Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 17:47
Linker
Linker is offline
Ik heb nog niet echt een grote engelse woordenschat en dan is het nogal moeilijk om een Engels stuk tekst te vertalen.

Wie zou dit willen en kunnen?

Dit is het stukje tekst :
Citaat:
Bronze statuette of Nero

Roman Britain, 1st century AD
Said to be from Barking Hall, Suffolk, but probably from Baylham Mill, near Ipswich

Though idealized, the facial features on this statuette do resemble those of Nero, the fifth Roman emperor (AD 54-68). This we know from his likeness on coins and official portraiture. The iconography is appropriate for an image of an emperor: the figure's upward gaze is reminiscent of traditional representations of Alexander the Great, the Macedonian emperor (reigned 336-323 BC). Alexander was seen as the paradigm of a great leader, even in the late-Roman period.

The piece is of very high quality, with lavish use of silver- and copper-plating and deliberately patinated black bronze.

Height: 56 cm

Gift of the Earl of Ashburnham
Ik kan wel een stukje vertalen, maar sommige dingen loop ik toch echt op vast.

De bron is trouwens : http://www.thebritishmuseum.ac.uk/co...button=summary

Groetjes

Peter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 17:52
Boogie
Boogie is offline
---> Moderne Talen
Oud 20-05-2003, 20:39
Gatara
Gatara is offline
Bronzen standbeeldje van Nero

Romeins Britanie, +/- 100 na Chr

Er wordt beweerd dat deze van Barking Hall, Suffolk is, maar waarschijnlijk is het van Baylham Mill, bij Ipswich.

Hoewel geidealiseerd komen de gelaatstrekken van dit standbeeldje overeen met Nero, de vijfde Romeinse keizer (54-68 na Christus). Deze informatie halen we uit de overeenkomsten op munten en officiele schilderingen. De iconografie is bestemd voor een beeld van de keizer: de opwaartse starende blik doet denken aan de traditionele representaties van Alexander de Grote, de Macedonische keizer (regeerde in de periode 336-323 voor Chr.). Alexander werd gezien als de paradigma van een groot leider, zelfs in de laat-Romeinse periode.

Het beeldje is van een erg hoge kwaliteit, met rijkelijk gebruik van zilver en koper verguldsel en intentioneel (gepatineerd????) in zwart brons.

Hoogte: 56 cm

Geschenk van de Earl of Ashburnham
--------

Ik heb het erg vrij vertaald, dus ik hoop niet dat het voor Engels was
Oud 20-05-2003, 20:39
Gatara
Gatara is offline
btw.

een woordenboek vergroot je woordenschat!
Oud 21-05-2003, 16:38
Linker
Linker is offline
Heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten