Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niet dat ik er mee eens ben, maar zo zou je het kunnen verdedigen. Ik ben er eigenlijk al niet mee eens zodra ik het woordje "ziel" hoorde ![]() Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 17:40. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Daarnaast kan het niet te verdedigen zijn. Goed voor voortplanting zijn lust en middelen/organen en potentie ![]() Dit alles heeft niks met goede en slechte daden te maken, da's een ander niveau.
||
![]() |
Citaat:
Goed voor voorplanting is DE goed. Goed wil niet zeggen dat het een goddelijke, van te voren bepaalde norm is. Maar als iets zich sneller en beter voortplant. Je hebt goede genen en goede ideeën. Wij vinden van nature elkaar helpen, empathie en liefde goed, alle drie zijn bijna noodzakelijk voor ons eigen voortbestaan. Een mongooltje is inderdaad slecht, daarom zei ik: in principe. Normaal gesproken word een mongooltje ook verstoten. Het is onze genen die niets met dat mongooltje te maken willen hebben (of zou jij je wel willen voortplanten met een mongool, of met iemand met een andere zware geestelijke handicap?) maar het zijn onze ideeën die dat mongooltje als goed zijn, hij is namelijk een medemens volgens onze culturele normen en waarden. En medemensen moet je helpen (dat is ook genetisch) en zien als gelijke, toch?? (offtopic: hoewel genetische en sociologische evolutie niet hetzelfde zijn, zijn ze toch erg in elkaar verweven) |
![]() |
||
Citaat:
en ik vertrouw je niet, ben je soms een bruine? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik hoop dat dit een miscommunicatie is! Bruine is dat misschien allochtoon?? Nou dat ben ik niet, adriaan is niet echt buitenlands he?? En heb jij soms misschien iets tegen ´´bruinen`` ![]() En je kan je best een beetje inhouden! Ja?? Vooral als ik dat zeg |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
De mens klamt zich moeizaam vast aan de een of andere religie en een vorm van leven na de dood omdat hun tere hoofdjes anders de controle verliezen en het niet meer aan kunnen.
Ik geloof dat er een perfecte kringloop bestaat en dat wij de uitzondering zijn en door ons hoog denk-vermogen uiteindelijk die hele kringloop zal worden vernietigd. Verder vind ik dat als je gelooft in iets na de dood, je alleen maar geruststelling zoekt zodat je niet het gevoel hebt dat je alles voor niets doet en daarom ben ik ervan overtuigd dat als je dood gaat je dood gaat. Je hersenen worden uitgeschakelt, je bent weg, je bent niet meer en je lichaam is klaar om te verotten totdat er niets meer van je over is dan wat gedachten in de hoofden van anderen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en hoe zit het met de Joden dan? ik bedoel die zijn ook niet echt te vertrouwen tog?
|
![]() |
Aan de mods:
Indien Godard geen grapje maakt lijkt me het toch het beste om hem een waarschuwing te geven dat die OF zich zelf moet verklaren (met argumenten) OF voortaan dit soort uitlatingen op een ander forum neer te kwakken. Aam Godard zelf: verklaar je nader, argumenten svp. Het is namelijk al dom als je gaat discrimineren, het is nog dommer dat je iedereen die niet blond is en blauwe ogen heeft te gaan generaliseren om die vervolgens te gaan discrimineren. |
![]() |
|
Meh, op trolls kun je beter niet ingaan. Ik heb weinig zin om Jon's bandwidth verder te bederven met het verwijderen van zijn posts. In due time rot hij vanzelf wel op.
|
![]() |
|
![]() |
I believe in nossing, Lebauwski.
Met andere woorden: alles waar ik geen wetenschappelijk gezien overtuigend bewijs voor heb, dat gaat in het vakje: ik weet het niet. Volkomen neutraal. Ik geloof niks, ik ontken ook niks. Jij mag geloven wat jij wilt, laat mij dan ongelovig zijn. De waarheid in het midden laten, de vraag open laten. Is daar iets mis mee?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mijn geloof 4cecilia4 | 73 | 02-03-2007 15:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
welk geloof?! SpongeBobbel | 346 | 21-02-2007 12:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd Verwijderd | 0 | 08-03-2006 21:44 | |
Verhalen & Gedichten |