Advertentie | |
|
![]() |
|
Medion is het Duitse moederbedrijf van Aldi. Die komen grote batches OEM stuff, en plakken hun merkje erop, en verkomen goedkoop door. Vaak geen slechte dingen, maar je moet wel ff opletten met instinkers. Zoals:
Is die 4.1 MegaPixel wel echt? En niet geïnterpoleerd? Vraag naar het effectief aantal megapixels, dus zonder interpolatie. Digitale zoom is waardeloos, kijk alleen naar optische zoom. USB is dé interface. Heeft die camera Compact Flash uitbreidingssloten? Dit is het enige goede (goedkope) flash type, geen SD of MMC shit. Kijk voor de beeldkwaliteit op reviewsites zoals www.dpreview.com Staan ook ervaringen van gebruikers van die camera op, ook Nederlanders. ![]()
|
medion cams worden op geen enkele serieuse review site besproken. Dus dat wil wat zeggen. Voor 279 euro heb je al een kodak of fujifilm camera van 2-3 megapixel. En die is denk ik wel beter dan medion......
en bovendien zegt die 4.1MP niks. Het geeft alleen aan hoe groot je je plaatjes kan schieten. Maar als de kwaliteit bv al slecht is bij lage resoluties heb je daar niks aan. En ik denk zelf niet dat je concert fotos kan schieten met budget cams, want met weinig licht schieten kunnen de wat duurdere cams het beste. |
![]() |
|
![]() |
hmzzz k heb besloten deze cam niet te halen, en voor een A-merk te gaan....
ik heb nu deze 2 op het oog : Olympus c-350 Sony Cybershot DSC-p52 HP Photosmart 735 ik wil em dus voor normaal gebruik en voor concert foto's gebruiken.... iemand ervaring met een van deze 3 cam's en die weet of het een beetje geschikt is voor concert foto's?? |
![]() |
|
Canon A40
Canon S45 ![]() Kijk anders beetje rond op www.dpreview.com Staan ook goede reviews bij, en ervaringen van anderen. En de prijs, niet helemaal te vergelijken met prijzen in NL, maar wel aardig gezien de huidige dollarkoers.
||
Citaat:
![]() -de postbode-
|
3 MegaPixel is zat, alles daarboven overbodig voor hobbygebruik.
Koop trouwens geen Digicam als je de foto's wilt uitprinten, dan kun je beter een normale cam kopen. Digicam moet je je foto's digitaal houden, dus b.v. op website zetten enzo. ![]() Of die Canon A40 nu nog een goede keus is weet ik niet, is al iets oudere cam maar prijs/prestatie was altijd erg goed. Maar hangt totaal af van het aanbod nu en de prijs die jij er voor moet betalen. Kijk eens op www.tweakers.net/pricewatch om daar de aanbieders met de laagste prijs te bekijken, zo kun je een keus maken waar je je cam bestelt. Kies wel een shop met een goede shop survey rating.
|
![]() |
ik heb even wat verder gezocht, en ik ben toch wel onder de indruk van de :
olympus c-350 zoom specs : Volledige specificaties: CCD formaat : 1/2.5 Inch Aantal pixels CCD chip : 3.2 Megapixel Zoomlens : Ja Optische zoom : 3x Type geheugenslot : xD Picture Card Geheugen : 16 Mb Automatische flitser : Ja Display op de camera : Ja Zoeker op de camera : Ja Batterij type : AA Bestandsformaat fotobestand : JPEG Resoluties : 2048x1536, 1024x768, 640x480 Interface naar de PC : USB Bijgeleverde kabels : USB kabel, AV kabel Meegeleverde software : Camedia Master 4.1 Overige USP's : Funktie voor 2-in-1 en panorama foto's Aantal opn op bijgel geheugen : 165 afh van res Autofocus / Fixed Focus : Autofocus Bewegende beeldopname : Ja Continue opname : 1,5 Beelden per seconde Diafragma : 3.1 - 5.2 Digitale zoom : 3,3x Flitsfuncties : Auto, rode ogen reduktie, aan/uit, invul,slow synchrone Focus vanaf : 20 Cm Formaat LCD-scherm : 1.8 Inch Gewicht : 170 Gram Ingebouwde flitser : Ja Kleurdiepte : 24 Bits Lichtsterkte objectief : 3.1 - 5.2 Maximum geheugen : 256 Mb Maximum resolutie : 2048x1536 Dpi Rode-ogen reductie : Ja Sluitertijd : 2 - 1/1000 Sec Verhoudingen van de foto : 4:3 Video uitgang : Ja Voorgepro grammeerde standen : Nightscene Afmetingen : 108x57.5x40 mm ----------------------------------------------- Erg handig lijkt mij de 'nightscene' optie, ik had gelezen dat dit dus speciaal voor donkere ruimtes is, waardoor de foto's toch goed lukken. Zou ideaal zijn voor mij met concerten toch?? Alleen jammer dat ie op batterijen draait en niet op een accu, maarja....voor rond de 300 euro heb je volgens mij weinig tot geen cams met accu ?? Iemand enig idee hoe lang je met batterijen kunt doen? En ik wil de foto's inderdaad op een website zetten, dus een digicam is voor mij erg handig! lijkt jullie de olympus c-350 zoom iets? mij lijkt het namelijk een goede cam voor een mooie prijs! |
![]() |
||
Citaat:
de nikkon 2500 ligt in de zelfde prijsklasse en heeft een accu. dit hoeft echter in mijn mening niet een voordeel te zijn. een accu gaat niet veel langer mee dan een setgoede batterijen. en het grote voordeel aan batterijen is dat je altijd een tweede paartje mee kan nemen in het geval dat. bij een accu kan dit niet.. de olympus is een mooie camera hoor. alleen kan je met specificaties alleen niet heel erg veel. ga eens opzoek naar wat foto's van verschillende camera's en vergelijk deze. dat zegt 10x meer dan wat losse specs op een site. -de postbode- ps, met een goede set nihm (<-oid ![]()
|
NiMH
![]() Oftewel: Nikkel Metaal-hybride. Dit zijn de nieuwere type oplaadbare batterijen. Mijn tip: koop een GP rechargeable battery set, zit een 2-4 uurs lader bij en 4 of 8 AA penlite batterijen, met 1800mAh (milli ampère uur). 2200mAh is nog meer, maar dat heb je niet nodig en zijn stuk duurder. Ditsoort setjes: http://www.gpina.com/consumer/batterychargers/index.htm Zijn erg goed. ![]()
||
Citaat:
![]() Net even gekeken, 128MB XD is €15 duurder dan 256MB Compact Flash en bovendien veel minder goed verkrijgbaar.
|
![]() |
bij sommige camera's kunnen toch verschillende soorten types geheugen in? misschien is dit bij deze cam ook?
en geheugen wil ik er inderdaad wel meteen bijkopen! Maargoed zo'n geheugen kaart koop je misschien 1 of 2 keer, en meer ook niet..... En wat ik me trouwens afvraag, meestal zit er bij cams 16mb bij, maar zit dit vast erin, zodat je er bijvoorbeeld nog 128 BIJ kan prikken, of moet je die 16 eruit halen als je 128 erin wilt zetten? of verschilt dit weer per camera? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik weet niet veel over digicams, vooral niet over het huidige aanbod.
|
Verwijderd
|
De Canon A60 (2Mp) en A70(3Mp) schijnen ook mooie camera's te zijn. Ik zit er zelf over te denken om de eerste aan te schaffen.
De A60 kost ongeveer 300 euro. Dat blijft een hoop geld. Maar met alleen een camera ben je niet klaar natuurlijk. Je hebt ook nog een extra geheugenkaartje nodig + goede oplaadbare batterijen + lader (GP powerbank bijvoorbeeld). |
![]() |
|
![]() |
zooo vandaag ff naar de winkels wezen kijken met digicams!
ik heb de Canon a-60 gekocht! Op internet shops was ie al rond de 280 te verkrijgen, ik de winkels lagen de prijzen rond de 350 euro. Uiteindelijk heb ik gekocht : Canon a-60 Powerbank Travel kit, met oplader, 8 batterijen, een auto-lader en een tas! En nu was er een mooie aanbieding, bij elke digicam GRATIS een tas en 32 mb geheugen! die 32 hebben we weggelaten, en 128 van gemaakt en daar nog korting op gehad ( ipv de 32 dus ) Dus : Canon a-60, 8 batterijen, lader, auto-lader, tas voor de lader, tas voor de camera, en 128 mb geheugen erbij voor 400 euro's, heb best wel korting gehad haha mooi prijsje voor de cam met alles erbij! Morgen ff ophalen !!! ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
heeft iemand ervaring met deze digicam? the exploding boy | 1 | 22-05-2003 17:35 |