Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2003, 13:05
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Vanmiddag belde ik een van mijn beste vrienden op. Ik wist dat het al een tijdje slecht ging met zijn opa. Aan hoe zijn vader opnam merkte ik al dat er iets was. Ik praatte dus met die vriend en opeens begon hij te huilen en vertelde hij dat zijn opa dood was.

Twee jaar geleden is zijn oom overleden en daar had hij het erg moeilijk mee. Ik denk dat dat nu weer zou zijn. Ik was zo verbaasd dat hij het zo opeens zei dat het teelefoongesprek snel was afgelopen. Ik heb hem de gebruikelijke sterkte toegewenst, maar ik zou graag meer willen doen.

Ik durf nu niet meer terug te bellen. Aan de ene kant denk ik dat hij steun nodig heeft maar aan de andere kant denk ik adt hij graag allen wil zijn.

Wat zal ik doen? Terugbellen of wachten op een reactie van hem?
En wat dan?

Michel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2003, 13:10
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Woont die vriend ver weg? Anders kun je bij hem langs gaan? Als je dat durft? Ik denk dat hij dat wel prettig zou vinden!~
Sterkte en succes ermee...
Oud 30-05-2003, 13:12
Fantôme
Fantôme is offline
langsgaan is denk beter dan opbellen / sms'en of wat dan ook.
dus, zoals blueeyez03 al zei, als hij niet al te ver weg woont, is dat denk beter.

kus!
Oud 30-05-2003, 13:15
Verwijderd
Als hij niet te ver weg woont zou je idd event. langs kunnen gaan.

En anders op kunnen bellen (kan ook als je langs wilt gaan, om even te vragen of het uitkomt en of hij er behoefte aan heeft ed).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:22
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
We wonen op de fiets 15 min van elkaar af. Dus dat kan wel ja. Maar ik zou dat wel graag willen doen, al vraag ik me af of hij daar wel behoefte aan heeft. Hij kapte het telefoongesprek ook snel af.

Ik SMS hem morgen wel, dan wacht ik wel op de reactie. Afhankelijk daarvan zal ik kijken of ik dan van het weekend nog heen zal gaan. Vandaag zal ik hem maar alleen laten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:22
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Jah, das ook een goeie, die laatste! Misschien heeft hij er geen behoefte aan, maar ikzelf zou het wel prettig vinden!
Langsgaan is idd beter dan bellen/smsen/mailen...

Je hoeft niet eens over zijn opa te beginnen, dat doet hij wel als hij daar behoefte aan heeft...
Oud 30-05-2003, 13:35
Verwijderd
Je zou ook even een kaartje kunnen schrijven en dat bij hem in de bus gooien.. Daarop zou je hem kunnen laten weten er voor hem te zijn en dat hij je kan bellen mocht hij daar behoefte aan hebben.. dan kan hij zelf het initiatief nemen.

Daarnaast zou je inderdaad om de zoveel tijd even een smsje kunnen sturen als je niks van hem hoort, of hem even kunnen bellen.. Op die manier blijft hij voelen dat je er voor hem bent, ookal wil hij liever even alleen zijn. Het gevoel hebben ergens terecht te kunnen is soms al genoeg, zonder dat je daar dan ook werkelijk terecht gaat zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:03
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 30-05-2003 @ 14:35:
Je zou ook even een kaartje kunnen schrijven en dat bij hem in de bus gooien.. Daarop zou je hem kunnen laten weten er voor hem te zijn en dat hij je kan bellen mocht hij daar behoefte aan hebben.. dan kan hij zelf het initiatief nemen.
Nou, zo omslachtig hoeft nou ook weer niet.

Citaat:
Dusjcrib schreef op 30-05-2003 @ 14:35:
Daarnaast zou je inderdaad om de zoveel tijd even een smsje kunnen sturen als je niks van hem hoort, of hem even kunnen bellen.. Op die manier blijft hij voelen dat je er voor hem bent, ookal wil hij liever even alleen zijn. Het gevoel hebben ergens terecht te kunnen is soms al genoeg, zonder dat je daar dan ook werkelijk terecht gaat zeg maar.
Vooral dit laatste vind ik een hele goede. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 30-05-2003 @ 16:03:
Nou, zo omslachtig hoeft nou ook weer niet.
Ik persoonlijk vind een kaartje niet omslachtig maar gewoon een lief gebaar wat je kunt bewaren en terug kunt lezen.

Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:28
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 30-05-2003 @ 16:25:
Ik persoonlijk vind een kaartje niet omslachtig maar gewoon een lief gebaar wat je kunt bewaren en terug kunt lezen.

ok

ik zal morgen nog wel even laten weten hoe het afgelopen is.

Kan het trouwens zijn dat je zelf de hele afwezig bent enzo omdat iemand die je niet kent (de opa van die vriend dus) overleden is? Daar heb ik namelijk last van.....
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 30-05-2003 @ 16:28:
ok

ik zal morgen nog wel even laten weten hoe het afgelopen is.

Kan het trouwens zijn dat je zelf de hele afwezig bent enzo omdat iemand die je niet kent (de opa van die vriend dus) overleden is? Daar heb ik namelijk last van.....
Tuurlijk kan dat.

Hierover was al eens een topic geloof ik, even zoeken hoor..
Oja, in dit topic noemen mensen hier een aantal dingen over.

Iemands dood is altijd ingrijpend, of je diegene nu kent of niet. Het confronteert je met de vergankelijkheid van het leven (wat een walgelijke zin), dat voel je, en dat mag je ook voelen

sterkte
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:42
Verwijderd
langsgaan.. ik waardeer dat zelf ook altijd heel erg
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 18:33
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb met zn vriendin overlegd en die durft ook al niet contact op te nemen, hij had tegen haar gezegd "ik bel je nog wel" dus we laten het maar zo

Toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 20:35
Nona
Nona is offline
Het lijkt alsof je het bemoeizuchtig zou vinden ofzo om zomaar te gaan bellen, maar daar heb je toch vrienden voor? Als jij hem wilt steunen terwijl hij het moeilijk heeft is dat ten eerste fijn voor hem, en ten tweede toon je dat je een goede vriend voor hem bent doordat je je niet afzijdig houdt. Dat is belangrijk.

Als hij alleen wil zijn zegt hij dat heus wel. En misschien durft hij jou niet te bellen (en zijn vriendin ook niet) omdat hij vindt dat het zijn problemen zijn en hij het gevoel heeft jullie daarmee lastig te vallen. Maar mensen heb je nodig als je het moeilijk hebt, en het liefst vrienden.

Je had de neiging om hem te bellen en je wil weten hoe het met hem gaat. Waarom niet? Ik zou haast zeggen dat het bijna niet slecht uit kan pakken. Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij op dat moment met andere mensen (familie) bezig is en hij het dus al druk heeft. Meer kan er echt niet gebeuren hoor.

Maja, dat is natuurlijk maar mijn mening...

Succes ermee.
Oud 01-06-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 30-05-2003 @ 16:25:

en n kaartje is ook n stuk persoonlijker dan n smsje.. omdat die hand geschreven is..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:40
Verwijderd
Het lijkt me verstandig om hem op te bellen.
Vraag hoe het met hem gaat en of hij jouw steun nodig heeft. Zo kan hij zelf bepalen wat hij doet. Anders ljkt het net of je hem in de steek laat. :/ dat lijkt me niet de bedoeling.

sterkte.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 07:54
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nou hij heeft gisteravond zn vriendin gebeld en beetje mee gepraat, en het ging nou wel. En ze had gezegd dat we niet durfden te bellen en hij zo dat hij dat wel begreep.

En trouwens, als ik een brief gepost had dan was ie aangekomen nadat ik m op school had gezien

Eind goed, al goed.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 09:34
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
als zegt hij met rust gelaten te worden denk ik dat hij het toch van binnen erg fijn vind als je langs zou gaan.

Maar het is al "opgelost" zoals je zegt blijf er iig voor hem zijn ook al zegt hij dat hij zich al wat beter voelt
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 09:37
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hij heeft net gebeld, we hebben een half uurtje voor school afgesproken voor de AH
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 02-06-2003 @ 10:37:
Hij heeft net gebeld, we hebben een half uurtje voor school afgesproken voor de AH
fijn! zal voor hem ook heel fijn zijn.
En je hoeft t niet eens over zn opa te hebben. Gewoon kijken of hij er over begint. Hij zal je steun zeer waarderen..
Succes en ook heel veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:57
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
's Middags nog met m mee naar huis gegaan, oa over zn opa gepraat. Toen belde zn moeder dat ze ivm rotting (ja echt waar) de kist moesten dichtmaken, toen begon zn onderlip te trillen maar hij ging dr verder heel sterk mee om, wat me verbaasde. Bij em gegeten, beetje gekletst enz. was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten