Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 15:32
leonkorn
leonkorn is offline
Volgens de spychologie (psychologie) kan je persoonlijkheid tot je 21 e nog behoorlijk veranderen, je zou kunnen zeggen dat je nog vloeibaar c.q. veranderbaar bent. Daarna "verhard" je en verandert er over het algemeen niet zo heel veel meer aan je persoonlijkheid.

Ik ben benieuwd in hoeverre jullie (discussieer-fanaten) van jezelf vinden dat je nog open staat voor nieuwe ideeen over de existentiele levensvragen (hoe en waarom we leven).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2003, 15:53
lovetear
lovetear is offline
Ik heb over een aantal dingen een duidelijke mening gevormd(zin van leven e.d.), op die gebieden verdedig ik mijn standpunt voor zo lang ik dat kan, maar ik ben niet zo trots om niet toe te kunnen geven wanneer ik verkeerd zat. Het kost de ander alleen wel wat moeite om mij te overtuigen.

Over sommige dingen heb ik nog geen duidelijke mening en wil ik juist andermans mening horen. Dan geloof ik soms te veel dingen. Ik ben niet koppig.
Oud 15-05-2003, 16:06
Evito
Evito is offline
Ik sta open voor nieuwe ideeën maar wat betreft de mogelijkheid tot veranderen vermoed ik dat ik redelijk dicht tegen mijn vriespunt aan zit.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 17:25
Joël
Joël is offline
Ik zal altijd open staan voor betere ideeën
Oud 15-05-2003, 17:37
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 15-05-2003 @ 16:32:
Volgens de spychologie (psychologie) kan je persoonlijkheid tot je 21 e nog behoorlijk veranderen, je zou kunnen zeggen dat je nog vloeibaar c.q. veranderbaar bent. Daarna "verhard" je en verandert er over het algemeen niet zo heel veel meer aan je persoonlijkheid.

Ik ben benieuwd in hoeverre jullie (discussieer-fanaten) van jezelf vinden dat je nog open staat voor nieuwe ideeen over de existentiele levensvragen (hoe en waarom we leven).
Tot je 21e..? Ik word in oktober 21, en ik ben juist de laatste tijd zoveel bezig met 'open staan voor nieuwe ideeen over de existentiele levensvragen'. En zie totaal niet in waarom dat dat na m'n 21e zou stoppen. Zie het sowieso echt niet gebeuren.

Kan je die stelling wat uitleggen..?
Oud 15-05-2003, 18:11
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 15-05-2003 @ 18:37:
Tot je 21e..? Ik word in oktober 21, en ik ben juist de laatste tijd zoveel bezig met 'open staan voor nieuwe ideeen over de existentiele levensvragen'. En zie totaal niet in waarom dat dat na m'n 21e zou stoppen. Zie het sowieso echt niet gebeuren.

Kan je die stelling wat uitleggen..?
je kunt ook niet zeggen "als je 63 jaar en 2 maanden en een week oud bent, dan ben je bejaard."

het gaat hier waarschijnlijk juist om een bepaalde levensfase, of een manier van denken. "21" word denk ik dan bedoeld in de zin van een "gemiddeld" getal waarbij er natuurlijk afwijking is, maar je zult waarschijnlijk weinig mensen van 40 vinden die nog in die "fase" zijn, en ook weinig van 10, dus gewoon ongeveer zoiets
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 19:04
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
iwein schreef op 15-05-2003 @ 19:11:
je kunt ook niet zeggen "als je 63 jaar en 2 maanden en een week oud bent, dan ben je bejaard."

het gaat hier waarschijnlijk juist om een bepaalde levensfase, of een manier van denken. "21" word denk ik dan bedoeld in de zin van een "gemiddeld" getal waarbij er natuurlijk afwijking is, maar je zult waarschijnlijk weinig mensen van 40 vinden die nog in die "fase" zijn, en ook weinig van 10, dus gewoon ongeveer zoiets
je bent pas bejaard als je je bejaard voelt
Oud 15-05-2003, 19:48
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
Joël schreef op 15-05-2003 @ 18:25:
Ik zal altijd open staan voor betere ideeën
mooi gezegd

En mij overtuigen dat een idee beter is kan altijd mits er goede argumenten zijn, ik ben ook niet koppig
Oud 15-05-2003, 20:35
leonkorn
leonkorn is offline
Je bewust zijn van je eigen onwetendheid is een grote stap op weg naar kennis....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten