Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
hmm nouwja moet de topicstarter maar ff testen
||
![]() |
Citaat:
Get #1 .... Close #1 bedoel je dat?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf heb er ook nooit last van gehad in Visual Basic; maar wel in andere talen. |
![]() |
||
Citaat:
Wat jij wil is idd Shell("filenaam") of de uitgebreidere routine van ********. Er is trouwens al eerder een VB post erover geweest? |
![]() |
|
![]() |
Wederom bedankt allemaal. Klopt het als ik zeg dat het commando "Shell" alleen werkt bij .exe-files? Wat ik wil is namelijk meer dan alleen .exe's openen, maar dit gaat denk ik niet met Shell? Overigens werkt Shellexecute wel, maar die code die je daarvoor nodig hebt is moeilijk en ik als beginner begrijp dat niet, laat staan dat ik het onthoud. Stel ik wil een .jpg openen, kan dat dan alleen met ShellExecute?
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Code:
Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" _ (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, _ ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, _ ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long En dan ergens in je code: Code:
ShellExecute(0, "open", sFile, "", "", 1) 2 regels om te onthouden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Shell ("D:\Mijn Documenten\Plaatje1.jpg") End Sub Krijg ik de volgende error: Run-time error '5': Invalid procedure call or argument. ********: bedankt, ik zal het eens proberen... Ik vind het verdomd moeilijk... En ik maar denken dat Visual Basic goed was om mee te beginnen. Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim? ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
x=Shell ("D:\Mijn Documenten\Plaatje1.jpg") doen, of zonder haakjes (maar dat werkt ook niet volgens mij...) Citaat:
![]()
|
![]() |
Hehe, het is me eindelijk gelukt... en ik ben trots op mezelf
![]() Met heel veel gegoogle en geforum lukt het me nu om wat te openen vanuit Visual Basic. Dat "Shell" werkt volgens mij niet, of ik doe iets heel erg fout. Ook als ik x= ... doe krijg ik nog steeds een foutmelding. Maar wat ******** zei, werkte toch. Via de API-viewer kun je gewoon een deel van de code al invoeren, dan hoef je alleen nog maar te doen: Dim sFile As String sFile = "pad" Call ShellExecute(0, "Open", sFile, "", "", 1) Daarmee werkt het, dus allemaal bedankt voor de hulp ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|