Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 16:32
**Flurkie**
**Flurkie** is offline
ik heb juist (vanaf woensdag) een relatie van 1 jaar 10 maand en 6 dagen achter de rug.

mijn (ex)vriendin heeft het uitgemaakt omdat ze zegt dat ze niet veel meer voelt.

ze zei woensdag wel dat ze nog wou afspreken, en dat we konden chatten enzo.

gisteren krijg ik te horen dat ze nog niet wil afspreken omdat ze zich er niet goed bij voeld.

ik vraag me af waarom,
ik ben degene die de meeste pijn heeft gekregen (omdat alles op slechts 1 week kapot is gegaan..).

en zij voelde al langer dat er iets mis was, maar ze heeft het nooit verteld.. zelfs toen ik haar vroeg of alles nog in orde was..

nu.. ik hou nog zielsveel van dat meisje,
en ik heb héél véél moeite met de vrije tijd, en met alles wat ik rond me zie dat me aan haar/ons doet denken.

wat zou ik doen?
haar een tijdje gewoon als vriendin behandelen,
en dan terug wat intiemer worden?

of iets anders?

(ps: ik wil haar NIET uit m'n leven!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2003, 16:46
never mind
never mind is offline
uit je leven hoeft niet,
moet je niet in je achterhoofd houden dat het ooit weer goed komt en dat je ooit wel weer wat met haar krijgt, dat heeft je ex nl wel door (dat je haar weer terug wil) en dan neemt ze automatisch zelf een stapje terug

Spreek eerst wat met r af, doe het rustig aan, bel haar niet elke dag laat haar gewoon eerst 1 (of 2?) week(jes) bekomen, misschien kan je af en toe wel wat op msn met haar praten als ze dat heeft. Daarna moet je wel wat contact gaan vragen, vraag of je bij haar thuis mag komen om er even over te praten, dat je er nog steeds mee zit (zeg niet: "ik wil je zien" of iets dergelijks, je moet totaal niet opdringerig overkomen) het is beter om even rustig, zonder vederde bijbedoelingen (of zonder dat je ex denkt dat er verdere bijbedoelingen zijn) vrienden te worden. Probeer nu zo veel mogelijk je met andere zaken (dedsnoods meisjes!) bezig te houden...

en ja het zou ook best kunnen dat je vriendin perongelijk de verkeerde beslissing genomen heeft en hier later nog op terugkomt, reken hier niet op!
Oud 24-05-2003, 16:48
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
*know the feeling*
ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt alleen was t bij mij een langeafstands-relatie waardoor we altijd iets moeten afspreken als we elkaar willen zien (vooral nu t uit is)

aangezien je haar niet uit je leven wilt, lijkt t me verstandig het daar ook met haar over te hebben en op wat voor manier jullie dan nog wel met elkaar omgaan. het is namelijk wel moeilijk om ineens 'gewoon' tegen elkaar te doen terwijl dat lange tijd niet zo was.

ook denk ik dat een beetje afstand in het begin vooral kan helpen om jezelf tot rust te brengen en het allemaal een beetje te overzien. hoe moeilijk het ook is, dat werkte bij mij wel aardig.

zoek verder veel afleiding want je zegt zelf al dat alles je aan haar doet denken en dat moet nou juist niet (tenminste lijkt me) dus ga leuke dingen doen met vrienden ofzo (in het begin is het niet leuk maar dat komt vanzelf wel)

en het is een cliche maar tijd heelt veel wonden (ook al duurt t soms wel erg lang)

sterkte!

margreet
Oud 24-05-2003, 17:33
Loezzel
Loezzel is offline
Dat zij het heeft uitgemaakt en er dus langer mee heeft rondgelopen, betekent niet dat het voor haar makkelijk is. Het is me nogal wat als je meer dan een jaar met elkaar gegaan bent.
Omdat ze niet wilde afspreken, betekent het dat zij het er dus ook moeilijk mee heeft en dat zul je moeten accepteren.
Ga er niet van uit dat het over een tijdje weer goed komt. Ze heeft het niet voor niets uitgemaakt en neemt niet voor niets afstand van je. Ze wil je duidelijk maken dat het over is tussen jullie.
Over een tijdje zijn jullie misschien allebei ver genoeg om weer normaal met elkaar om te gaan. Dat wil zeggen: als vrienden, niets meer iig.
Ik wens je veel succes. Hoe moeilijk het ook klinkt, je moet haar echt een tijdje met rust laten. Niet alleen voor haar, maar ook voor jezelf, om er weer bovenop te komen. Dan kunnen jullie misschien rustig aan beginnen met elkaar eens in de zo veel tijd te bellen oid. En alles zo weer rustig op te bouwen tot een waarschijnlijk vriendschappelijke relatie.
Sterkte!
Oud 24-05-2003, 20:27
Verwijderd
Doen wat je hart ingeeft, dan sta je tenminste volledig achter jezelf. Het is begrijpelijk dat mensen elkaar ontlopen als er juist iets is gebeurd, om kwetsende/vreemde momenten te voorkomen. Maar 1 ding. Behandel haar niet eerst als een vriendin en word later weer intiemer, lijkt me namelijk dat ze het niet voor niks heeft uitgemaakt. Misschien word het wel weer wat maar als het dan voor de 2 keer uit gaat is ze misschien wel helemaal weg uit je leven. Die kans bestaat ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten