Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 15:50
kiki is de naam
kiki is de naam is offline
ik hoorde een meisje zeggen dat ze vorig jaar bij wiskunde de formules in dr GR had gezet en dat haar leraar er aan het begin van het jaar ook ites over had gezegd, dat dat wel mocht...en dat ze net voor het examen met een kabeltje het van de ene GR op de andere gingen zetten en er niets over werd gezegd...
mijn leraar heeft er echt niets over gezegd of dat mag...
weet iemand of dat gewoon mag?! lijkt me namelijk nogal gek...
b.v.d.
Advertentie
Oud 06-05-2003, 15:52
//\\//\\aarten
//\\//\\aarten is offline
mijn leraar zei van wel
Oud 06-05-2003, 15:56
Verwijderd
Bespaar je de moeite; in Wisforta staat al super veel en die mag je gewoon gebruiken op je examen.
Oud 06-05-2003, 16:25
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Je mag alles wat je in GR wil zetten er ook in zetten. Al heb je dat waarschijnlijk niet nodig. Alleen een ABC-formule komt nog wel eens van pas.
Oud 06-05-2003, 16:41
Nona
Nona is offline
Krijg je daar trouwens de formulekaart, of moet je die zelf meenemen?
Oud 06-05-2003, 16:52
kiki is de naam
wat is wisforta?
ik heb bdw wisk A en een aantal formules zijn nogal makkelijk te vergeten,altijd handig als je die dus hebt....
voglens jullie mag het dus gewoon?! gek dat mn leraar dt niet heeft gezegd
Oud 06-05-2003, 17:02
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-05-2003 @ 17:41:
Krijg je daar trouwens de formulekaart, of moet je die zelf meenemen?
Dat is wisforta... En die krijgen wij iig wel daar.

Citaat:
wat is wisforta? ik heb bdw wisk A en een aantal formules zijn nogal makkelijk te vergeten,altijd handig als je die dus hebt....
voglens jullie mag het dus gewoon?! gek dat mn leraar dt niet heeft gezegd
Heb jij ook gelijk je antwoord.

En je mag ook formules in je GR zetten. Wel zo makkelijk, want als je ze erin zet leer je ze ook meteen half uit je hoofd
Oud 06-05-2003, 17:20
lucy48
lucy48 is offline
En mag het bij scheikunde?
Oud 06-05-2003, 17:31
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 06-05-2003 @ 18:02:
Dat is wisforta... En die krijgen wij iig wel daar.
Wisforta is toch iets anders dan de formulekaart... Wisforta is toch een of ander boekje met formules?

Wij krijgen iig de formulekaart gewoon uitgedeeld aan het begin van het examen (netzoals bij de tentamens..) Zelf hebben we er niet eens eentje, dusja, gaat anders moeilijk (ik heb d'r wel 1, maar die hb ik na een se meegenomen, stoute ik
Oud 06-05-2003, 19:28
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 06-05-2003 @ 18:20:
En mag het bij scheikunde?
overal waar je je gr mee mag nemen, moet en mag je zijn functies optimaal benutten (aldus mijn leraar scheikunde )
Oud 06-05-2003, 20:09
Mark
Mark is offline
Je mag bij Wiskunde, Scheikunde en Natuurkunde je GR gebruiken en er zelf programma's inzetten. Je kan dus werkelijk ALLES voor deze vakken in je GR zetten. Bij Economie mag je bijvoorbeeld GEEN GR gebruiken, dus daar kan je de formules niet in je GR zetten.

Mark (die al hele grote en uitgebreide programma's heeft gezien)
Oud 06-05-2003, 20:37
Verwijderd
Wisforta is idd een boekje met formules en tabellen, voor zowel HAVO als VWO en WiskA en WiskB. Vorig jaar kreeg ik een gele formulekaart van school, maar daar stond echt níets op, in het boekje staat veel meer. Mja, ik ga die iig zeker weten gebruiken.
Oud 06-05-2003, 21:05
Big Brother
Big Brother is offline
en waarom heb ik die niet?
Oud 07-05-2003, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 06-05-2003 @ 22:05:
en waarom heb ik die niet?
Omdat je hem niet gekocht hebt?
Oud 11-05-2003, 14:07
Avalanche
Avalanche is offline
Onze rekenmachines werden allemaal gecheckt voordat we konden beginnen met het examen... Vorig jaar..
Oud 11-05-2003, 15:10
kiki is de naam
vaagheid... vorig jaar zagen de survianten het dus en stonden erbij en keken ernaar...meer niet nou...goed ik zie wel wat ik ermee doe... zoveel formules heeft wisk A vlgns mij niet eens...

thnx anyway
Oud 11-05-2003, 20:46
Phileine
Phileine is offline
Denk je nu echt dat een willekeurig docent de moeite gaat nemen om van alle wiskunde-kandidaten zijn/haar GR te gaan wissen?

En trouwens, als je van zoiets afhankelijk bent kun je beter de moed nu al opgeven.
Oud 11-05-2003, 23:08
Joostx
Joostx is offline

Je mag alles in je GR zetten wat je maar wilt.
Echter er is 1 ding verboden:

"Je mag in je GR geen programma's zetten en gebruiken waarmee symbolische berekeningen mogelijk zijn".

Aan de ene kant is dat vreemd omdat de Hewlett Packard GR (HP38G, HP39G) goedgekeurd zijn en ook symbolisch kunnen differentieren, subsitueren en een beetje primitiveren. Aan de andere kant is het logisch, omdat het de bedoeling is dat je dit zelf kunt.

Deze informatie kun je vinden op www.eindexmane.nl en dan moet je bij vakken kijken bij wiskunde en daar klikken op toegestane hulpmiddelen, grafische rekenmachine.

De GR kan dus bij wiskunde volgezet worden met allerlei informatie. Een docent heeft niet het recht om jouw machine te wissen bij het eindexamen. Doet hij/zij dat wel dan is hij/zij in overtreding en wordt jij benadeelt voor dat examen!
(in dat geval kun je contact op nemen met LAKS).

Echter zet niet teveel in je GR, want als je moet gaan zoeken, dan ben je ook heel veel tijd kwijt en dan schiet je je doel voorbij.

Succes.

Joost

jwxs@iisa.nl
Oud 12-05-2003, 00:33
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
kiki is de naam schreef op 06-05-2003 @ 16:50:
ik hoorde een meisje zeggen dat ze vorig jaar bij wiskunde de formules in dr GR had gezet en dat haar leraar er aan het begin van het jaar ook ites over had gezegd, dat dat wel mocht...en dat ze net voor het examen met een kabeltje het van de ene GR op de andere gingen zetten en er niets over werd gezegd...
mijn leraar heeft er echt niets over gezegd of dat mag...
weet iemand of dat gewoon mag?! lijkt me namelijk nogal gek...
b.v.d.

het mag..
staat in de examenregels/statuut
Oud 12-05-2003, 00:46
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 11-05-2003 @ 21:46:
En trouwens, als je van zoiets afhankelijk bent kun je beter de moed nu al opgeven.
Dat is niet helemaal waar.
Oud 12-05-2003, 13:12
SuperSanne
SuperSanne is offline
Dit is zo'n beerje het miljoenste topic over dit onderwerp, dus nog een keer duidelijk (en ja, ik heb het opgezocht het komt dus uit betrouwbare bron) je mag de GR en al zijn functies (dus óók de programmeer functie) gebruiken tijdens

-scheikunde
-wiskunde
-natuurkunde

de GR mag vanwege die leuke programmeer functie NIET bij biologie, of economie of andere vakken gebruikt worden (oef, ik moet m'n zusje dus nog voor vrijdag zo gek krijgen dat ik haar rekenapparaat mee mag nemen )

Regels voor berichten