![]() |
|
Minstens 91 doden bij aanslagen in Riyad
Bij bomaanslagen in de Saudische hoofdstad Riyad zijn minstens 91 mensen omgekomen, van wie de helft Amerikanen. Dat hebben overheidsfunctionarissen en omwonenden vandaag gezegd. Tientallen westerlingen, voornamelijk Amerikanen, raakten gewond van wie veel ernstig. Onder de gewonden zouden ook drie Nederlanders zijn. Een anonieme bron in een ziekenhuis in Riyad verklaarde al 25 doden te hebben ontvangen. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Powell zei eerder al dat vermoedelijk tien Amerikanen bij de aanslagen het leven lieten. Ook zouden volgens hem veel burgers uit andere landen zijn gedood. Onder de doden is in ieder geval een Australiër. Volgens omwonenden kwamen ook een Libanese en Amerikaanse man van Palestijnse afkomst om. Verder stierven er zeker twee kinderen, wiens identiteit nog onduidelijk is. Ook zou een zoon van de plaatsvervangend gouverneur van Riyad zijn omgekomen. De daders van de aanslag lieten vrachtwagens vol explosieven de wooncomplexen van de buitenlanders binnenrijden. Drie daders zijn hierbij om het leven gekomen. Het bezoek van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken aan Saudi-Arabië gaat gewoon door. Volgens hem vertonen de aanslagen alle kenmerken van het terreurnetwerk Al-Quaeda. Bron: www.ad.nl
|
![]() |
|
Waarom ben ik nou totaal niet verbaasd?
Misschien vat de Amerikaanse regering dit op als een waarschuwing dat hun agressieve Midden-Oostenpolitiek verkeerd is. Maar ik vrees dat ze het alleen maar zien als een vrijbrief om een nog meer preventieve oorlogen te gaan voeren. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() In Saoudi Arabie liggen de steden Medina en Mekka, de heiligste plaatsen van de Islam, de VS gaat eraan als ze daar binnenvallen, en dat weten ze zelf hopenlijk ook.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als ik ergens in new york oid een metro in de fik steek, dan kom ik er mee vrij (mits ik ongezien blijf), want de vingertjes wijzen al meteen naar Al Qaeda....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Wakker de terroristische sympathieën nog even lekker verder aan joh!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bush goed of slecht?? Tabbetje | 220 | 22-01-2004 16:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al Qa'ida dreigt VS met meer terreur naam onbekend | 86 | 09-08-2003 16:02 |