Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 12:06
Verwijderd
Dat vind ik echt heel erg, en ik niet alleen, mijn vriend ook.
Vorig jaar las ik als een bezetene super goede boeken, ontdekte ik elke maand zeker 2 goede cd's en was ik nog echt bezig met mijn interesses... Nu is dat echt ver te zoeken; ik ben bezig met school, maar daarnaast doe ik echt alleen maar suffe dingen. Ik kijk tv, lees een Suske & Wiske, of een Donald Duck... maar ik pak echt zélden weer een echt boek van de plank of ik verdiep me in wat me echt interesseert; psychologie.
Ik heb twee prachtige psychologie-boeken, maar die liggen echt weg te rotten in de kast...

Ik vind het ook echt moeilijk me aan het lezen ofzo te zetten, ik heb er geen zin meer in.

Hoe vind ik die zin terug?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2003, 12:26
diane
diane is offline
Hoi andijvie

Mij is het advies gegeven gewoon de dingen te doen die je eerder ook al deed.En niet 1 x maar gewoon een paar keer dan hoor je er weer plezier enzo er in te krijgen.
Ik probeer het nu zelf al 2 maanden en echt werken doet het niet bij mij maar mischien wel bij jou.
Oud 28-05-2003, 12:47
elledc
elledc is offline
Ik heb dat ook.
Hoe denk je dat het komt, heeft het iets te maken met je vriend?

Sinds ik een relatie heb lijkt het er ook op dat ik minder dingen doe, omdat die relatie op zich veel tijd en energie inneemt, hoe raar het ook klinkt. We zien elkaar ook heel vaak.
Daarnaast ben ik wel goed bezig met mijn studies op hoge school maar dat is zover bijna het enige.
Soms vind ik het ook wel jammer dat ik de moed niet terug vind om te gaan lopen of te lezen als voorheen. Maar ik denk wel dat dit terugkomt, bijvoorbeeld in de vakantie als ik meer tijd heb voor mezelf, of eventueel als ik me ertoe verplicht.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 12:50
l00k At Me
l00k At Me is offline
Ik heb het ook ik en ik doe het al jaren zo.
Ik zou het wel willen veranderen, maar het blijft het zelfde.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 12:51
Verwijderd
Ik denk dat het meer komt omdat ik nu ergens anders woon en het veel drukker met school heb dan vorig jaar... M'n vriend zie ik elke dag - hell, we wonen samen - maar daar kan ik juist daardoor makkelijk van af zetten... Omdat ik hem elke dag zie, is het makkelijker hem een dag níet te zien en iets voor mezelf te doen... Dus dat is het probleem niet...

Hmm... wat diane zegt ga ik maar gewoon eens proberen... mezelf dwingen iets te doen wat ik leuk vind, maar waar ik geen zin in heb op dat moment... misschien dat dat helpt...

Ik vind het zo jammer, want vorig jaar en daarvoor leerde ik echt gewoon dingen door veel te lezen... Nu verwacht ik van mezelf nog steeds elke dag nieuwe dingen te leren, maar zonder te lezen oid... dat gaat natuurlijk niet..

Maar goed, ik zal m'n best nu maar weer eens doen....
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 12:57
Verwijderd
Het gaat gewoon in buien. Soms lees ik 2 boeken per week, soms lees ik maandenlang niks meer.

Ik zit er niet zo mee
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 13:01
Fantôme
Fantôme is offline
hoi Andijvie,

ik vind het advies van diane wel goed eigenlijk.
jijzelf ook, want je gaat het uitproberen, maar okey!!
Misschien is het inderdaad wel die drukte enzo. Je doet dan al van alles, en als je dan ff niks hoeft te doen, wil je ook echt niks doen.

Mja, ik herken het deels... ik las vroeger ook veer meer dan nu, maar nu doe ik weer andere dingen die ik leuk vind, ik zit er dus niet echt mee...

Nouja, probeer je er gewoon toe aan te zetten!

kus! wen
Oud 28-05-2003, 14:13
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-05-2003 @ 13:51:
Ik denk dat het meer komt omdat ik nu ergens anders woon en het veel drukker met school heb dan vorig jaar... M'n vriend zie ik elke dag - hell, we wonen samen - maar daar kan ik juist daardoor makkelijk van af zetten... Omdat ik hem elke dag zie, is het makkelijker hem een dag níet te zien en iets voor mezelf te doen... Dus dat is het probleem niet...

Hmm... wat diane zegt ga ik maar gewoon eens proberen... mezelf dwingen iets te doen wat ik leuk vind, maar waar ik geen zin in heb op dat moment... misschien dat dat helpt...

Ik vind het zo jammer, want vorig jaar en daarvoor leerde ik echt gewoon dingen door veel te lezen... Nu verwacht ik van mezelf nog steeds elke dag nieuwe dingen te leren, maar zonder te lezen oid... dat gaat natuurlijk niet..

Maar goed, ik zal m'n best nu maar weer eens doen....
Ik meen me te herinneren dat je een keer een topic heb gepost dat je weinig at. Dit kan er mee te maken hebben dat je minder actief bent.

Het feit dat je samen bent gaan wonen met een vriend verklaart natuurlijk ook veel. Je moet gewoon meer, waardoor je minder tijd en energie overhoudt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:29
Last Resort
Last Resort is offline
Ik ken dat, maar ik heb zelf het idee dat ik het nogal druk heb, ook al heb ik geen relatie. Ik wacht gewoon tot die zin terug komt..., veel meer kun je dr niet aan doen.
Oud 28-05-2003, 16:31
Verwijderd
Heb je er nou ook daadwerkelijk last van dat je die dingen niet meer doet?

Ik bedoel, voel je je minder lekker in je vel zitten, verveel je je enzovoorts, of is het meer dat je vindt dat je het nog moet doen omdat je vindt dat je moet leren en omdat je het eerst ook leuk vind?

Ik denk dat dat nogal uit maakt namelijk.. Het kan zijn dat je je over het algemeen kutter voelt en daardoor minder zin hebt in dingen, ookal vind je ze normaal gesproken wel leuk.. dan is het inderdaad een kwestie van jezelf dwingen het toch te doen denk ik, waarna je het vanzelf weer leuk vindt.

Maar wanneer je vindt dat je die dingen moet doen moet je dat misschien loslaten, en het niet meer zo verwachten van jezelf. Op het moment zijn er misschien gewoon andere dingen die je bezighouden en heb je in je vrije tijd meer behoefte aan wat leeghoofdiger vermaak, daar is dan toch niks mis mee?

Het gaat erom dat jij je lekker voelt bij wat je doet, als dat nu tv kijken en strips lezen is is daar niks mis mee, ookal leer je er ms weinig van..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 22:37
dyfusica
dyfusica is offline
hmm misschien dat als je het wat rustiger aandoet met school dat je weer zin krijgt in die andere dingen

ik merk yhet zelf ook.. toen ik het heel druk had had ik nergens zin in en nu ik het rustiger aandoe heb ik weer overal zin in en wil ik weer vanalles beginnen..

het is denk ik het beste als je daar een balans in kan vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten