Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 18:29
Tofke_H
Tofke_H is offline
Mike Tyson had gisteren (zaterdag) in Memphis weinig medelijden met zijn landgenoot Clifford Etienne. Al na 49 seconden en een directe rechtse lag Etienne uitgeteld op het canvas.

Voor Tyson, ondertussen reeds 36-jarige, was het de vijftigste overwinning in zijn carrière, tegenover vier nederlagen én twee onbesliste kampen. Zijn tegenstander, Etienne, 32 jaar oud, heeft nu vierentwintig overwinningen, twee nederlagen en een onbesliste kamp op zijn palmares staan.

Iron Mike zal nu waarschijnlijk een revanche krijgen tegen de Britse wereldkampioen Lennox Lewis, waarvan hij op 8 juni in Memphis in een kamp om de wereldtitel het pak slaag van zijn leven kreeg (KO in de 8ste ronde).

Na de kamp toonde Tyson zich niet zo zelfzeker. "Ik heb nog een paar kampen nodig om mijn niveau te halen en ik heb weinig zin om weer een rammeling te krijgen. Ik weet niet of en wanneer het gevecht met Lewis er komt."

"Ook nu was ik niet klaar voor het gevecht, maar ik had het geld nodig." Voor de overwinning van zaterdag strijkt Tyson zo'n 5 miljoen dollar (4,62 miljoen euro) op. Zijn tegenstander moest het met 1 miljoen dollar (923.400 euro) stellen.
Oud 23-02-2003, 18:52
Verwijderd
en dan heb je daar een kaartje van 200 dollar gekocht ...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:22
REIE
REIE is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Voor de overwinning van zaterdag strijkt Tyson zo'n 5 miljoen dollar (4,62 miljoen euro) op.
5 miljoen voor die verkrachter? tssssss
Oud 23-02-2003, 20:54
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik hoop dat hij nog tegen een van de Klitschko's moet. (liefst Wladimir) Maar ik denk dat dat niet zal gebeuren. Net als Lennox, die opeens niet meer wil. Kvraag me inmiddels af of het nou puur om het geld gaat, of omdat ze niet durven.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:39
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
en dan heb je daar een kaartje van 200 dollar gekocht ...
idd

Citaat:
REIE schreef:
5 miljoen voor die verkrachter? tssssss
in 49 sec
Oud 23-02-2003, 21:42
Verwijderd
*oef*, dat was een snelle klap dan
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 01:29
Desiderius
Desiderius is offline
dan zeggen ze dat voetballers veel verdienen....

5 miljoen & 1 miljoen in 49 seconden...
voor 1 miljoen ga ik ook wel tegen hem in de ring staan
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 08:33
northwave
northwave is offline
Volgens mij hadden ze allebei geen zin en delen ze de totale pot prijzengeld
Oud 24-02-2003, 11:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
te gek voor woorden
Oud 24-02-2003, 12:14
Diesel
Diesel is offline
Lennox slaat Tyson weer tegen de vlakte. Lennox bokst geweldig, hij is geen nieuwe Ali, Louis of Marciano maar met zijn aparte techniek en stalen uithoudingsvermogen lukt het 'm steeds weer.

Hulde aan Lennox
Oud 24-02-2003, 14:40
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Lennox slaat Tyson weer tegen de vlakte. Lennox bokst geweldig, hij is geen nieuwe Ali, Louis of Marciano maar met zijn aparte techniek en stalen uithoudingsvermogen lukt het 'm steeds weer.

Hulde aan Lennox
Het is toch nog niet zeker dat Tyson tegen hem bokst?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:22
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Het is toch nog niet zeker dat Tyson tegen hem bokst?
Op papier niet, nee.

Maar het gaat zeker gebeuren.
Oud 24-02-2003, 15:48
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik denk dat die tyson en Etienne het op een dealtje hebben gegooid... Tyson wilde zich waarschijnlijk niet moe vechten en die Etienne wilde zich niet helemaal lam laten slaan. Op deze manier is dat allebij niet gebeurd en hebben ze toch wat verdiend.
Oud 24-02-2003, 19:35
Roberto15
Roberto15 is offline
auw?
Oud 25-02-2003, 10:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Desiderius schreef:
dan zeggen ze dat voetballers veel verdienen....

5 miljoen & 1 miljoen in 49 seconden...
voor 1 miljoen ga ik ook wel tegen hem in de ring staan

die domme voetbalapen zitten te zeiken als ze 3 uur per dag moeten trainen....vechtsporters die trainnen heel wat meer om op topniveau te komen en te blijven en zeiken niewt om de trainingstijden...

Dat laatste stuk slaat natuurlijk al helemaal als een lul op een drumstel, alsof zijn tegenstander nog nooit geboksts heeft en ff de ring ingaat... |: (

Beetje meer respect voor vechtsporters lijkt me op dit forum wel op zijn plaats...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:56
Desiderius
Desiderius is offline
Citaat:
Fade of Light schreef:

die domme voetbalapen zitten te zeiken als ze 3 uur per dag moeten trainen....vechtsporters die trainnen heel wat meer om op topniveau te komen en te blijven en zeiken niewt om de trainingstijden...

Dat laatste stuk slaat natuurlijk al helemaal als een lul op een drumstel, alsof zijn tegenstander nog nooit geboksts heeft en ff de ring ingaat... |: (

Beetje meer respect voor vechtsporters lijkt me op dit forum wel op zijn plaats...
Jonge doe nie zo dom.... 5 miljoen voor 49 seconden is toch te gek voor woorden

Het is makkelijk verdient hoor 1 miljoen in 49 seconden... IK zou daarvoor ook wel in de ring tegen hem willen staan

waarom zou ik respect moeten hebben voor vechtsporters... zijn in mijn ogen een van de domste mensen op aarde, beetje vrijwillig klappen voor je kop laten geven en wat klappen terug geven. Dan heb ik het over vechtsporters in het algemeen die er geen kut aan verdienen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 11:33
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Desiderius schreef:
waarom zou ik respect moeten hebben voor vechtsporters... zijn in mijn ogen een van de domste mensen op aarde, beetje vrijwillig klappen voor je kop laten geven en wat klappen terug geven.
Kraam niet zoveel onzin uit.

Onder andere:

Ali, Marciano, Louis en Lewis zijn behalve grote boksers ook personen die veel hebben gedaan voor allerlei mensenrechten organisaties.

Het zijn slimme mensen, Ali bijvoorbeeld was naast bokser, ook filosoof en professor.

Boksers zijn degenen die laten zien wat de mensenlijke lichaam allemaal aankan.

Heb je ooit 1 round gebokst? Doe dat maar is, je houd het toch niet vol. En toon een beetje respect voor vechtsporters.
Oud 25-02-2003, 15:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
mee eens Diesel....

en Desiderius , ik heb je net nog uitgelegd dat het niet om enkel 49 seconde gaat.... zucht hopeloos
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:39
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Heb je ooit 1 round gebokst? Doe dat maar is, je houd het toch niet vol. .
beetje zinloze opmerking...
Oud 25-02-2003, 19:24
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Roberto15 schreef:
beetje zinloze opmerking...
Zeker niet zinloos.

Desiderius realiseert zich niet dat een vechtsporter door vuur gaat om topniveau te bereiken. Het spreekt voor zich dat hij nooit aan een vechtsport heeft gedaan. Daarom adviseer ik hem om een round te boksen tegen iemand (het liefst in een ring met 1 miljoen mensen om zich heen).

Dan toont hij zonder twijfel respect voor vechtsporters.
Oud 25-02-2003, 22:43
Desiderius
Desiderius is offline
Flikker toch op man... respect voor vechtsporters. 99% van ded vechtsporters zijn simpele boerelulletjes die vrijwillig tegen iemand gaan knokke (dan wel met regels maar toch)

Dan heb ik liever respect voor mensen die het ook echt verdienen. En respect verdien je niet door je trainingsuurtjes te maken! En die trainingsuurtjes doen ze ook puur uit eigenbelang om vervolgens een paar ronden te boksen en daar ff een paar miljoen te verdienen.

Citaat:
Daarom adviseer ik hem om een round te boksen tegen iemand (het liefst in een ring met 1 miljoen mensen om zich heen).
en dan? Alsof ik dan wel respect voor hun krijgen omdat ze een beetje kenne rammen? right..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Desiderius schreef:
Jonge doe nie zo dom.... 5 miljoen voor 49 seconden is toch te gek voor woorden

Het is makkelijk verdient hoor 1 miljoen in 49 seconden... IK zou daarvoor ook wel in de ring tegen hem willen staan

49 seconden???
gaat dus echt wel veel meer tijd in zitten in training. Véél meer.
Bovendien zijn de mensne die zoveel verdienen ook de echte Toppers, wat voor bijna geen bokser is weggelegd. En dan is het logisch dat ze veel verdienen. Een hoop mensen zijn er geïnteresseerd in, dus sponsors willen veel betalen voor een wedstrijd. Gaat zo ook bij voetbal: alleen de beste bereiken de absolute top en daar wordt ook veel verdiend.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 22:52
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Diesel schreef:
.....realiseert zich niet dat een vechtsporter door vuur gaat om topniveau te bereiken. Het spreekt voor zich dat hij nooit aan een vechtsport heeft gedaan. Daarom adviseer ik hem om een round te boksen tegen iemand (het liefst in een ring met 1 miljoen mensen om zich heen).

Dan toont hij zonder twijfel respect voor vechtsporters.
Voor welke topsport dan ook moet je je uit de naad trainen om ooit de absolute top te bereiken... Alle echte topsporters gaan door het vuur om de top te bereiken en niet alleen vechtsporters. Ook voetballers, basketballers, tenissers en zelfs volleyballers zullen er alles aan doen om de top te bereiken.

Toch heb ik het gevoel dat het in het boksen niet altijd om de sport... Het gaat ook steeds meer om de poen en de poespas eromheen.
Deze wedstrijd nam ik niet bepaald serieus. Het leek er bijna op dat Etienne het van te voren had bedacht om in de eerste ronde al te gaan liggen. Zo verdient hij redelijk ongeschonden bergen met geld.

Als er weer een wedstrijd komt tussen lewis en tyson neem ik het weer een stuk serieuser.
Ma dit is natuurlijk ook als bijv. Ajax tegen RBC speelt en een week later tegen Arsenal. Dan neem je die tegen RBC ook minder serieus.

Nog even ter duidelijkheid: Ik heb niets tegen vechtsporters. Ik heb juist erg veel respect voor ze. Het zijn ook topsporters.
Oud 26-02-2003, 00:19
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef:
Alle echte topsporters gaan door het vuur om de top te bereiken en niet alleen vechtsporters. Ook voetballers, basketballers, tenissers en zelfs volleyballers zullen er alles aan doen om de top te bereiken.
Natuurlijk. Dat spreekt voorzich.

Maar, Desiderius had het in dit geval over vechtsporters.
Oud 26-02-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
Ali, Marciano, Louis en Lewis zijn behalve grote boksers ook personen die veel hebben gedaan voor allerlei mensenrechten organisaties.
Dat is niet zo moeilijk met de hoeveelheden aan geld die de betreffende personen in hun portemonnee hebben. Zijn deze vier overigens representatief voor de hele bokswereld?

Citaat:

Het zijn slimme mensen, Ali bijvoorbeeld was naast bokser, ook filosoof en professor.
Da's een bijzonder stoutmoedige stelling, gezien het feit dat lang niet alle boksers 'slim' zijn. Sterker nog, gemiddeld gezien zijn professionele boksers statistisch gezien bepaald niet bovengemiddeld intelligent. Kijk eens naar onze Nederlandse wereldkampioen Regilio Tuur. Verdedig zijn slimheid maar eens.

Welke universiteit heeft Ali overigens aan gedoceerd? Of überhaupt gestúdeerd?

Citaat:

Boksers zijn degenen die laten zien wat de mensenlijke lichaam allemaal aankan.
En daar heb je respect voor te hebben?
Jouw halfgod Ali bijvoorbeeld is het levende voorbeeld ervan dat een hoofd niet tegen boksklappen kan. Nou, zo wil iedereen wel zijn!

Citaat:

Heb je ooit 1 round gebokst? Doe dat maar is, je houd het toch niet vol. En toon een beetje respect voor vechtsporters.
Er zijn meer redenen om minder respect dan meer respect voor ze te hebben. Dat doet aan de vechtsporter als mens niets af, maar aan het fenomeen 'vechtsport' (en dan met name de vormen die niet ook als kunst (zoals bijv. karate, judo, taikwondo) worden beschouwd.

Er zijn zoveel beroepen of levensinrichtingen die niet voor iedereen zijn weggelegd door fysieke redenen. Niet iedereen kan goed wielrenner worden, goed hardloper of goed schaker. Dat wil echter absoluut niet zeggen dat degenen die het fysiek gezien wél kunnen, meer respect zouden moeten verdienen. Respect heeft in tegenstelling tot de financiële kant van het leven niets van doen met liberale ideeën als vraag en aanbod, maar is puur van relatieve aard.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2003, 00:52
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
wuppie schreef:
Dat is niet zo moeilijk met de hoeveelheden aan geld die de betreffende personen in hun portemonnee hebben.
D'r zijn genoeg rijke sporters die nooit een organisatie hebben gesteund.

Citaat:
wuppie schreef:
Dat is niet zo moeilijk met de hoeveelheden aan geld die de betreffende personen in hun portemonnee hebben. Zijn deze vier overigens representatief voor de hele bokswereld?
Daarom heb ik er ook ONDER ANDERE bijgezet. Ik kan uit m'n hoofd nog 10 vechtsporters noemen die regelmatig organisaties steunen/hebben gesteund.

Citaat:
wuppie schreef:
Da's een bijzonder stoutmoedige stelling, gezien het feit dat lang niet alle boksers 'slim' zijn. Sterker nog, gemiddeld gezien zijn professionele boksers statistisch gezien bepaald niet bovengemiddeld intelligent. Kijk eens naar onze Nederlandse wereldkampioen Regilio Tuur. Verdedig zijn slimheid maar eens.
Desiderius had het erover hoe dom vechtsporters wel niet zijn. Ik weet vrijwel zeker dat ze even slim zijn als elk ander sporter. D'r zijn natuurlijk uitzonderingen, die zijn er altijd.

Citaat:
wuppie schreef:
Welke universiteit heeft Ali overigens aan gedoceerd? Of überhaupt gestúdeerd?
Door zijn uiterst mooie ideeën over mensenrechten en andere zaken werd Ali door de wereldpers "The Professor" en later ook "The Greatest" genoemd. Hij is geen gedoceerde professor.

Citaat:
wuppie schreef:
En daar heb je respect voor te hebben?
Jouw halfgod Ali bijvoorbeeld is het levende voorbeeld ervan dat een hoofd niet tegen boksklappen kan.
Ik heb gewoon respect voor Ali. Dat houdt niet in dat ik hem beschouw als halfgod of welk ander bovennatuurlijk wezen.

Ali heeft de hele wereld laten zien dat het niet uitmaakt of je zwart, wit of geel bent. De mens kan alles bereiken, als men maar gelooft.

Laten we aannemen dat een hoofd niet tegen boks of wat voor ander soort klappen kan. Betekent dit dat je respectloos moet zijn tegenover vechtsporters?

Citaat:
wuppie schreef:
Er zijn meer redenen om minder respect dan meer respect voor ze te hebben.
Welke redenen precies?

Dat vechtsporters elkaar bestrijden met vuisten etc. voor geld? Het is hun LEGALE manier van geld verdienen en daar hoor je respect voor te hebben.

Citaat:
wuppie schreef:
(en dan met name de vormen die niet ook als kunst (zoals bijv. karate, judo, taikwondo) worden beschouwd.
Hoe kom je d'r bij dat karate en taekwando niet als kunst worden beshouwd? Het zit zelfs in de benaming: MARTIAL ARTS

Een site over boeken die als onderwerp 'de kunst van taekwando' hebben:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...6540?vi=glance

Citaat:
wuppie schreef:
Er zijn zoveel beroepen of levensinrichtingen die niet voor iedereen zijn weggelegd door fysieke redenen. Niet iedereen kan goed wielrenner worden, goed hardloper of goed schaker. Dat wil echter absoluut niet zeggen dat degenen die het fysiek gezien wél kunnen, meer respect zouden moeten verdienen.
Waar heb ik precies 'gezegd' dat ze MEER respect verdienen?

Als men maar respect toont voor vechtsporters. Zoals men ook voetballers, wielrenners en hardlopers respecteert.

Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 00:54.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:24
Sansonnet
Sansonnet is offline
Ik denk dat als je geen respect hebt voor vechtsporten, dat komt doordat je er niet zoveel vanaf weet... In de meeste vechtsporten wordt er namelijk veel aandacht besteed aan de sport als kunst en de eerste regel is het respect hebben voor andere mensen. Vechtsporten worden trouwens terecht als kunst beschouwd, simpelweg omdat het erg moeilijk is om te leren en het een perfecte beheersing van het lichaam vergt. Misschien is het handig om eens op een aantal sites te kijken die over dit onderwerp gaan, ik doe zelf aan kyokushinkai-karate en kan je daarover de volgende sites aanraden:www.musashi.nl, psiserver.insa-rouen.fr/shotokan/, www.kyokushin.at/ en als je zelf wilt gaan zoeken: vechtsport.pagina.nl of karate.pagina.nl.
En misshien vinden jullie het leuk om te weten dat karate meedoet aan de olympische spelen in 2004, kijken dus!!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
beetje trieste discussie....mensen die zeggen dat vechtsporters maar "boerelullen" zijn, daar ga ik niet eens op in, en zijn duidelijk niet op de hoogte wat er bij het goed beoefenen van een vechtsport allemaal komt kijken EN/OF mensen proberen ons aan te vallen op woorden die we aldan wel of niet gebruikt hebben, maar iig is er nauwelijks een goed argumente gegeven tegen de vechtsport...

en dat van die klappen op he t hoofd van ali...parkinson helpt ook wel wat he
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 16:08
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Diesel schreef:
...Het is hun LEGALE manier van geld verdienen en daar hoor je respect voor te hebben...

Dus volgens jou hoor je iedereen die legaal zijn geld verdiend te respecteren?
Oud 28-02-2003, 17:36
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef:

Dus volgens jou hoor je iedereen die legaal zijn geld verdiend te respecteren?
Het gaat hier niet over het verdienen van geld op een legale manier en het tonen van respect voor die personen, niet afdwalen. Het gaat om respect voor elk sporter.

En het spreekt voorzich dat je iedereen die legaal zijn geld verdiend respecteert. Zoals je ook gothics, homo's en invaliden hoort te respecteren.

Hou nu maar op.
Reageren

Regels voor berichten