Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 19:59
josdebos
josdebos is offline
Ik heb net een hele grote fout gemaakt. Me vriend was net bij me, we hebben het hele weekend heel veel lol gehad. En net, het laatste half uurtje, weet ik het heel subtiel te verpesten.

Toen ik 14 was kreeg ik met mijn vriend (7 juli hebben we een jaar) ik ben ondertussen 15 en hij is 19 jaar. Hij was voor mij al met 2 meisjes naar bed geweest en dat vond ik wel jammer, maar heb me er nooit druk om gemaakt. Toen we 5 maanden hadden, zijn we met elkaar naar bed geweest. Sindsdien doen we het redelijk vaak en is het ook heel erg lekker (afgezien vh feit dat ik niet klaar kan komen, waar ik het ook wel moeilijk mee heb) en voelt het allemaal heel erg goed. Vanmiddag was er iets met een hele goede vriendin van mij, doet er verder niet toe wat, maar daardoor ben ik gaan twijfelen of ik niet te jong was, en of alles niet te snel was gegaan. Enzovoort.. Ik trek me dat soort dingen namelijk heel erg aan en ik vergelijk het met mezelf. Toen dacht ik bij mezelf; als ik bij deze jongen blijf, voor altijd (of in ieder geval, heel lang) dan zal ik nooit met een andere jongen seks hebben. Hierbij kreeg ik een raar gevoel. Niet dat ik dat persé wil maar dan zal ik dus nooit weten hoe dat is.
Maar goed, mijn vriend was dus bij me, en ik heb dit hem verteld. Ik dacht er pas te laat aan, dat ik hem hier heel erg mee zou kunnen kwetsen. Ik had het al gezegd, en ik zag hem echt zo kijken van.. kut. Toen zei hij dus, wil je niet meer? En hij vroeg of ik er soms genoeg van had, en of ik met een andere jongen wou gaan. Maar dit was helemaal niet mijn bedoeling, ik meende het allemaal niet! Het kwam er echt zo uit van (bij mij dan, niet bij hem) "ik moet je niet meer, ik wil wat anders!" maar dit wil ik absoluut niet. Ik begon meteen te zeggen dat ik het niet o bedoelde en dat ie het maar moest vergeten en dat ik van hem hou, meer dan van wie dan ook. ik hoop zo dat dit niet nare gevolgen heeft, ik voel me er zo kut bij. Wat kan ik doen om hem te laten weten dat ik echt alleen hem wil!?! ik heb hem al gesmst, al gezegd, maar voor mijn gevoel is dit niet genoeg!

Sorry dat het zo lang is, maar ik moest het ff kwijt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 20:09
Mindfields
Mindfields is offline
Ik snap het wel, je reactie ook. Maar het kan wel kwetsend zijn, als mijn vriend het zou zeggen, zou ik me er heel onzeker door voelen.

Maargoed, maak hem maar duidelijk hoe je het bedoelde, gewoon door hem te bellen ofzo

*wilde een lange posts typen, maarja, krijg telefoon*
Oud 02-06-2003, 20:13
josdebos
josdebos is offline
Citaat:
Parallel schreef op 02-06-2003 @ 21:09:
Ik snap het wel, je reactie ook. Maar het kan wel kwetsend zijn, als mijn vriend het zou zeggen, zou ik me er heel onzeker door voelen.

Maargoed, maak hem maar duidelijk hoe je het bedoelde, gewoon door hem te bellen ofzo

*wilde een lange posts typen, maarja, krijg telefoon*
evengoed bedankt! Ik heb het wel vaker, ik ben zo'n type van.. 'eerst zeggen, dan denken' en dat kan soms heel kwetsend zijn. Ik voel me er dubbel rot over, omdat ik helemaal niet twijfel over ons, en ik vind het zo lullig voor 'm!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:22
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Het is misschien wel goed dat je zo open over je gevoel hebt gepraat, al is het misschien niet op de meest subtiele manier gebeurd.
Ik zou zeggen dat je het er zeer binnenkort nogmaals met je vriend over moet hebben en door oprecht te zeggen dat je van 'm houdt, zul je zijn vertrouwen terug moeten krijgen.
Het zal waarschijnlijk zo zijn dattie een tijd enorm onzeker is, maar als het goed is komt hij er wel over heen als hij doorheeft dat je het niet persoonlijk bedoelde.
Oud 02-06-2003, 21:00
josdebos
josdebos is offline
Ja dat zal ik doen! Dank je wel
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:10
Thomas
Thomas is offline
Je wilt dus niet je hele leven bij dezelfde jongen blijven, maar eigenlijk toch weer wel?

Ja, wat kan je daar nu voor zinnig advies over geven. Vrouwen hebben vaak de neiging dat ze meer van de wereld gezien willen hebben voordat ze zich echt willen binden aan een jongen. Ik zou zeggen; doe wat je gevoel zegt dat je moet doen. Je hebt nog zo verschrikkelijk jong dus je kan nog zo lang van deze wereld genieten. Als het niet meer gaat met je huidige vriendje dan moet je ook niet aarzelen om eens te kijken naar een nieuwe, of blijf een tijdje vrijgezel.

Wat ik hiermee wil zeggen is dit: omdat je nog zo bent zou je moeten genieten van de wereld en je zou je niet moeten binden met de gedachte dat het wel voor altijd zal zijn. Leef en kijk wat dat je brengt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:11
Fly-girl
Fly-girl is offline
wat ook leuk is om te doen (sowieso) is gewoon iets leuks voor hem kopen, een leuk kaartje, iets zelfgemaakts of gewoon extra lief voor hem zijn, hem laten merken dat hij het wél helemaal voor je is! moet niet zo moeilijk zijn aangezien je dat ook vind Succes
Oud 02-06-2003, 21:31
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Dit is gewoon een simpel geval van breken-met-de-persoon-van-wie-je-houdt-rommelen-met-anderen-om-daarna-weer-knuffelend-oud-te-worden-met-je-liefje.
Je wilt je lief niet kwijt, maar je wilt ook niet de rest van je leven afvragen hoe het is met anderen.
Persoonlijk denk ik dat je veel te jong bent om je hierover druk te maken. Je hebt nog een heel leven voor je waar je van kan genieten.
Wees eerst eens ernlijk voor jezelf wat je nu eigenlijk precies wilt. Er is geen goede of foute keuze en dat maakt het kiezen misschien wat lastig. Maar er is niemand die die keuze voor je kan maken...

Geniet van het leven....
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:41
josdebos
josdebos is offline
Ik denk dat (sorry.. maar het zijn vooral de mannen) een paar van jullie het niet helamaal begrijpen. Ik zou absoluut niet met me vriend willen breken, daarvoor is hij mij te dierbaar en hou ik te veel van hem. Ik hoor het zo vaak; "je bent nog zo jong, en dan al zo lang een vriend?" of; "Weet je zeker dat je wel met hem verder wilt? je bent nog zo jong, er zijn nog genoeg andere leuke jongens."
Daar wordt ik een beetje gek van! Liefde is zoiets moois, daar is geen leeftijd aan verbonden, wat maakt je leeftijd nu uit? Als ik van hem hou, is het toch gewoon goed? En ja, ik hou van hem, met alles wat ik in me heb. Tuurlijk zie ik andere jongens, van mijn leeftijd, maar dat zijn niet mijn types, die zijn nog druk bezig met... naja.. waar jongens van die leeftijd druk mee bezig zijn! Deze jongen is degene die ik heb gekozen, en het klikt onwijs goed. Ga niet zeggen dat ik me te veel aan hem hecht. Ik ben namelijk niet afhankelijk van hem, maar heb hem wel nodig, en dat lijkt me logisch in een goede relatie! Ik heb gewoon afentoe mijn "dipjes"en die zijn berucht.. vandaar dat ik vandaag even een kwetsende opmerking naar mijn vriend had. Maar dit was niet bedoeld om hem duidelijk te maken dát ik met hem wil breken. (als je goed leest in me 1e verhaal staat dat er ook!)

ow en wahl:ik sluit me niet af voor andere relaties, en ik zeg niet dat dit de enige is voor mij. maar ik denk dat als ik geen toekomst zie in onze relatie, dat er dan ook geen toekomst is! En zoals het nu voelt, voelt het heel goed en wil ik bij hem blijven!

Toch bedankt voor jullie reacties, ik zal proberen extra lief enzo tegen hem te zijn, en ik koop wel iets liefs, een roos (afgezaagd!) ofzoiets voor hem!

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 23:35
Yvetjuh
Yvetjuh is offline
Hey ik zou als ik jou was in iedergeval stoppen met je rot te voelen... Je hebt met hem gedeeld waar je mee zit, dat is het mooiste wat je kunt doen met je vriend!

Ik begrijp wel dat het hem kwetste en misschien bracht je het wat lullig maar je hebt je gevoelens ge-uit en je houdt toch nog van em?? Je wilt op dit moment nog niemand anders, maak ik uit je verhaal op. Dus als je hem nou duidelijk weet te maken dat er niets ergs aan de hand is (leg hem bijv uit waarom je die gedachten kreeg! Dat met je vriendin!) dan begrijpt ie het vast wel...

Maar jah maak iemand dat maar eens duidelijk heh Succes meid!!
Oud 03-06-2003, 00:39
Verwijderd
Nou ja, je bent nu eenmaal jong en de optie dat het ooit uitgaat is natuurlijk hoe dan ook aanwezig, dat je dat zei maakte dat echter wat tastbaarder voor je vriend denk ik..

Er is weinig dat je kan doen behalve hem te vertellen dat je het absoluut niet op die manier bedoelde en hem gewoon graag wil, in ieder geval op dit moment.

Hij moet proberen iets meer in dit moment te blijven, het is nu leuk en nu goed en nu wil jij hem gewoon.. Dan kun je je wel zorgen gaan zitten maken dat dit ooit veranderd, maar dat is een beetje jammer van de tijd die je nu wel samen hebt..

Ik denk dat het wel weer wegtrekt bij hem, wanneer hij zich weer wat zekerder voelt van jouw gevoelens voor hem.. Ik hoop niet dat je nu voortaan heel erg gaat letten op wat je zegt enzo, want je moet dingen waar je mee zit toch ook tegen hem kunnen zeggen.. Dat je je niet ineens heel erg gaat inhouden ofzo..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 07:52
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 03-06-2003 @ 01:39:
Hij moet proberen iets meer in dit moment te blijven, het is nu leuk en nu goed en nu wil jij hem gewoon..
Da's makkelijk gezegd. Je weet dat je vriendin nieuwsgierig is naar anderen, dat ze zelf niet helemaal weet wat ze wil en dan moet je maar vrolijk verder blijven gaan, terwijl er eigenlijk een bom onder je relatie geplant is. Neemt niet weg dat je gelijk hebt en dat hij moet proberen te genieten van wat ie nu nog heeft, maar makkelijk zal dat waarschijnlijk niet zijn.

Overigens is de kern van dit topic precies de reden waarom ik niks meer met een jong, onervaren meisje zou willen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Drizzt schreef op 03-06-2003 @ 08:52:
Da's makkelijk gezegd. Je weet dat je vriendin nieuwsgierig is naar anderen, dat ze zelf niet helemaal weet wat ze wil en dan moet je maar vrolijk verder blijven gaan, terwijl er eigenlijk een bom onder je relatie geplant is. Neemt niet weg dat je gelijk hebt en dat hij moet proberen te genieten van wat ie nu nog heeft, maar makkelijk zal dat waarschijnlijk niet zijn.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.. Er is geen bom geplant onder de relatie, hij maakt er een bom van. Hoeveel kans is er nou dat een relatie voor altijd stand zal houden? Er is veel meer kans dat het ooit weer uitgaat, om wat voor reden dan ook.. Dan kun je je nu om elke reden op zich druk gaan maken, maar daarmee verpest je wat je nu al hebt en neem je het jezelf af om te genieten.

Natuurlijk is het alleen wel zo dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is.. Er vanuit gaan dat een relatie stukloopt is natuurlijk ook geen goede basis, maar weten dat de kans bestaat kan en je daarom op het nu focussen kan geen kwaad denk ik.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 09:46
Dr. Phil
Dr. Phil is offline
Als je hem nou eens gewoon verteld wat je ook in je eerste post tegen ons hebt verteld.

Een normaal persoon, die van je houd zou het begrijpen dat je even in een dipje zat vanwege die vriendin van je.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 10:00
Verwijderd
Waar twee vechten hebben er twee schuld: het is inderdaad niet erg handig van hem om er een groot probleem te maken en het hem zo aan te trakken, aan de andere kant is het ook niet erg tactvol van jou om dat op deze manier tegen hem te zeggen.

Maar het lijkt me niks wat niet meer recht te breien valt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 13:52
josdebos
josdebos is offline
nou heel erg bedankt voor jullie advies en steun enzo! Het is weer helemaal goed, en ik ben weer helemaal happy, en hij (zegt ie) ook! Dus het is allemaal weer oke..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:06
Verwijderd
Gelukkig maar. Fijn voor je.
Veel plezier samen!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:07
josdebos
josdebos is offline
dank je wel!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:25
Verwijderd
Dat is lekker tactloos van je. Nou ja, jij bent zijn 3e ook al... 'k Ben iig blij voor je dat het weer goed is.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:30
ieneminie
ieneminie is offline
en nu niet weer doen heh
Ieneminie
Oud 04-06-2003, 16:48
PardonMe
PardonMe is offline
Ik kan me goed voorstellen dat je wel eens twijfelt, ik heb dat ook wel eens, ik ben nog jong, wil ik me nu al zo binden aan iemand.. enz. Maar dan denk ik daarna altijd weer dat ik het toch niet zou willen missen..
Maar ik vind het dus helemaal niet zo gek dat je wel eens twijfelt, ook al ben je nog hartstikke gek op je vriend, ik denk dat meer mensen dat wel eens hebben..

Als hij nog erg kwaad is, of het niet begrijpt, probeer het hem dan uit te leggen en laat nadrukkelijk merken dat je hem helemaal niet kwijt wilt!! Maak een lief gebaar en laat hem merken dat hij nog steeds de enige is voor jou
Oud 04-06-2003, 16:49
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
josdebos schreef op 04-06-2003 @ 14:52:
nou heel erg bedankt voor jullie advies en steun enzo! Het is weer helemaal goed, en ik ben weer helemaal happy, en hij (zegt ie) ook! Dus het is allemaal weer oke..
gelukkig..
Oud 04-06-2003, 19:36
josdebos
josdebos is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 04-06-2003 @ 17:48:
Ik kan me goed voorstellen dat je wel eens twijfelt, ik heb dat ook wel eens, ik ben nog jong, wil ik me nu al zo binden aan iemand.. enz. Maar dan denk ik daarna altijd weer dat ik het toch niet zou willen missen..
Maar ik vind het dus helemaal niet zo gek dat je wel eens twijfelt, ook al ben je nog hartstikke gek op je vriend, ik denk dat meer mensen dat wel eens hebben..

Als hij nog erg kwaad is, of het niet begrijpt, probeer het hem dan uit te leggen en laat nadrukkelijk merken dat je hem helemaal niet kwijt wilt!! Maak een lief gebaar en laat hem merken dat hij nog steeds de enige is voor jou
Wow!!! Jij begrpijt mij precies!! dank je wel!!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:39
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
josdebos schreef op 04-06-2003 @ 20:36:
Wow!!! Jij begrpijt mij precies!! dank je wel!!
ik ben blij dat het weer in orde is tussen jou en je vriend.. Ik hoop dat hij jouw standpunt ook een beetje kon begrijpen
Reageren

Regels voor berichten