Gisteren zat ik mijn examen Latijn te maken, en er was net van surveillant gewisseld (jah wij zitten in gewone lokalen met een (1!) surveillant...). Na een kwartier al, in plaats van 45 minuten of meer, komt er een ander binnen, een man van middelbare leeftijd voorzover ik hem heb bekeken.
Leek zichzelf zeeeer serieus te nemen, hij ging rustigjes (that is, zonder dat ik vond dat ik er last van had) op en neer lopen, dat doet de rest namelijk bijna nooit

Op een gegeven moment loopt ie mij voorbij en blijft nog-net-in-mijn-ooghoek-zichtbaar achter me staan en gaat gebiologeerd staan kijken naar wat zich op het oppervlak van mijn tafel bevindt/afspeelt. Ik liet hem even zijn gang gaan en na 15 à 20 seconden had ie het wel gezien en liep hij verder (bij langer zou ik héél verbaasd naar boven hebben gekeken maar helaas

hij was al weg).
Vervolgens ging ie achter in de klas staan, waar een aantal mensen toch zeer zenuwachtig van werd.
Een verdacht type dus.
Na het examen bleek bij navraag
niemand van ons die vent te kennen. Hij stond niet op het surveillancerooster, volgens dat rooster had die ander er gewoon 45 minuten moeten zitten.
De conrector examens wist niets van een inspectie, maar die zei dat ie ook niet álles wist...
Mijn vraag aan jullie: kan dit een onderwijsinspecteur/gecommitteerde zijn geweest die even onze examens kwam bekijken en hebben jullie dit ook al eens gehad?????
~JOOST