Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het erg moeilijk om hier op te antwoorden. Ik begrijp dat je het er erg moeilijk mee hebt dat een vriendin zelfmoord wil plegen. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten. Verschil is echter dat mij niet de schuld werd gegeven.
Jij krijgt wel de schuld van de problemen van je vriendin, en ik krijg de indruk dat dat niet terecht is. Zij had al problemen. En dat jij dan iets doet wat zij niet leuk vind, laat de boel misschien exploderen, maar het is niet de directe oorzaak. Dus een schuldgevoel is heel begrijpelijk, maar niet helemaal terecht. Dan met betrekking tot je ex. Volgens mij ligt het probleem niet zo bij jou, maar meer bij hem. Hij moet zijn aandacht verdelen tussen twee meisjes: jou (als goede vriend) en degene waar hij verliefd op is. En hij moet daar een goed evenwicht in vinden. Het is misschien goed dat hij met zijn "vriendin" gaat praten, zodat die zich niet gepasseerd voelt als hij een keer voor jou kiest. Dat maakt het voor jullie allebei makkelijker. Waarschijnlijk voel jij je dan wat meer gerustgesteld. Want zoals je zegt, je gunt je ex best een nieuwe vriendin, maar je hebt hem als goede vriend gewoon nodig. En als hij door met zijn nieuwe vriendin te praten ervoor kan zorgen dat hij zijn aandacht optimaal kan verdelen, is dat voor jou een hele geruststelling. Je schrijft dat je je alleen voelt: is denk ik niet nodig. Je vriend is er voor je, zoveel als hij kan! En als je naar een andere school gaat, is het helemaal niet gezegd dat je het contact met je vrienden van nu verliest. Bovendien is er een grote kans dat je daar nieuwe vrienden krijgt. Dus alleen hoef je je niet te voelen. En dan wil ik tot slot nog iets vragen: is het mogelijk om de vriendschap met je vriendin te herstellen? Wil jij dat? Wil zij dat? Ik denk: als het kan, gewoon proberen. Een ruzie tussen twee vriendinnen is niet vreemd, alleen komt het nu (door haar problemen) op een vervelend moment. Maar als het kan, moet je proberen weer te laten merken wat voor toffe meid ze is, en dat je graag vriendinnen wilt blijven.
|
Ik begrijp het wel dat je je naar voelt, omdat je weet dat je ex verliefd is op een ander. Ik denk dat het niet alleen te maken heeft met het feit dat hij dan minder tijd voor je heeft (als hij werkelijk je beste vriend is, laat hij je niet zomaar vallen. Hij zal zijn tijd moeten gaan verdelen tussen jou en het meisje waar hij verliefd op is, maar als het goed is, kan hij die tijd goed verdelen als hij een goede vriend is), maar ook omdat hij je ex is. Je hebt een speciaal verleden met hem.
Ik bijvoorbeeld heb al 2,5 jaar een vriend. Mijn ex is inmiddels ook een goede vriend geworden, na elkaar een jaar uit het oog verloren te zijn door de moeilijke situatie. Toch voel ik nog steeds een soort jaloezie als ik hem met een ander meisje zien kussen. Alleen omdat wij dat ooit samen hadden en hij toch nog steeds een speciaal plekje heeft, ook al zou ik mijn huidige vriend nooit kwijt willen! Toch zul je je over dat gevoel heen moeten zetten. En misschien is het een troost om te zeggen dat je strakjes naar een nieuwe school gaat. Een nieuwe school betekent ook nieuwe vrienden. Dan kun je je aandacht tenminste ergens anders op vestigen. Wees niet te onzeker en twijfel niet aan jezelf. Zoals het op mij overkomt, is het niet jouw schuld dat je beste vriendin zelfmoord probeerde te plegen. Het is ontzettend rot dat haar kennissen jou de schuld geven. Misschien is het een idee om alles in een dagboek te schrijven, zodat je die vervelende gebeurtenissen een plekje kunt geven en je je niet te veel aan je ex hoeft vast te klampen als die geen tijd voor je heeft.... Sterkte met de hele situatie...
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Heej peeps, bedankt voor jullie advies. Maar ik heb op dit moment geen behoefte om het bij te leggen met mn vriendin. Kijk ze is heel erg hangerig, dan belt ze je midden in de nacht op om te vragen of je nog van dr houd. En op dit moment hebben we ruzie omdat ze dus liegt. Ik heb nog geen zin om contact met dr op te zoeken.
|
![]() |
het hoeft ook niet, maar ik dacht dat je je er misschien beter op zou voelen als dat is bijgelegd.
En... als je nog eens advies nodig hebt, laat het maar weten! Sterkte!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
De Kantine |
Wat saai zeg #41 Ramsey | 500 | 17-10-2007 21:50 | |
Lichaam & Gezondheid |