Advertentie | |
|
![]() |
|
De temperatuur bleef hangen rond de 30 graden, systeemtemperatuur bleef rond de 37-38 graden
Vcore heb ik nog niet aangezeten, wat is een _veilige_ maximumwaarde hiervoor? Dit setje heb ik speciaal samengesteld om te overclocken, evt wil ik ook nog wel geld uitgeven voor waterkoeling o.i.d. -WJ
|
MSI mobo neem je niet als je goed wilt overclocken.
Hoe warm is je CPU? 30 graden lijkt me sterk, kijk maar eens in BIOS bij health monitor oid. Spread Spectrum Modulated uitzetten, CAS latency op CL3 zetten. Wat voor geheugen heb je? Tot welke CAS latency is je DDR400 gecertificeerd? Ik denk dat je namelijk gewoon OEM DDR400 hebt genomen, dat is gewoon DDR333 geheugen wat dmv rebranden naar CL3 ook op 200MHz (400MHz DDR) loopt. Slechte boel dus. Barton goed om te overclocken? Niet voor zover ik weet. Sowieso moet je bij Barton wegblijven tenzij je apps draait die veel profijt hebben van de extra cache. Een 2500+ Barton heeft veel lagere kloksnelheid dan een 2400+ Thoroughbred. Sommige 1700+ modellen waren in feite rebranded 2400+ modellen, en konden derhalve hoog overclocked worden. Maar nu een 2600+ met 333MHz FSB nog maar €99 kost is dit nu niet meer interessant.
||
Citaat:
Welk mobo kun je dan wel nemen om goed te overclocken? De temperatuur blijft echt rond de 30 graden, ook in de bios ! DDR is gecertificeerd tot cas 2.5 En in deze hoek van het land kost de 2600+ nog 156,86 euro. De 2400+ is de eerste onder de 100 euro (www.eynstein.nl)
Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 09:49. |
![]() |
|
RAM staat nu op cas 3...hijs stabiel op 2 ghz maar de combinatie media player/internet explorer vindt ie niet zo leuk. Volgens mij klopt dit niet, maar zowel in de bios als in pc-alert blijft de cpu temperatuur op 29 graden, zonder zijpaneel zelfs 25 graden
![]()
|
Ik kan er makkelijk met de vinger aan komen, hij is gewoon niet warmer. Wel is het zo, dat als ik colin mcrae rally 2 doe, dat het spel zich de hele tijd afsluit, net als command and conquer generals, of dat het hele systeem zich maar gewoon opnieuw opstart.
-WJ
||
Citaat:
doe mij maar een xp 2100+ met de juiste core ![]() goede oc mobos.. tjah.. mijn asus doet het vrij goed.. en zover ik vernomen heb doet gigabyte het ook niet slecht.. temp is nix mis mee.. is je northbridge passief gekoelt ? want hoe hoger de fbs hoe sneller de northbridge(als deze passief gekoelt is) het niet meer trekt.. het kan ook aan 1 van je pci kaarten liggen.. bijv je NIC vind een te hoge PCI bus vaak niet leuk
||
Citaat:
![]() ![]() -de postbode-
|
VCORE naar max 1.85 Volt. Dit is veilig zolang je CPU temp onder de 55 graden blijft. En dat is jouw verantwoording, want 30 graden lijkt me niet waarschijnlijk. Misschien is die MSI temp meter wel stuk of whatever. Iig blijf voelen aan heatsink.
Nog een vraag: zit er koelpasta tussen heatsink en processor DIE? EPoX, Asus, Abit zijn idd het beste voor overclocken. EPoX heeft ook vaak veel meer instellingen en max VCORE van 1,925V, veel hoger dan de gangbare max van 1,85V.
|
![]() |
|
|