Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 18:24
Verwijderd
en je krijgt een flink bedrag aan geld, te besteden aan de inrichting. Hoe zou je het aanpakken? Laten we zeggen dat het een etage is van ongeveer 50 m2. Los van of je nu de ideale kamer al hebt, wat zou je doen? Houd je het sober of wordt het kleurrijk? Waar koop je je spullen? Ga je voor dure dingen of ga je naar Beter Bed en de Hema?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2003, 18:30
AtHell
AtHell is offline
ik zou er een muur in gooien, 25² M. verhuren, met je geld de rest een beetje redelijk inrichten en de rest van het geld of ergens op de bank zetten ofzo of iemand betalen om me te laten omleggen.

Wat zou jij er mee doen dan ?
Oud 21-05-2003, 18:47
chaostar
chaostar is offline
Ik zou het in delen verdelen met kamerschermen ofzo. In een deel zet ik mn drumstel marimba en keyboard neer (dan ben je al aardig wat ruimte kwijt). In een ander hoekje zou ik mn bed zetten en in hoek drie de zithoek met tv en banken enzo.
En een keuken en wc lijkt me ook wel handig. Die zet ik denk ik midden in de kamer (een kookeiland met ingebouwde dixi?), dan kunnen de gasten de koelkast en wc gelijk vinden.

Ik denk dat het interieur rood met wit en zwart zal worden.
Oud 21-05-2003, 18:55
GRRR
GRRR is offline
vriendin van me inhuren. die is binnenhuis architecte in spe en bovendien erg goed met grote ruimtes. iig lekker knus met warme kleuren. ik heb een hekel aan minimalistisch ingerichte woningen, mooi om te zien dat wel, maar kut om in te wonen. En ook iig een mooi wat donker houten vloer aanleggen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:24
rodina
rodina is offline
Warme tint nemen als ondergrond. Dus geen lichtblauw, maar bijvoorbeeld heel zacht oranje.

Hema vind ik geweldig Dus ik zou daar allemaal kleine dingetjes halen, lijstjes, etc

Ik houd van kitsch, dus ook kandelaars etc.
Meubels etc simpel houden, een oude bank voldoet met een mooie hoes er om heen ook wel.

Laat wat tekeningen maken kan ook erg gaaf zijn. Zwart wit foto's op een muur is ook mooi

uhm verder kom ik er nog wel op terug
Oud 21-05-2003, 19:36
S
S is offline
Compleet oud-engels (denk aan Chesterfield) in combinatie met high-tech snufjes (denk daarbij aan TFT's, Plasma schermpje, flink audiosysteem erbij, enz. ).
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:42
Floosje
Floosje is offline
Euhm ik hou wel van drukke kamers met veel zooi. Dus een aantal tapijtjes of gewoon een groot harig kleed. En dan een grote hangbank met een kleed erover, een ronde tafel met kaarsjes enzo erop.
Verder veel lampen, doeken, kussens, bloemen en dat soort dingen.
Oud 21-05-2003, 20:01
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
-ik zou laminaat leggen, in een lichte kleur.
-een keuken maken met een kookeiland, waar ook gelijk een aanrecht aan zit (zodat het een soort bar is, waar je met hoge stoelen aan kunt zitten) de keukenkasten in hout (niet te donker, niet te licht, gewoon gemiddeld) en een mooie, brede mat-zilverkleurige ijskast met 2 deuren.
-ik zou een boel leuke kastjes voor de rest van het huis bij ikea kopen. ik vind echt dat ze er gave dingen hebben zo nu en dan.
-een apparte ruimte als badkamer (bad, douche, wastafels) en apparte wc. en een apparte ruimte als slaapkamer, met een lekker groot 2persoons bed en een garderobe met spiegels (kamer in verbinding met badkamer). ik zou de kleuren een beetje licht en natuurlijk houden, gebroken wit, maar er wel rood in verwerken (schilderijen, lijsten, bloemen, kussentjes, tapijten,...) evenals de woonkamer. ik zou een goed bankstel kopen dat lang meegaat, gekleurde kussentjes voor erop, een open kast voor boeken, een laag kastje voor de tv... dit alles in lichte kleuren. ook heel belangrijk is een tekentafel met een computer erbij! een leuke gekleurde iMac ik hou van modern, maar dan wel met een warm tintje, ik kan niet overleven in een koel huis.
Oud 21-05-2003, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een muur wordt gifgroen, een muur donkerblauw, een muur zuurstokroze en die andere muur die houd ik wit. Ik wil van die dunne gordijnen, met bloemetjes dr op. Ook een lichte laminaat vloer.

Verder ga ik shoppen bij de IKEA, ik wil zo'n hoogslaper van 2 m. hoog van metaal, een bureautje van Ahorn hout, mn huidige Ahorn klerenkast en nachtkastje mogen meeverhuizen, verder een bankje met zo'n grand fouilard dr over (creme kleurig), nog een hele grote boekenkast want dat staat gezellig, een mooi cd rek, mn stereo en computer mogen ook meeverhuizen, net als mn rat, tsja dan moet ik ook nog een laag kastje hebben om die rattenkooi op te dumpen.
Ik wil een ronde tafel en een lichte keuken bomvol met gezellige dingetjes.
Verder moeten er veel planten in en het moet er licht zijn dus een groot raam, dat open kan want ik houd van frisse lucht.

Dat is het wel zo'n beetje dacht ik, is het geld nu al op???
Oud 21-05-2003, 21:15
Infaustus
Infaustus is offline
ik zou naakte vrouwen aan de muren laten spijkeren
Oud 21-05-2003, 21:15
Verwijderd
Ik zou 'n knopje maken zodat er allemaal rekken met wapens uit de muren komen!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 21:17
Verwijderd
minimalistisch, zakelijk, kil, wit en grijs, visgraat parket, grijze gordijnen van velours
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 21:17
Infaustus
Infaustus is offline
ja of zo'n hendel, dat de bank dan de grond in gaat er een crimefighting lab uitkomt.

net zoals in zo'n ouwe tekenfilm
Oud 21-05-2003, 21:19
Stevill
Stevill is offline
Een paar krachtige lampen veel plantjes en uiteraard een geautomatiseerd voedings/sproeisysteem.
Oud 21-05-2003, 21:20
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Infaustus schreef op 21-05-2003 @ 22:17:
ja of zo'n hendel, dat de bank dan de grond in gaat er een crimefighting lab uitkomt.

net zoals in zo'n ouwe tekenfilm
n00bs.

Wat je eigenlijk moet hebben is een batcave
Oud 21-05-2003, 21:22
Evito
Evito is offline
Een geil bureau, een fijne stoel, een bed, een kledingkast en een TV. En wat boekenplanken. Ehmm. Verder ehm. Niets.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 21-05-2003 @ 22:15:
Ik zou 'n knopje maken zodat er allemaal rekken met wapens uit de muren komen!
Dit idee

Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 21:27
GRRR
GRRR is offline
een kingsize bed in het midden met zwarte satijnen lakens en haken aan het plafond.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 21:29
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
eXo schreef op 21-05-2003 @ 22:27:
Dit idee

[afbeelding]
Fuck it. Zet de kamer vol met pc's ontwerp A.I. en laat de machines ons als batterijtjes gebruiken .
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 21-05-2003 @ 22:27:
een kingsize bed in het midden met zwarte satijnen lakens en haken aan het plafond.
je kunt ook zo'n sling nemen
Met citaat reageren
Verwijderd
hmmm goed plan maar je vergeet 1 ding.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 21:30
funest
funest is offline
ik zou cream opzetten
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
AM schreef op 21-05-2003 @ 22:30:
ik zou cream opzetten
Put some cream on it.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 22:21
Verwijderd
exo
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 21-05-2003 @ 23:21:
exo
Wat doe ik?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2003, 22:23
Verwijderd
je verpest m'n topic
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 21-05-2003 @ 23:23:
je verpest m'n topic
Sorry sorry.

Urm als je me zo vragen een kamer from scratch in te richten dan lijkt me inderdaad dat oud engelse, moderne combi erg gaaf! Vooral uitschuifbare shit enzo
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 00:27
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
bertbart schreef op 21-05-2003 @ 22:29:
je kunt ook zo'n sling nemen

ja die is ook doop, maar dat gaat zo gauw in de weg zitten. natuurlijk de muren rood en een leren fouton en een pim borstbeeld.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 06:21
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
das wel erg veel ruimte..

ik zou de muren grijs verven, de kozijnen zwart, en ik wil van die lange smalle ramen met zwarte lange gordijnen. en een hemelwaterbed uiteraard. een goeie stereo-installatie, een tv-video-combinatie, een pc met internetaansluiting, een bad in de vloer (wel in een aparte ruimte), keuken met een bar enzo. van die ei-stoelen en ingelijste posters aan de muur, ingelijst speelgoed. een paar nepplanten (voor echte ben ik te lui).. en dat was t wel zo´n beetje
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 06:22
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ow! en een inloopkast.. met een ouderwetse kaptafel erin.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 08:52
rodina
rodina is offline
Helemaal inrichten in Jugendstil in combinatie met barok en van die engelse krulpootmeubeltjes .

Dan ook de kleuren rustig houden anders wordt het net zo'n poppenkast.
Oud 22-05-2003, 10:00
Verwijderd
Stel, ik heb 1 lege witte kamer van 50 m2, maar wel heel veel geld? Ik zou verhuizen...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:03
Verwijderd
je hebt dat geld om dingen voor die kamer te kopen..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:13
Verwijderd
oke

Ik zou mijn plafond laten beschilderen met lucht en wolkjes en engeltjes, en op mijn muren zou ik een mooi lentebos laten schilderen met eenhoorns en dat soort beesten erin... en dan grasgroen tapijt op de grond...
Een hoek zou ik half afschermen dmv mooie houten kastjes met knoesten, en daarachter mag dan een keukentje... Bij een andere hoek doe ik hetzelfde, maar dan voor een computer met een groot bureau en goede bureaustoel, een tv-op-wieltjes, een klein bankje...
En dan in 1 hoek allemaal heerlijke zachte banken, zo van die waar je in weg zakt, en een paar opa-stoelen, om te praten en om de tv naar toe te rijden, en dan in de andere hoek een heel groot gietijzeren krullerig hemelbed met allemaal halfdoorzichtige draperieën, en heel veel kussens erop, en zo groot dat je er makkelijk met z'n vieren in past...

(en dan is de kamer erg vol)

edit: Waar nog ruimte is: boekenkasten

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:16
Verwijderd
Ik zou wit behang papier laten bedrukken met de de tekst "Iedereen moet dood" en dat dus echt een miljoen keer er op laten zetten.
Een messenblok vol superscherpe messen kopen en dan een drie dubbele portie paddo's nemen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:31
Verwijderd
Oeh.

Ik het inrichten met veel zwart en paars.
Ik zou allemaal planten en elvenbeeldjes neerzetten...en mooie schilderijtjes en foto's. Geen posters van bands oid.
Verder..lichthouten meubelen, een lichthouten vloer
met vloerverwarming
Een groot hemelbed met heel veel kussentjes zou ik erin zetten, met bijpassende kleuren uiteraard. Bijv paarse kussentjes met zilveren accentjes ofzo *whi*
Oh en overal nep-vlindertjes ophangen, zoals in nu in m'n kamer ook al heb..
En een tv die in een kastje staat, zodat-ie niet teveel opvalt. En een mooie stereo met dolby surround boxen die overal
verdekt opgesteld staan

*zwijmel* *zucht*
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:47
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik zou een zoort van duizend en een nacht slaaphoek maken en de rest heel vrolijk met vrolijke kleurtje. Ow en vooral een heel lekker zittende grote bank

Mooie bank

Deze zou ik een mooi kleurtje geven en van die nepklimop e.d. aan hangen.

Ook moet er een schommel in mijn kamer komen.
Het bed word een heel groot hemelbed.
Heel veel theelichtjes in leuke houdertjes.
Een mooi groot buro met een lekker zittende stoel.
Een plek om te schilderen.
En veel zitkussens en andere leuke zachte dingen.

Verder zitten er dan twee hele lieve katjes op de grond.
Ow en niet vergeten: een goede stereoinstallatie en een veelvoud van mijn cd's

en zo kan ik nog wel even verder dromen

Ik zou alles trouwens overal vandaan halen. vind het wel leuk om aparte dingetjes te hebben. Leuker dan alles van een winkel ofzow.

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 11:01.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:50
Verwijderd
ontzettende geluidinstallatie door de kamer heenbouwen, vervolgens een gigantische TV ophangen aan de muur, en dan een supergroot bed erin
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Black Sugar schreef op 22-05-2003 @ 11:47:
Ik zou een zoort van duizend en een nacht slaaphoek maken en de rest heel vrolijk met vrolijke kleurtje. Ow en vooral een heel lekker zittende grote bank

Mooie bank
[afbeelding]

Deze zou ik een mooi kleurtje geven en van die nepklimop e.d. aan hangen.
[afbeelding]

Ook moet er een schommel in mijn kamer komen.
Het bed word een heel groot hemelbed.
Heel veel theelichtjes in leuke houdertjes.
Een mooi groot buro met een lekker zittende stoel.
Een plek om te schilderen.
En veel zitkussens en andere leuke zachte dingen.

Verder zitten er dan twee hele lieve katjes op de grond.
Ow en niet vergeten: een goede stereoinstallatie en een veelvoud van mijn cd's

en zo kan ik nog wel even verder dromen

Ik zou alles trouwens overal vandaan halen. vind het wel leuk om aparte dingetjes te hebben. Leuker dan alles van een winkel ofzow.
als je een flink bedrag aan geld krijgt dan ga je toch geen ikea-troep kopen?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:59
Sirenie
Sirenie is offline
Pff, dat is bij mij niet zo moeilijk, die kamer komt wel vol in ieder geval. Als ik er helemaal in zou moeten wonen zou ik in ieder geval een heel groot bed kopen, een romantisch bed. Verder zou ik ook een grote, lekkere wegzakbank willen.

Vooral veel vrolijke kleuren, zwart/donker en wit zul je bij mij niet snel zien, behalve als mijn vriend er ook bij moet. Dan moet er vast een hele muur zwart
Veel rood, oranje, roze, geeft niet als het vloekt.
Ik zou, samen met mijn vriend, zeker één muur volmuurschilderen. Ik zou zeker Ikea en de Hema bezoeken voor accecoires of hoe je dat ook schrijft. En ik zou mijn hele grote berg interieurknipsels ddorspitten op zoek naar nog meer toffe ideeën.
Zeker zou ik ook een hele grote boekenkast willen (niet dat ik veel boeken heb, maar toch), en een hele grote tijdschriftenmand, doe er meteen maar drie.

Een beetje loshangende ideeën, maar ik zal er nog eens over na denken.

(trouwens, de klerenkast moet ook groot zijn )
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 17:13
hellion
hellion is offline
ik zou er 1 grote studio voor de band van maken
Oud 22-05-2003, 17:46
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
*Stelt zich even voor dat het een kamer is op de 6de verdieping van een appartementen complex.*

Ik zou de buitenmuur eruit laten slopen (in werkelijkheid gaat het moeilijk, ich weis) en er één groot raam in laten zetten.
Pauwblauwe en fuchsia doorzichtige gedrapeerde gordijnen ervoor hangen. Met op de grond grote woonkussens en kleine sierkussentjes in dezelfde kleur. Wit tapijt op de grond.
Tegen de hele muur tegenover het raam pauwblauw hoogpolig tapijt. Een grote open fuchsia kleurige kast als scheidingswand.
Aan de ene kant komt een groot rond bed met dezelfde doorzichtige gordijnen als voor het raam.
En de meubels haal ik van grote rommelmarkten en kringloop winkels. Als het maar oud en donkerbruin is. Die ga ik opknappen en pauwblauw en fuchsia verven/bekleden.
In ieder geval een hele grote verdrink en hang bank en nog een paar stoeltjes en poefen.
En aan het plafond 2 grote kitschy kroonluchters.

*En natuurlijk een uitzicht waar je u tegen zegt.*
Oud 22-05-2003, 18:57
Laïs
Laïs is offline
Ik zou allemaal vriendinnen van me optrommelen,liters verf kopen in verschillende kleurtjes,en verven maar.
Een lekker ouderwets,houten tweepersoons bed met spijlen dat je ook kan beschilderen.
Lekker goedkoop dus,voor de ramen wil ik zonnelicht filterende gordijnen.
Voor kleren/boeken/brol een grote houten kast,liefst weer zo ouderwets mogelijk van een tweedehangdswinkel of zo.
Veel kaarsjes,kussens en bla bla.
Oud 22-05-2003, 19:19
funest
funest is offline
Citaat:
eXo schreef op 21-05-2003 @ 22:34:
Put some cream on it.
hehe ik doelde stiekem op de band...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:36
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
bertbart schreef op 22-05-2003 @ 17:39:
als je een flink bedrag aan geld krijgt dan ga je toch geen ikea-troep kopen?
Juist wel! IKEA is hip! Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik zou me helemaal niet thuisvoelen tussen dure, luxe kaktroep. Ieder zo z'n smaak toch?
Oud 23-05-2003, 01:12
DutchGirl
DutchGirl is offline
er komt in iedere geval een grote chill hoek met heel veel kussens en relaxte loungemuziek enzo ( supervette muurschilderijen en super gave posters waar van je gaat zweven )
en een supergrote schommel en zo en dan ook nog een PC hoek met grote boxen waaruit heel veel geluid kan komen en een dieren hoek waar ik me ratten,gerbils en muizen kwijt kan (met speciale luchtafvoer anders gaat heel me kamer stinken )
en voor de rest zou ik het niet weten
Oud 23-05-2003, 10:09
PrimRose
PrimRose is offline
even er vanuitgaande dat het een beneden verdieping met mega-tuin is:

ik zou dmv houten schotten en echte muren toch wat kamers creeeren.
Een mooie grote lichte slaapkamer: groot gietijzeren 2 persoonsbed. Wel gordijnen waar bijna geen licht doorheen komt. Maar als de gordijnen open zijn moet het wel mooi licht zijn. Creme kleurige muren. Maar de muur waar het bed met het hoofdeind tegenaanstaan iets van mooi donkerrood ofzo. Verder een tv op de kamer, altijd handig als je lamlendig in bed ligt.

Badkamer: mooie warme badkamer, met vloerverwarming en groot rond bad. Ook een douche en toilet en wastafel.

Ergens moet er ook een infraroodcabine zijn, waar je minimaal met z'n tweetjes in kunt.

Dan natuurlijk een mega grote woonkamer/keuken. De achterwand van de kamer gaat eruit en daar komen grote openslaande glazen deuren in. De kamer zelf is gezellig, met mooie grote bank, tafeltje, grote tafel voor als we eters krijgen. Ook een mooie open keuken met een soort bar/aanrecht dinges. keramische kookplaat, grote amerikaanse koelkast waar ijsklontjes uit de deur komen maar wel in een mooie kleur.

Tuin: vanuit de openslaande deuren stap je op een houten veranda met schommelbank enzo. De tuin is groot met veel gras en in de borders kleurige bloemen en planten.

Oja en aan de muren zoveel mogelijk boekenkasten en boeken as possible. (in de woonkamer natuurlijk ook de normale zut, kastje, tv, dvdspeler, cd speler, dolbisurrounddinges e.d.)

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:09
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik zou het helemaal hoogpolig tapijt op de muren en op de vloer en op het plafond. ik zou er mijn bureau inzetten en een kast. en ik zou mijn bureau zo maken van als in die reclame van da internet. en de vloer twee keer zo zacht maken.

en bed zou ik een net spannen 1 meter van het plafond. (kan natuurlijk als je een hoge kamer hebt) en daar dan in slapen
Oud 23-05-2003, 10:14
meisjekim
meisjekim is offline
Ik zou honderd blikken verf kopen. Met mooie kleurtjes. bijv.
  • mooi roze
  • lichtblauwig/groenig
  • paars
  • geel
  • veel mooi rood.
  • zwart, voor het contrast

Ja. En dan zou ik in het midden zo'n verhoogd bed nemen. Waar je eerst twee trappetjes op moet om bij je bed te komen. Het podium verf ik dan oranje.
Mijn chesterfield bankje komt zeer zeker weten mee. Lekker retro. En ik jat dan denk ik de computer van mijn vader mee.
Ik wil dan een bad met van die pootjes. Dat laat ik in een hoek van de ruimte maken met een seksie chinees wandscherm ervoor.
En verder stapel ik overal boeken op, gewoon op de grond. Omdat ik veel lees en ja de vloer. Veel tapijten denk ik. Van die ouderwetse dikke.

[Edit] met die verf ga ik gooien spatten en kliederen. Mezelf tegen de muur aan gooien. Ja lekker impulsief maar net zo mooi als preciezie werk. Kan ik er iets aan doen dat ik gek ben???[/Edit]

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 14:59
Paris
Paris is offline
Mijn kamer wordt heel kleurrijk vooral veel paars. Paars en lila en andere kleurtjes die daar leuk bij staan. Ik wil doorzichtige paarse gordijnen voor de ramen. In de ramen naast de deur wil ik glas in lood (Net zoals bij Charmed!) Ik wil een hele grote inloopkast (het liefst dat ie ook nog combies maakt van mijn kleren net zoals bij Clueless.). Een king-size bed. Een paarse wegzak bank. Ik wil een soort Chinees hoekje met een klein tafeltje met kussen eromheen zodat je daar ook een keer kan eten. Ik wil ook een kookeiland en een bar met barkrukken. En zo'n zitkleed van de Ikea maar dan in het paars (ja ik ben gek van paars, ik weet het )

Verder moet ik er nog ff overnadenken als ik meer weet hoor je het nog wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten