Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 08:05
Modelmaker
Modelmaker is offline
NOTE Ik weet niet of hier al eens een topic over verschenen is. In ieder geval was het via de search niet te vinden. Mocht er echter al eens wat over geroepen zijn mag er een slotje op uiteraard!

Hoi,

Ik zag er hier nog nergens iets van staan, ook via de search kon ik geen enkel onderwerp vinden wat gerelateerd was aan NoLimits. Zodoende wilde ik dit spel toch eens onder de aandacht brengen omdat ik denk dat het zeer de moeite waard is.

NoLimits is een coaster simulator die door een duitser is gemaakt. Het is bij hem uit zijn hobby gekomen om ook coasters te kunnen rijden buiten het pretpark seizoen. Ook wilde hij eens zelf een coaster ontwerpen die hij zelf kon rijden, echter daar was nog geen echt programma voor.

(C) Modelmaker - Floorless V6.4

Als ik mijn persoonlijke mening over het spel mag geven is het niet echt een spel, het is eigenlijk meer een simulator. Echter is hij toch zeker wel de moeite waard, het is een van de mooiste spellen die ik dit jaar heb gekocht al dan niet de mooiste. Het uitwisselen van NoLimits coasters kan goed via het internet, zelfs voor 56K gebruikers. De bestanden zijn namelijk zo ongeveer 50 kb groot.

Verder heb je echter wel een strakke PC nodig om het spel te draaien, de minimum eisen zijn misschien niet heel hoog maar als je het een beetje wil spelen is een P4 met 256 Mb intern geheugen wel een must. Ook een 3D kaart met 64 Mb onboard memory is geen overbodige luxe.

(C) Modelmaker - Inverted V5.1

Minimum Systeemeisen
Windows 32Bit
Pentium or above min. 300MHz
32 MB Ram
10 MB HD space
Fully accelerated OpenGL Graphics Card (no Direct3D, no MiniGL) with at least 10MB
DirectX 3 or newer

Als je het orginene spel aanschaft (ongeveer 30 euro) dan kan je hier gratis updates voor downloaden. In de updates zitten nieuwe coaster types maar ook updates om de framerate hoog te houden of het detail mooier te maken. Je kan bijvoorbeeld met de nieuwste patch 3D objecten (*.3ds) invoegen en ook kan je 4 nieuwe soorten achtbanen maken. Zeker door de updates is het spel zeer de moeite waard.

(C) Modelmaker - Spinning Racer

Als je NoLimits wil kopen kan dat alleen via het internet. Hieronder staat de official site echter denk ik dat je beter de mirror kan gebruiken omdat deze veel sneller werkt. Hier kan je ook een demo van het spel downloaden waarin je de editor onder de knie kan krijgen en een aantal al vooraf vrijgegeven achtbanen kan rijden.

Official Site
- - - www.nolimitscoaster.com
Official Mirror
- - - www.nolimitscoaster.de
Coaster Exchange
- - - www.coastersims.com

Denk er wel aan dat het meer een simulator is als een spel. Het is heel moeilijk, zeker aan het begin om een coaster in elkaar te zetten maar zoals bij alles, oefening baart kunst dus je word hierin ook gaanderweg beter. Alle banen in dit topic zijn van mijzelf, net als de foto's. Als je op een foto klikt kan je direct de NoLimits file van deze baan downloaden.

Deze banen zijn niet te rijden in de demo, alleen bij een geregistreerde versie!!!

Ben benieuwd wat jullie van dit spel / deze simulator vinden.

René
Oud 20-05-2003, 08:15
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik heb zelf de demo ervan..
maar die baantjes bekijken is leuk..
maar zelf bouwen is zogoed als onmogelijk
Oud 20-05-2003, 10:48
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik houd het wel bij rollercoaster tycoon
Oud 20-05-2003, 17:41
wilco984
wilco984 is offline
Heb et spel gehad.. weliswaar niet via de legale weg maar daar gaat et nu niet om.. Vond het een te ingewikkeld spel en kon niet iets supermoois in elkaaar rammen.. alleen achtbanen zonder palen die te hard en te snel gingen en te ongecontroleerd lukten nog... maar als je er goed in ben is et de allerbeste simulatie op de markt..
Oud 20-05-2003, 17:59
City2000
City2000 is offline
Ik had het spel eerst.. was net een beetjuh begonnen met oefenen in de demo..
maar toen ging de pc kaduuk
en jah twee maanden later dacht ik er weer eens aan..
maar toen was ik helemaal glad de naam vergeten..
maar ben blij dat jij het weer eens onder de aandacht hebt gebracht

ik ga nu meteen demo weer downen en kijken of het bouwen me lukt.. want jah vond dat toen ook onmogelijk.. maar alles os te leren heah

CIAO
Oud 20-05-2003, 18:01
Modelmaker
Modelmaker is offline
Het bouwen van banen is tof . . . het maken van supports nog leuker. Ik ben er best wel goed in, buiten dat ben ik een control-freak en hierin kan je veel controle zetten. Zeker die laatste baan is ultra gecontroleerd, veel remblokken enzo waardoor hij dus met veel treinen soepel draait. Verder is die baan ook nog heel soepel. De andere 2 coasters zijn gewoon soepel, verder niet echt speciaal . . .

Als er interesse is kan ik meer fotomateriaal en banen online zetten.

René
Oud 20-05-2003, 19:50
City2000
City2000 is offline
jah klinkt stoer allemaal..
maar mij lukt het allemaal niet zo hoor..
en jah van mij mag je natuurlijk altijd dingen online zetten
heb er alleen niet zo heel veel aan omdat ik het orgineel niet heb
misschien komt dat ooit nog.. maar hou het nu nog ffies bij de demo!

CIAO
Reageren

Regels voor berichten