Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 14:14
mmm
mmm is offline
Heeft er iemand tips wat betreft het examen Engels? Ik sta precies een 6 en wil dit graag zo houden, maar aangezien ik niet zo sterk ben in teksten, zal dit erg moeilijk worden. Heb je bijvoorbeeld genoeg tijd? Dat is meestal ook mijn probleem: tijdnood. (Misschien iemand die vorig jaar examen heeft gedaan...)
Advertentie
Oud 20-05-2003, 14:17
sublime
sublime is offline
misschien kun je nog een examen van vorig jaar doen en dan de tijd van t examen aanhouden... dan weet je een beetje wat je kunt verwachten...
Oud 20-05-2003, 14:18
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
vergeet je woordenboek niet!!

(ookal moet je daar niet teveel van gebruik maken, want dat kost veel tijd!)
Oud 20-05-2003, 14:18
Blisss
Blisss is offline
Uhm, tja, als je die vraag langer van tevoren had gesteld dan één dag voor het examen, had ik wel een paar nuttige tips kunnen geven. Bijvoorbeeld zorgen dat je de basiswoordenlijst achter uit de examenbundel kent en de basisvraagstellingen en verder OEFENEN. Of je genoeg tijd hebt, ligt natuurlijk aan jezelf, de een is na een uur klaar, de ander moet na drie uur nog tien vragen maken. Als je dat nog nooit hebt gedaan, kun je het beste één volledig examen maken (internet/ examenbundel), met een klokje naast je, na drie uur stop je. Je weet dan in ieder geval wat je temopo is en of dat tempo hoog genoeg ligt. Het is te laat om te zorgen dat je het sneller kunt, maar je kunt er wel rekening mee houden. Verder helpt een examen maken sowieso nogw el.
Oud 20-05-2003, 14:26
juud85
juud85 is offline
volgens mji hebben we maar 2,5 uur (vwo)
toch?
Oud 20-05-2003, 14:28
Blisss
Blisss is offline
Citaat:
juud85 schreef op 20-05-2003 @ 15:26:
volgens mji hebben we maar 2,5 uur (vwo)
toch?
Ja je hebt gelijk. Komt omdat het het enige vak is waarvoor maar 2,5 uur staat, dat ik mer vergiste. Sorry
Oud 20-05-2003, 14:45
pitje
pitje is offline
Onze lerares gaf ons als tip mee om het hoofdstuk 'kennis van land en volk' in de examenbundel een keer door te lezen. Vaak zitten er teksten over politiek in het examen. Als je dit stukje doorleest snap je iets meer van de Engelse en Amerikaanse politiek, dat leest tijdens het examen iets makkelijker...

Succes!
Oud 20-05-2003, 16:52
superjip
superjip is offline
aan het begin van t jaar gaf mn docent me de indruk dat ze me niet bijster geweldig vond in engels..haha ik sta nu een 8,2 gemiddeld.....we gaan voor de 2,8 morgen

ehhh een tip dus....ik zou ff 1,2 van die tekstjes doen uit je bundel en dan moet het wel lukken...

Sorry voor mijn opschepperij voor dit vak...maar dit is naast m&o het enige waar dat nog kan...geschiedenis en economie waren niet overtuigend!
Oud 20-05-2003, 16:57
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou eens proberen om een examen van vorig jaar te maken en je te houden aan de tijd die je ervoor krijgt..

Verder een tip; gebruik niet voor elk woordje dat je niet kent je woordenboek, dit kost je erg veel tijd en vaak weet je wel wat het ongeveer betekent als je even wat verder leest.

Vaak kun je van de meerkeuze antwoorden al 2 antwoorden wegstrepen die al niet kloppen, dan hoef je nog maar te kiezen uit 2 mogelijkheden.

succes ermee in ieder geval!!
Oud 20-05-2003, 18:45
Iduna
Iduna is offline
tips, wellicht bruikbaar : http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=474179
Oud 20-05-2003, 20:08
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik heb veel geoefend met examenbundel engels,
maar de open vragen vind ik heel moeilijk en heb ik
bijna altijd fout. Heeft iemand nog wat tips die mij
morgen kunnen helpen (vwo).
Oud 20-05-2003, 20:17
born2dance
born2dance is offline
ja idd als je nou wat eerder had gevraagd zou het makkelijker zijn.

voor mezelf waren de teksten een grote ramp. Woordjes leren ging wel maar ze bleven hooguit 1 week in mijn kop steken. Mijn meerkeuzevragen-proefwerken haalde ik op met de leer-proefwerken en dat ging 6 jaar goed. Maar nu, ik heb pas een maand geleden ontdekt dat als ik de examen toen zou maken ik niet hoger zou scoren dan een 3. Heb ik t volgende gedaan:

Eerst woordenschat verrijken, kan door middel van de mini-woordenboekje in het examenbundel. 3/4 van de woorden kende ik al maar juist die kwart bleek ik vaak hard nofig te hebben. Woorden leren dus.
Daarna ging ik over tot het maken van examenopgaven. In het begin snapte ik geen hol van en maakte ik onwijs veel fouten. Maar dit is de clue -> je moet niet te snel door die opgaven gaan, eigenlijk moet je altijd begrijpen waarom die antwoord goed of fout is. En ALLE onbekende woorden opzoeken en in een speciaal schrift opschrijven zodat je die voor de examen nogmaals kunt nakijken. Klinkt ingewikkeld maar dat is t helemaal niet.

Ik vind trouwens die gatenteksten echt nog steeds zooooo zwaar kut. De helft gaat fout bij mij . Weet echt geen raad mee.
Advertentie

Regels voor berichten