"De regering wil verbieden dat buitenlanders die hier tijdelijk zijn een huwelijkspartner naar Nederland halen. Dat geldt niet voor Turkse en Marokkaanse jongeren die in Nederland zijn opgegroeid en meestal een Nederlands paspoort hebben." wat vind je hiervan?
Het lijkt mij goed dat mensen die nog geen verblijfsvergunning hebben geen partner mogen halen. In principe zou ik vinden dat dat mag maar dan alleen als we in een wereld zouden leven waar alle grenzen open zouden zijn en vrije migratie mogelijk was.
maar je hebt ook wel eens dat als je zo'n hele asielszoekersprocedure moet doorlopen (voordat er bekend gemaakt wordt of je hier mag blijven of niet) dat er dan 5 jaar om kunnen zijn, dus het blijft eigenlijk aan de situatie liggen denk ik
en vanaf welke leeftijd mag je een bruid(egom) dan uit het buitenland halen, aangezien binnen sommige geloven het uithuwelijken beneden 16 jaar moet gebeuren.
kawaii schreef op 15-05-2003 @ 17:27: en vanaf welke leeftijd mag je een bruid(egom) dan uit het buitenland halen, aangezien binnen sommige geloven het uithuwelijken beneden 16 jaar moet gebeuren.
een heel geloof verandere lijkt zo makkelijk maar tot hun 16de zouden ze nog onder de regels van hun ouders staan dacht ik, vaak zie je al dat ze op hun 11de ofzo uitgehuwelijkt worden aan iemand die ze nog niet eens kennen, alhoewel dat tegenwoordig illegaal zou zijn.
Alleen als ze de partner kunnen onderhouden mag het, anders krijgt zowel degene die hier woont als de partner het moeilijk. En de overheid mag zeker dingen verbieden, dus ook zoiets.