Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 22:51
\/ince
\/ince is offline
Goed ik doe normaal nix met websites enzo, maar ik wil wel zelf graag een site voor m'n zooi.. dus heb ik een tijdje trug iets gemaakt, een maat van me is ermee bezig em te maken (met Flash) maareh, tell me what ya think! en is 't niet te kaal? let niet op de gare text enzo hehe..

Oja d'r komt ook nog een logo boven te staan.. m'n sitenaam word iets met "grmbl"
Toekomstig adres www.grmbl.tk, hopelijk ooit .com teehee..

[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2003, 22:56
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
volgens mij kun jij je beter bij tekenen houden waar je erg goed in bent. Nee, kidding maar wel enige kritische noten. Dit design is namelijk nogal rommelig en niet echt "af" er uit zient. Voor de rest zou ik het vrij simpel en klein qua buttons houden en je werk alle ruimte geven, want dat verdient het wel.
Oud 09-05-2003, 23:00
scala
scala is offline
Ziet er wel goed uit zeg maar met jouw stijl is et halve werk al gedaan koel met het mannetje zo etc. Tis alleen idd een btje kaal vind ik...misschien wat meer kleur? en wat meer figuren, want je had eerst zo'n tekening waar dat gwoon een heel vet effect had dus, meer tekenen! de achtergrond ofzo, hou dan de 'brief' zeg maar leeg voor tekst e.d.

ow en grmbl is helemaal goedgekeurd
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 23:01
\/ince
\/ince is offline
@ Ce-El-Wan : hehe thnx for the compliment ( i guess ) maarehm, wat zou je veranderen aan 't rommelige?
Dit moet zeg maar gewoon een newspagina(intropagina) voorstellen waar ik updates post en thumbs indien d'r nieuwe art is gedumpt.. buttons verkleinen is denk ik ook een goed plan jep.
En die webmaster balk misschien gewoon recht int midden ondering dumpen...

@Scala: Thnx haha, Grmbl sjah.. ik wist niets te verzinnen... zo zat ik serieus tegen iemand in een msngesprek te klagen.. dus ik grmbl... toen bedacht ik dat grmbl niet zo'n slecht plan was
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]

Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 23:06
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
1. ik denk dat een strak design als dit de "rommelige" look dmv het schuin zetten niet echt kan hebben.

2. Maak een 800x600 layout. Tekenwerk heeft altijd ruimte nodig Dat weet ik uit eigen ervaring.

3. Pleur idd meer getekende figuren in je layout. Dat geeft het geheel meer schwung, en het geeft direct aan waar je je mee bezih houdt.
Oud 09-05-2003, 23:08
scala
scala is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 10-05-2003 @ 00:01:
@Scala: Thnx haha, Grmbl sjah.. ik wist niets te verzinnen... zo zat ik serieus tegen iemand in een msngesprek te klagen.. dus ik grmbl... toen bedacht ik dat grmbl niet zo'n slecht plan was
ik gebruik grmbl heel vaak vandaar
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 23:08
\/ince
\/ince is offline
hmm ik zal nog es aan de slag gaan Thnx! hier nog een oudje (dit is een met dat papier waar ik 't over had in jou topic.. ) http://members.lycos.nl/vincentbissc...gn1%20copy.jpg
Maar dit vind ik nix..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 23:15
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 10-05-2003 @ 00:08:
hmm ik zal nog es aan de slag gaan Thnx! hier nog een oudje (dit is een met dat papier waar ik 't over had in jou topic.. ) http://members.lycos.nl/vincentbissc...gn1%20copy.jpg
Maar dit vind ik nix..
tjek, http://www2.hku.nl/~lennart4/web maar eens dan kun je zien hoe ik het ongeveer gedaan heb met online werk. 't is wel heel simpel maar kgeef wel gewoon mn werk de ruimte.
Oud 09-05-2003, 23:23
Type
Type is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 10-05-2003 @ 00:15:
tjek, http://www2.hku.nl/~lennart4/web maar eens dan kun je zien hoe ik het ongeveer gedaan heb met online werk. 't is wel heel simpel maar kgeef wel gewoon mn werk de ruimte.
ik zou die site MINIMAAL centreren.

Het best is nog nabouwen en flash en OF als pop-up, of laten aanpassen aan schermgrootte.

/me draait 1600*1200 en kreeg een klein 800*600 schermpje in de linkerbovenhoek, en de rest wit.
Doe dan ook iets met die achtergrond...
Oud 09-05-2003, 23:26
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Type schreef op 10-05-2003 @ 00:23:
ik zou die site MINIMAAL centreren.

Het best is nog nabouwen en flash en OF als pop-up, of laten aanpassen aan schermgrootte.

/me draait 1600*1200 en kreeg een klein 800*600 schermpje in de linkerbovenhoek, en de rest wit.
Doe dan ook iets met die achtergrond...
kom nou dit was alleen ff voor mn stage om wat werk te kunnen laten zien. Mn echte portfolio staat op een cd-rom en is compleet in Director gebouwd.
Het ging me alleen ff om het feit dat je dit soort dingen heel simpel kunt houden.
Oud 09-05-2003, 23:28
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
en btw: niemand houdt nog rekening met 1600x1200. Zelfs 1024 is nog lang geen standaard.
Oud 10-05-2003, 00:21
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 10-05-2003 @ 00:28:
en btw: niemand houdt nog rekening met 1600x1200. Zelfs 1024 is nog lang geen standaard.
standaard domme fout...
regel 1: hoe je je site ook maakt, hij moet er ALTIJD goed uitzien, en het liefst altijd zoveel mogelijk hetzelfde... of iemand nou onder 640x480, of 1600x1200 werkt... wat nu nog niet de standaard is, is het over een jaar misschien wel!

mooi voorbeeld blijf ik sites als tweakers.net vinden... ziet er gewoon ALTIJD gelikt uit....
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 00:42
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef op 10-05-2003 @ 01:21:
standaard domme fout...
regel 1: hoe je je site ook maakt, hij moet er ALTIJD goed uitzien, en het liefst altijd zoveel mogelijk hetzelfde... of iemand nou onder 640x480, of 1600x1200 werkt... wat nu nog niet de standaard is, is het over een jaar misschien wel!

mooi voorbeeld blijf ik sites als tweakers.net vinden... ziet er gewoon ALTIJD gelikt uit....
oh? men roept al 3 jaar lang dat alles op 1024 gemaakt moet worden omdat dat de shit is, en terwijl de resoluties op schermen steeds hoger worden blijven sites nog steeds op 800x600 gemaakt worden. Aniewee, van wie heb je gehoord dat je site er altijd goed uit moet zien? Je zou wel gek wezen.... Het is praktisch onmogelijk (lees: duur)om een site te maken die en op alle resoluties en in alle browsers goed draait. Vooral al dan niet dynamische html wordt in verschillende browsers altijd heerlijk consistent weergegeven. En om over je templates nog maar te zwijgen...

iig, waar het hier om ging was dat ik op mijn site mijn werk de ruimte wilde geven en dus voor de rest weinig poespas d'r wilde.
Oud 10-05-2003, 09:16
Vinzz
Vinzz is offline
Ik ben het niet helemaal met Ce-El-Wan eens.. een site dmv tabellen enzo kan er eigenlijk op bijna alle resoluties goed uitzien (naja op bijv. 1600x1200 iets klein als je de tabel waarde vastzet maar nog steeds goed!). Het werk enzo op die site is wel erg mooi en tis handig gepresenteerd..maar dat de layout links boven in zit op een hoge resolutie.. en alleen maar uit simpele hokjes bestaat+dat lettertype vind ik persoonlijk echt niet mooi

De layout van wishmaster vind ik al een leuk begin! Misschien is het idd een goed idee om meer mannetjes er rondheen te maken ofzo De tekst scheef zal wel wat mensen irriteren persoonlijk heb ik er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 10:42
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef op 10-05-2003 @ 10:16:
Ik ben het niet helemaal met Ce-El-Wan eens.. een site dmv tabellen enzo kan er eigenlijk op bijna alle resoluties goed uitzien (naja op bijv. 1600x1200 iets klein als je de tabel waarde vastzet maar nog steeds goed!).
Precies! Als je slim gebruik maakt van tabellen, is je site bijna op iedere resolutie goed te bekijken, en ziet het er ook mooi uit. Daarom ben ik persoonlijk ook zo tegen frames, omdat je dan bijna jezelf gaat dwingen om verkeerd gebruik te gaan maken van je layout... Het KAN wel hoor, dat zeer zeker, maar het maakt het een stapje moeilijker.

Verder over de dhtml support in verschillende browsers, ook dat valt wel mee... Ik heb laatst eens een onderzoekje gedaan met een website. Veel tabellen, veel ¨lastige¨ dingen zoals een breedte van 100%, marges van 0, wat absolute positioneringen, en als je dat allemaal gewoon correct invult ziet het er in IE (5.5/6.0), Netscape(7.0), Mozilla(1.0t/m1.4a, ook op linux!) en Opera(7) precies hetzelfde uit! XHTML is hierbij een handig hulpje, omdat je gedwongen wordt je lay-out via style sheets te regelen, en je code kun je makkelijk controleren als je het door een validator heen haalt (probeer maar eens een site uit je hoofd in een texteditor te maken, en haal m dan es door de xhtml 1.1 strict validator... benieuwd hoeveel fouten je maakt ik maakte er iig HEEL veel).
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 15:07
\/ince
\/ince is offline
ontopic
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:47
Verwijderd
Ik zal ontopic zijn:

Het ziet er heel cool uit. Je tekeningen zijn té vet zoals je allang weet. Het is jammer dat het tekstgedeelte schuin staat en nog een stukje eronder het tekstgedeelte weer schuin de andere kant op. Het is (vind ik) vervelend lezen dus ik denk dat je het beter recht kan zetten. Dan ziet het er waarschijnlijk nog steeds wel vet uit. De achtergrond is leeg, erg saai. De achtergrond bij de link die je poste, vond ik al een stuk beter! Niet te opvallend en toch valt er van alles te zien Er moet naar mijn mening dus wel wat veranderd worden maar t is een mooi begin

(ik heb er zelf overigens geen verstand van dus ik geef alleen mijn mening )
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:18
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
dope in tegenstelling tot I am Me vind ik zo'n lege achtergrond veel vetter, die andere was niet mooi... ik vind m mooi overzichtelijk en dat schuine vind ik wel koel
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 23:41
p-chez
p-chez is offline
Als je dat grmbl.tk wilt hebben voor als je site af is, zou ik 'm maar vast registreren als ik jou was, anders heb je straks van die lolbroeken die 't hier zien, en denken 'Die zal ik es ff snel reggen muhahahah!", etc.
Oud 12-05-2003, 12:14
ekki
ekki is offline
Citaat:
p-chez schreef op 11-05-2003 @ 00:41:
Als je dat grmbl.tk wilt hebben voor als je site af is, zou ik 'm maar vast registreren als ik jou was, anders heb je straks van die lolbroeken die 't hier zien, en denken 'Die zal ik es ff snel reggen muhahahah!", etc.
wou ik net zeggen...
Oud 12-05-2003, 12:35
\/ince
\/ince is offline
Thnx voor de replies iedreen! ik zal de site vast reserveren inderdaad.. Ik zal nog wat met 't design van de site aanklote! ik houd jullie op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 12:38
Verwijderd
tja, wat kan ik zeggen, vinnet doop, hoewel ik die link met de achtergrond doper vindt....en tja, verder heb ik hier d eballen verstand van, maar ja, doop dus
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 14:09
Cupcake
Cupcake is offline
Ik vind het mooi!

Alleen is het jammer dat wanneer je op de site zou komen, dan zie je alleen het bovenste gedeelte. Dat vind ik persoonlijk zonde. Je zou dan moeten scrollen om het figuurtje linksonder aan de pagina te kunnen zien.
MAAR dan kun je het niet meer schuin doen dus... zie maar wat je ermee doet.

Ik vind het iig wel mooi hoor!
Oud 12-05-2003, 16:32
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
vin best heel leuk gelukt maar zou dat kader tog gewoon rechtop zetten in verband met leesbaarheid en dergelijke en verder zou ik hem gewoon in eenpop-up laten openen zodat je het geheel in een keer ziet zodat ej niet hoeft te scrollen en dan kun je ook nog een eigen border op de pop-up zetten door gebruik te maken van een bordeless window. lijkt vaak moooier!
Oud 12-05-2003, 18:47
Punkygirl
Punkygirl is offline
Wissel de kleuren om,
je poppetje trekt nu alle aandacht net zoals die 2 tekeningen..

De hoekrechtsboven moet ECHT rond worden..
En het losse stukje onderaan moet ook weg want dat is verwarrend.
Oud 12-05-2003, 18:47
Punkygirl
Punkygirl is offline
evt schaduwgebruik..
Oud 13-05-2003, 09:37
Angie_
Angie_ is offline
ja grmbl past wel bij je
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten