar dan blijf je gewoon bij mekaar slapen en ga je zondag weer naar huis... eitje...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:28
Buffy
Buffy is offline
ik heb sinds een poosje wat met een jongen die doordeweeks aan de andere kant van het land zit ivm zijn opleiding. thank god is hij in het weekend wel altijd thuis (hij rijdt met eigen auto heen en weer en is dan 3 uur onderweg). als hij thuis is woont hij 500 meter bij me vandaan. hiervoor heb ik altijd vriendjes gehad die hooguit 15 km bij me vandaag woonden. dit is wel ff wat anders, ik kan doordeweeks niet meer gewoon ff aanfietsen om een zoentje of een stevige knuffel te halen...

liefs Buffy
Oud 16-04-2003, 22:11
Verwijderd
Rotterdam - Hilversum. Het is te doen, hoewel ik het wel heel erg moeilijk vind. Ik ben zo'n type die hem wil zien wanneer ik dat wil, niet helemaal plannen wanneer we kunnen enzo.. Ik zou heel graag gewoon willen dat ik binnen een kwartiertje bij 'm zou zijn wanneer ik daar zin in heb, gewoon even langskunnen.. *zucht*

Maarja. 'Tmoetmaar.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 22:16
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 15-04-2003 @ 10:18:

Dan krik je zelfs meteen je conditie op én zie je je vriendin, conditie met een vriendin heeft veel voordelen hoor
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 19:29
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:

Stukje te voet, daarna de metro, dan overstappen op een andere metro, en dan weer een eind lopen. Et voila, een uur verder.
Oud 18-04-2003, 10:44
Verwijderd
da kan kei goed..
nu al bijna 11 maanden.. en ik moet elke keer anderhalf uur bussen. ofn uur ifetsen.. want zij woont in gemert en ik in someren..
we belle elkaar elke dag en we zien elkaar minimaal 2x in de week..

soms is t wel jammer ofsow.. misgevoel suckt..
maarjah.. als je elkaar dan weer ziet is t weer helemaal feest
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 11:00
CraZyLaDy
CraZyLaDy is offline
Tuurlijk kan zo'n afstand. Als het maar echt van beide kanten komt. En als je elkaar vertrouwd.
Ik ken wel een paar mensen die een lange-afstand-relatie hebben en geloof dat het uitstekend gaat. Toch Viera
Oud 19-04-2003, 13:42
Denise84
Denise84 is offline
hm.. langer dan 45 minuten reizen gaat je denk ik niet volhouden.
Oud 19-04-2003, 13:45
Talon
Talon is offline
best wel goed eigenlijk zo'n lange afstandsrelatie..
als bv een van de twee een auto heeft, zou je iemand op kunnen halen, en tijdens de rit (die dan veel te kort zal duren) kan je mooi praten over vanalles

en om nare man voor te zijn:
tijdens het rijden kan ze je pijpen

Oud 19-04-2003, 22:33
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
En daar bedoel ik nu niet mee België - Spanje ofzow. Maar gewoon... Een 50-75 km?
Een vriendin van mij had een vriend uit Finland . Maar dat ging na een/twee maanden ook uit...

Een andere vriendinv van mij heeft twee jaar lang een vriend uit Bergen op Zoom gehad (woont zelf omgeving Leiden). Het kan dus wel, maar je moet er wel iets voor over hebben.
Oud 04-05-2003, 15:11
Fringe
Fringe is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 19-04-2003 @ 23:33:
Een vriendin van mij had een vriend uit Finland . Maar dat ging na een/twee maanden ook uit...
Ja, duh. Wat verwacht je dan als je seksloos bent.

*kuch* Ik ben de vriendin in kwestie.
Oud 04-05-2003, 15:17
sterre
sterre is offline
oeeeh saartje tuurlijk gaat dat! heb zo verkeerd met jongen uit Anderlecht, uit Westerlo, uit Antwerpen, ... en dat gaat heus wel als je wat moeite doet Ons Joke is nu al 2 jaar samen met een jongen uit Beerse (ligt bij Turnhout) dus.. ca va
Oud 04-05-2003, 15:36
Qimm
Qimm is offline
Oei.. ik vind mijn 16 km al te veel
Oud 04-05-2003, 15:53
sparkling star
sparkling star is offline
Natuuurlijk kan dat Ik ben daar het levende bewijs van
Mijn vriend zat vorig jaar op dezelfde school als ik, maar hij zat daar op internaat omdat hij naar de topsportschool tennis ging. Hij woonde dus in Brussel en ik in Antwerpen (60 km). Hij studeerde af, en studeert nu verder. Vorig jaar konden we elkaar dus elke dag zien, nu zien we elkaar 3 dagen in de week en in de vakanties elke dag. We telefoneren elkaar ongeveer 3 keer per dag, we zien elkaar op msn, we sturen sms'jes enz.
In het begin vond ik het verschrikkelijk dat we elkaar minder zouden kunnen zien, en ik dacht ook dat het niet meer ging lukken tussen ons. Maar kijk eens aan: we zijn nu anderhalf jaar samen en nog steeds even gelukkig als in het begin

vele kusjes x
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:31
Verwijderd
ja het kan!
ik ben nu al bijna 4 maanden heel gelukkig met mn vriend en we hebben het heel leuk samen. soms vind ik het ook wel fijn dat ik m niet elke dag zie ofzo.. en je hebt nog lekker je eigen leventje..
ik ga hem niet meer kwijtraken.. is ie me veel te dierbaar voor.. ga t lekker lang met m uithoude...
dus nogmaals, ja, het kan! (zolang er vertrouwen is natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:41
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik zou het echt niet kunnen...Ik heb 1 keer een lange afstandsrelatie gehad met een jongen uit limburg, ik denk dat het een week geduurd heeft.

Nu heb ik een antwerpenaar maar hij woont gelukkig al 5 jaar in gent.

Moet er niet aan denken om 4 uur op de trein te zitten om m'n liefje te zien; ik vond 30 minuten op de bus al lang .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 18:38
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ja het kan hoor!!
ik ken zoveel mensen die een lange afsand relatie hebben, en sommigen zijn al meer dan 2 jaar bij elkaar. het kost meer geld en je ziet elkaar minder, maar je hebt ook nog een telefoon.
Reageren

Regels voor berichten