Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2003, 22:32
D@mien
D@mien is offline
Ik heb op mn TV een scartverdeler zitten, waardoor ik meerdere scartingangen heb(logisch). In deze ingangen zitten mijn PS2, psx en N64.
Nu is er een probleem met de N64 scartkabel. Als deze kabel in de verdeler zit, wordt het beeld van mn PS2 of psx slechter. Dit is te verhelpen door de scartkabel uit de verdeler te halen (je ziet het beeld meteen vele malen beter worden, met beter bedoel ik scherper en helderder).
Wanneer ik de scartkabel van mn SNES erbij pak (deze zijn nl hetzelfde) en deze in de verdeler doe, wordt het beeld ook slechter. Ik hoef bij beide stekkers hem nieteens in mijn N64 te proppen. gewoon het scartblok in de verdeler doen, en meteen is het beeld slecht.

Ik heb al meerdere scartblokjes geprobeert, dus aan het scartblokje kan het niet liggen.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik de stekker van mn N64 er gewoon in kan laten zitten, zonder dat ik slecht beeld krijg?
Oud 12-05-2003, 02:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Scart is, ondanks wat vaak gedacht wordt, nog steeds een analoog signaal. Hierbij speelt interferentie dus een rol. Gebruik dus bij voorkeur Scartkabels die geshield zijn, dus de dikkere kabels waar een folie omheen is gewikkeld, en zodoende beschermt tegen electro-magnetische invloeden (EMI) van buitenaf.
Reageren

Regels voor berichten