Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() die domme voetbalapen zitten te zeiken als ze 3 uur per dag moeten trainen....vechtsporters die trainnen heel wat meer om op topniveau te komen en te blijven en zeiken niewt om de trainingstijden... Dat laatste stuk slaat natuurlijk al helemaal als een lul op een drumstel, alsof zijn tegenstander nog nooit geboksts heeft en ff de ring ingaat... |: ( Beetje meer respect voor vechtsporters lijkt me op dit forum wel op zijn plaats... |
![]() |
||
Citaat:
Het is makkelijk verdient hoor 1 miljoen in 49 seconden... IK zou daarvoor ook wel in de ring tegen hem willen staan waarom zou ik respect moeten hebben voor vechtsporters... zijn in mijn ogen een van de domste mensen op aarde, beetje vrijwillig klappen voor je kop laten geven en wat klappen terug geven. Dan heb ik het over vechtsporters in het algemeen die er geen kut aan verdienen |
![]() |
||
Citaat:
Onder andere: Ali, Marciano, Louis en Lewis zijn behalve grote boksers ook personen die veel hebben gedaan voor allerlei mensenrechten organisaties. Het zijn slimme mensen, Ali bijvoorbeeld was naast bokser, ook filosoof en professor. Boksers zijn degenen die laten zien wat de mensenlijke lichaam allemaal aankan. Heb je ooit 1 round gebokst? Doe dat maar is, je houd het toch niet vol. En toon een beetje respect voor vechtsporters.
||
Citaat:
Desiderius realiseert zich niet dat een vechtsporter door vuur gaat om topniveau te bereiken. Het spreekt voor zich dat hij nooit aan een vechtsport heeft gedaan. Daarom adviseer ik hem om een round te boksen tegen iemand (het liefst in een ring met 1 miljoen mensen om zich heen). Dan toont hij zonder twijfel respect voor vechtsporters.
||
Flikker toch op man... respect voor vechtsporters. 99% van ded vechtsporters zijn simpele boerelulletjes die vrijwillig tegen iemand gaan knokke (dan wel met regels maar toch)
Dan heb ik liever respect voor mensen die het ook echt verdienen. En respect verdien je niet door je trainingsuurtjes te maken! En die trainingsuurtjes doen ze ook puur uit eigenbelang om vervolgens een paar ronden te boksen en daar ff een paar miljoen te verdienen. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
49 seconden??? gaat dus echt wel veel meer tijd in zitten in training. Véél meer. Bovendien zijn de mensne die zoveel verdienen ook de echte Toppers, wat voor bijna geen bokser is weggelegd. En dan is het logisch dat ze veel verdienen. Een hoop mensen zijn er geïnteresseerd in, dus sponsors willen veel betalen voor een wedstrijd. Gaat zo ook bij voetbal: alleen de beste bereiken de absolute top en daar wordt ook veel verdiend. |
![]() |
||
Citaat:
Toch heb ik het gevoel dat het in het boksen niet altijd om de sport... Het gaat ook steeds meer om de poen en de poespas eromheen. Deze wedstrijd nam ik niet bepaald serieus. Het leek er bijna op dat Etienne het van te voren had bedacht om in de eerste ronde al te gaan liggen. Zo verdient hij redelijk ongeschonden bergen met geld. Als er weer een wedstrijd komt tussen lewis en tyson neem ik het weer een stuk serieuser. Ma dit is natuurlijk ook als bijv. Ajax tegen RBC speelt en een week later tegen Arsenal. Dan neem je die tegen RBC ook minder serieus. Nog even ter duidelijkheid: Ik heb niets tegen vechtsporters. Ik heb juist erg veel respect voor ze. Het zijn ook topsporters. ![]()
||
Citaat:
Maar, Desiderius had het in dit geval over vechtsporters.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Welke universiteit heeft Ali overigens aan gedoceerd? Of überhaupt gestúdeerd? Citaat:
Jouw halfgod Ali bijvoorbeeld is het levende voorbeeld ervan dat een hoofd niet tegen boksklappen kan. Nou, zo wil iedereen wel zijn! Citaat:
Er zijn zoveel beroepen of levensinrichtingen die niet voor iedereen zijn weggelegd door fysieke redenen. Niet iedereen kan goed wielrenner worden, goed hardloper of goed schaker. Dat wil echter absoluut niet zeggen dat degenen die het fysiek gezien wél kunnen, meer respect zouden moeten verdienen. Respect heeft in tegenstelling tot de financiële kant van het leven niets van doen met liberale ideeën als vraag en aanbod, maar is puur van relatieve aard. |
Advertentie |
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ali heeft de hele wereld laten zien dat het niet uitmaakt of je zwart, wit of geel bent. De mens kan alles bereiken, als men maar gelooft. Laten we aannemen dat een hoofd niet tegen boks of wat voor ander soort klappen kan. Betekent dit dat je respectloos moet zijn tegenover vechtsporters? Citaat:
Dat vechtsporters elkaar bestrijden met vuisten etc. voor geld? Het is hun LEGALE manier van geld verdienen en daar hoor je respect voor te hebben. Citaat:
Een site over boeken die als onderwerp 'de kunst van taekwando' hebben: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...6540?vi=glance Citaat:
Als men maar respect toont voor vechtsporters. Zoals men ook voetballers, wielrenners en hardlopers respecteert.
Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 00:54. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat als je geen respect hebt voor vechtsporten, dat komt doordat je er niet zoveel vanaf weet... In de meeste vechtsporten wordt er namelijk veel aandacht besteed aan de sport als kunst en de eerste regel is het respect hebben voor andere mensen. Vechtsporten worden trouwens terecht als kunst beschouwd, simpelweg omdat het erg moeilijk is om te leren en het een perfecte beheersing van het lichaam vergt. Misschien is het handig om eens op een aantal sites te kijken die over dit onderwerp gaan, ik doe zelf aan kyokushinkai-karate en kan je daarover de volgende sites aanraden:www.musashi.nl, psiserver.insa-rouen.fr/shotokan/, www.kyokushin.at/ en als je zelf wilt gaan zoeken: vechtsport.pagina.nl of karate.pagina.nl.
En misshien vinden jullie het leuk om te weten dat karate meedoet aan de olympische spelen in 2004, kijken dus!! |
![]() |
|
beetje trieste discussie....mensen die zeggen dat vechtsporters maar "boerelullen" zijn, daar ga ik niet eens op in, en zijn duidelijk niet op de hoogte wat er bij het goed beoefenen van een vechtsport allemaal komt kijken EN/OF mensen proberen ons aan te vallen op woorden die we aldan wel of niet gebruikt hebben, maar iig is er nauwelijks een goed argumente gegeven tegen de vechtsport...
en dat van die klappen op he t hoofd van ali...parkinson helpt ook wel wat he ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En het spreekt voorzich dat je iedereen die legaal zijn geld verdiend respecteert. Zoals je ook gothics, homo's en invaliden hoort te respecteren. Hou nu maar op.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Karateka's-alle soorten Karate Sansonnet | 53 | 02-04-2003 10:39 |