Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 17:57
Nona
Nona is offline
Een goede vriend vertelde me laatst dat hij tijdens een schoolexcursie naar het strand even helemaal gek was geworden. Hij vertrouwde plotseling niemand meer en niemand mocht bij hem in de buurt komen, want hij was helemaal in paniek . Dat was op het strand tijdens een biologie-excursie.

Hij heeft het Asperger syndroom (zo heet het geloof ik) en ADHD. Daarnaast is hij nog flink in de puberteit, dus hij heeft het best moeilijk . Maar ik vraag me af of dit iets is dat vaker voorkomt bij mensen met asperger syndroom, of dat het aan iets anders heeft gelegen.

Zelf zei hij dat hij het nog nooit had gehad; daarom wist hij ook totaal niet waar het vandaan kwam. Na het gesprek waarin hij dat vertelde (op msn) begon ik me toch wel af te vragen wat het nou eigenlijk was.

Weet iemand wat het geweest zou kunnen zijn?
Oud 16-05-2003, 18:06
Anouk4life
Anouk4life is offline
Had hij geen drugs gebruikt ?
Oud 16-05-2003, 18:11
Nona
Nona is offline
Nope. Wel medicijnen die hij standaard inneemt vanwege zijn ADHD. Maar hij drinkt niet, rookt niet en gebruikt never drugs.
Oud 16-05-2003, 18:13
Quiana
Quiana is offline
Dacht ff aan de forummer, toen ik de titel zag.

Een (heftige) paniekaanval misschien?

Tja, 't kunnen misschien heel veel dingen zijn,
als hij het zelf al niet weet, (en anderen die hem
irl kennen), denk ik ook niet dat je dat
met zekerheid kan zeggen, maar goed.
Oud 16-05-2003, 18:15
Nona
Nona is offline
Het is geen forummer, hij spreekt niet eens Nederlands.

Tja, een paniekaanval. Maar waar zou dat dan ooit vandaan moeten komen? Er was helemaal geen aanleiding!
Oud 16-05-2003, 18:17
Verwijderd
Paniekaanvallen kunnen ineens uit 't niets komen, heb er zelf twee erge gehad, ook zonder aanleiding..
Maar ik weet eigenlijk niets van Asperger of ADHD af, misschien kan je daar wat duidelijk symptomen op het i-net van vinden? Misschien staat paranoïde er als symptoom wel tussen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 18:46
Nona
Nona is offline
Mwjah. Autsider website: "Asperger mensen ervaren prikkels door ogen, oren of voelen anders, overweldigender. Zo sterk zelfs dat ze er door in paniek kunnen raken. Een kriebelende trui kan onoverkomelijk zijn. Aan de andere kant kan pijn bv. als niet hinderlijk ervaren worden."

Het kan er idd vandaan komen...
Ik vind het toch vaag hoor... Wel kut voor hem eigenlijk...
Oud 19-05-2003, 21:06
Verwijderd
mjah, nou ik heb soms ook wel eens dat ik even gewoon niemand in de buurt wil hebben en dan iedereen afsnauw...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 14:22
Verwijderd
toen mijn vader heel ernstig ziek was heb ik 2 keer een paniek/woedeaanval gehad.
ik werd echt helemaal gek en heb mezelf opgesloten op de badkamer, nadat ik eerst alle deuren met een ongekende kracht dicht heb gesmeten (dat was dus de woede)
later werd ik gewoon bang voor iedereen. niemand mocht bij me in de buurt komen en ik heb toen heel diep in mn armen zitten krassen. t was best eng en ik kende mezelf niet. voor de rest nooit meer echt gehad. ben blij ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten