Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik (christelijk) denk niet dat het zozeer daarom gaat. Het gaat er om of je Jezus Christus aanvaard als Zoon van God. En dat je met Hem wil leven. Ik ben ook zo vaak niet trouw aan God, maar daar is Jezus voor: Hij kan je ontrouw vergeven. Maar voor die vergeving moet je je wel bekeren. Dat is de voorwaarde. Dat is dus wat IK geloof.
|
![]() |
|
![]() |
ik ben niet (meer) gelovig, dus ook niet trouw aan god, maar het kan me ook weinig schelen of ie nu wel bestaat of niet, ik leef mijn leven gewoon zoals ik dat goed vindt (en volgens mij zou god als ie bestaat dat ook wel goed vinden) en zie wel of er nu wel een god is of niet (ik denk nu van niet, misschien verander ik ooit nog van gedachten)
maar ik denk niet dat het ervan afhangt of je gelooft in god of niet of je in de hemel komt, dan zou iemand die heel goed heeft geleefd, maar niet in god gelooft minder zijn dan een willekeurig iemand die wel in god gelooft?
|
![]() |
God kan zich zeker wel om mensen bekommeren, ook al denkt misschien niet iedereen aan Hem. Menselijk gezien kan niemand de hemel inkomen, daarvoor is de mens te zondig. God heeft zijn Zoon, de Christus, naar aarde gezonden. Hij heeft de kruisdood gestorven om de menselijke zonde op zich te nemen.
Verder geloof ik in een God die liefde is en vergeving. God kan niet anders dan ons Zijn liefde geven. Hij zal niet uit zijn op vergelding en je daarom in de hel doen belanden. Wel laat hij ieder mens zelf de keuze om voor het eeuwige leven te kiezen, vanuit Zijn liefde. Of je dus in de hel terecht komt? Ikzelf geloof niet zozeer in de hel, zeker niet als plaats met allemaal duiveltjes en eeuwig vuur ofzoiets. Maar God vraagt wel van je om je naar Hem toe te keren denk ik. Berouw na schuld. Wat er anders met je gebeurt, daar heb ik niet echt een beeld bij. En als je vanuit Gods liefde, bewust of onbewust, zelf goed leeft, waarom zou je dan de hemel niet kunnen beërven?
||
![]() |
Citaat:
![]() En: het kan nietzo zijn dat iemand die niet gelooft dat die niet in 'de hemel'komt, want dan zouden babys die sterven naar de hel gaan? Je moet God denk ik alleen niet verwerpen als Hij je opzoekt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En wat de hel betreft; in de bijbel staat duidelijk dat de 'goddelozen' (incl. antichrist etc..) in het poel des vuurs worden geworpen. Persoonlijk heb ik ook nog vragen rondom de hel, maar ik wil die teksten die daar over gaan niet over het hoofd zien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Groetjes Ben(die dan met de verkiezingen mee gaat doen(Ben Runs for God ![]() ![]() ![]()
|
Nadat ik dood ben ga ik naar de begrafenis, tenzij ik in een totalitair regime leef waar men (héél nuttig) compost van lijken maakt. Verder las ik laatst iets over lijken vullen met stikstof, dat er als je er op slaat, een klein hoopje stof over blijft. Da's ook slim omgaan met ruimte.
REIE |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Nee, ik geloof niet) |
![]() |
|
![]() |
IK denk dat je niet in de hel komt, immers volgens de bijbel zijn wij gods kinderen en dan zal ie je heus niet naar de concurrent sturen (offtopic)
nu weer ontopic, ik denk dat als je een goed leven lijd je houdt aan de normen en waarden en eerlijk bent je niet in de hel zal komen, maar k ben niet heel erg streng gelovig hoor
||
![]() |
Citaat:
Multiple-person disorder; Ik denk dat er maar 1 persoonlijkheid echt de persoonlijkheid van die persoon is. De andere is de '2e' en ondergeschikt (en misschien kunnen het boze geesten zijn). God beoordeelt denk ik alleen die 'echte' persoonlijkheid. En Hij houd heus wel rekening met dat probleem. Hersenbeschadiging: Als ie bv. eerst God wil dienen en daarna niet waarschijnlijk niet, dan denk ik dat God hem/haar daarvoor wil behoeden. Of het gebeurd niet bij christenen, of God leid hun weer naar 'het juiste pad'. Als het andersom is, dan wil God zulke mensen alleen maar met vreugde aannemen als een kind van God. NOTE: Het kan natuurlijk anders liggen. Uiteindelijk beoordeelt God, en ik weet ook niet alles, maar dit is dus wat ik er een beetje van denk. BTW: je zegt ook: "Handelen/zonde/etc. lijkt me toch geen basis om mensen te beoordelen zoals het christendom dat zegt." Dit klopt niet, want het christendom beoordeelt mensen niet naar hun handelen en naar hun zonden! Dat is nou net de hele clou! |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop niet dat je dat probeert te beweren kerel...... Dan zit je fouter dan al die mensen die jou in je schulpje hebben gekregen, aangezien die weten waar ze mee bezig zijn idd zichzelf verrijken door andere te verarmen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar aan hun eigen leven, individueel, is er wel degelijk een merkbare verrijking op te merken! Anywayzzz, sommige christenen zullen misschien wel zichzelf verrijken (en nu bedoel je dat begrip weer letterlijk neem ik aan), door andere te verarmen, maar ik denk niet dat er veel van zulke typjes zijn. Als je je bekeerd, en het is oprecht, dan kan je Jezus volgen. Als het niet oprecht is, ben je simpelweg niet een christen. Daaruit volgd dat er sommige mensen zich christen noemen, maar die het helemaal niet zijn. Als mensen zich niet bekeerd hebben van hun kwade werken, en zich toch christen noemen, dan kan ik me voorstellen dat 'men' die christenen ziet en denkt; ze zeggen ja, ze doen nee. Maar van die mensen is hun hart dus ook 'nee'. En dat is jammer voor de reputatie van veel goede christenen, die wel oprecht zich hebben bekeerd. Want die worden dan onder hun clubje geschaard. En over dat 'schulpje' gedoe; Niemand heeft ooit tegen me gezegt; 'Geloof nu', of 'wordt christen en je word behouden.' Ik heb gewoon naar mijn kennis op een veilige manier gezocht en het bijbeltje gelezen. En pas toen ik echt uit de bijbel en uit mijn bidden opmerkte dat er wat was, begon ik echt te geloven. Dit geloof is helemaal niet ongegrond, maar individueel ervaren als de waarheid! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alleen ik geloof, dat je naar Gods regels moet leven en moet willen geloven in Zijn werk en Zijn Zoon. Als je leeft zoals Hij wil dat je leeft en in Hem gelooft en met Hem wil leven kom je in de hemel.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vraag voor de gelovigen onder ons Joyfulness | 51 | 19-11-2005 21:40 | |
dit moet je lezen, gelovigen Prophecy | 69 | 27-08-2005 22:45 | |
wanneer zou je NIET MEER geloven? RanC | 20 | 19-11-2004 08:13 | |
Met iemand mee naar de kerk gaan. Fantôme | 51 | 14-11-2004 14:33 | |
Kennis over het geloof [al-Islaam] BiL@L | 4 | 14-10-2004 21:55 |