Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 18:04
Purgatori
Purgatori is offline
Lo peeps,

Hoe kan ik godverdomme directX 9 uninstalle!? Ik word hier zo freaking kwaad!!!! Ineens doet Q3 et niet meer.. En volgesmij is dat door DirectX 9.. Ik heb DirectX 9 geinstalled weer voor Vice City.. Nou werkt dat nog niet.. Maar nou kan ik ineens niet meer online met q3.. Geeftie een foutmelding as ik in de server wil.. HELP ME FREAKING HELL!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2003, 18:22
WolterB
WolterB is offline
1: t taalgebruik kan wel wat normaler, zo krijg je niet al te veel hulp
2: welk OS gebruk je?
- bij win9x: dr zit niet veel anders op dan opnieuw installeren
- bij win2k/XP: als je automatisch systeemherstel aan hebt staan kan je een kopie van je bestandssysteem van voor de installatie van DX9 terugzetten, heb je dit uit staan, dan zal je ook hier een reinstall moeten doen
Oud 15-05-2003, 18:48
klootzak2001
klootzak2001 is offline
koop een nieuwe computer
Oud 15-05-2003, 18:49
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
WolterB schreef op 15-05-2003 @ 19:22:
1: t taalgebruik kan wel wat normaler, zo krijg je niet al te veel hulp
2: welk OS gebruk je?
- bij win9x: dr zit niet veel anders op dan opnieuw installeren
- bij win2k/XP: als je automatisch systeemherstel aan hebt staan kan je een kopie van je bestandssysteem van voor de installatie van DX9 terugzetten, heb je dit uit staan, dan zal je ook hier een reinstall moeten doen
Sorry voor et taalgebruik, kwas nogal opgefokt op dat moment.. Maar ik heb Windows Xp Pro.. Hoe moet ik et dan doen?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:53
Verwijderd
Raar, hier doet Q3 't al eeuwen met DX9. Ook na installatie Vice City doet Q3 't nog gewoon.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:57
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 15-05-2003 @ 19:53:
Raar, hier doet Q3 't al eeuwen met DX9. Ook na installatie Vice City doet Q3 't nog gewoon.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 19:38
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 15-05-2003 @ 19:49:
Sorry voor et taalgebruik, kwas nogal opgefokt op dat moment.. Maar ik heb Windows Xp Pro.. Hoe moet ik et dan doen?
wat ik hierna gedaan heb was het herisntalleren van WindowsXP

maar MOET vice city verplicht DX9 hebben?
Oud 15-05-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 15-05-2003 @ 20:38:
wat ik hierna gedaan heb was het herisntalleren van WindowsXP

maar MOET vice city verplicht DX9 hebben?
Ja, bij instaleren van VC word DirectX 9ook geinstaleerd .
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 08:07
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
McLaren schreef op 15-05-2003 @ 20:54:
Ja, bij instaleren van VC word DirectX 9ook geinstaleerd .
dan lijkt het mij dat de topicstarten voor de zekerheid een schone WinXP installatie doet.
Dan installeerd hij eerst Q3 en test deze
Daarna alleen DX9 (bijv. via de Vice City CD)
dan Q3 testen
en als dit werkt VC installeren

lukt dit niet dan moet er gekozen worden tussen Q3 en VC (ligt er maar aan welke je het liefste wilt spelen) of een dual-boot (van bijvoorbeel 2x WinXP, maar let er dan wel op dat je dan bij één DX9 hebt geïnstalleerd en bij de andere DX8.1, ook raad ik je sterk an om dit op 2 verschillende partities te doen)
Oud 16-05-2003, 10:03
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
WolterB schreef op 16-05-2003 @ 09:07:
dan lijkt het mij dat de topicstarten voor de zekerheid een schone WinXP installatie doet.
Dan installeerd hij eerst Q3 en test deze
Daarna alleen DX9 (bijv. via de Vice City CD)
dan Q3 testen
en als dit werkt VC installeren

lukt dit niet dan moet er gekozen worden tussen Q3 en VC (ligt er maar aan welke je het liefste wilt spelen) of een dual-boot (van bijvoorbeel 2x WinXP, maar let er dan wel op dat je dan bij één DX9 hebt geïnstalleerd en bij de andere DX8.1, ook raad ik je sterk an om dit op 2 verschillende partities te doen)
Isset niej slimmer om dan een andere windows te installe? Kheb et is geprobeerd met Win98, maar dat was geen succes.. Win98 kan zelf nix vinde.. Welke windows vind net as windows xp alles zelf?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:40
wyner
wyner is offline
Probeer nieuwe drivers te installeren voor je video-/geluidskaart. Misschien dat die niet goed overweg kunnen met DX9.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:14
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 16-05-2003 @ 11:03:
Isset niej slimmer om dan een andere windows te installe? Kheb et is geprobeerd met Win98, maar dat was geen succes.. Win98 kan zelf nix vinde.. Welke windows vind net as windows xp alles zelf?
hiermee bedoel je waarschijnlijk de drivers
het is altijd aan te raden om (zelfs bij WinXP) de nieuwste drivers van internet te downloaden, want hiermee kan je jou hardware optuimaal benutten (zo heeft winXP standaard geen 4.1 / 5.1 geluidsondersteuning, moet je eerste naar de site van de betreffende fabrikant toe) en zelfs bij de display drivers is te ten zeerste aan te raden om toch alsnog de drivers te downloaden (Detonator voor NVIDIA & Catalyst voor ATI) (www.nvidia.com & www.ati.com)
Ook kan het (mits je een VIA moederbord hebt) heel goed helpen om de VIA 4-in1 Hypernion drivers te downloaden wat ook een groot aantel problemen op kan lossen (heb dr zelf ervaring mee) (te vinden op www.viaarena.com)
misschien dat je eerst dit kunt proberen te doen en dit kan er zelfs voor zorgen dat al je problemen verholpen worden

checklist voor installatie van de hardware (Mits je onderdelen hebt):
Videokaart
Geluidskaart
Modem
Muis
Moederbord (drivers voor de Chipset)

evt:
Toetsenbord
Printer
Scanner

Hiervoor kan je naar de site van de fabrikant toe gaan en de drivers van het bijbehorende product zoeken. Soms wordt er om een serienummer gevraagd, maar deze staan dan op het product zelf.

Ik hoop dat je zo een stuk verder komt
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten