Advertentie | |
|
![]() |
|
Als Balkenende paus zou zijn,...
nou nee.... ![]() Het ligt dus ook een beetje aan de persoon van 45 of ie geloofwaardig overkomt, ja of nee. Denk dat het niet zo met leeftijd te maken heeft. Als je 45 bent heb je op zich al een aardige levenservaring achter de rug. Als je nu 25 jaar had gezegd... tsja, dan was het misschien anders geweest.
|
Waarom is een paus van 45 jaar niet geloofwaardig en een van 82 jaar wel? Vanwege de vermeende levenservaring die dan bij de oude paus in hogere mate aanwezig zouden zijn?
Voor mij maakt het geen verschil, ik vind ze allebei even geloofwaardig, namelijk niet geloofwaardig. Ik ben namelijk geen katholiek(überhaupt geen christen).
||
Citaat:
Aangezien onder de katholieke wereldbevoking de paus nog macht heeft lijkt me een paus van 45 jaar wat enger omdat die nog helder kan nadenken. Een niet erg serieus te nemen demente paus vind ik daarom niet geloofwaardiger maar wel prettiger ![]() Ik ben overigens ook niet katholiek of christenen.
|
De huidige paus is met zn 83 jaren helderder dan voorgeschoteld wordt. Vergeet niet dat vele conservatieve kardinalen hem nog te soft vinden (ten opzichte van vrouwen bv... hij heeft net een vrouw aangesteld op een pauselijke leerstoel in het archeologiedepartement (1 van de belangrijkste!)) en dan gaan ze geruchten verspreiden over hoe dement en incapable hij wel niet zou zijn.
Nou. DAAR geloof ik dus geen bal van. Zeker net voor de oorlog op Irak kwam de paus mij nog helderder over, en bij dementie lijkt me dat niet te kunnen. Hij lijdt aan Parkinson, ja en krijgt daar een flinke dosis medicijnen voor. Wellicht dat ze nu een ander soort medicijnen geven waardoor ie helderder overkomt.
|
|