Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 21:26
Narrator
Narrator is offline
Mijn tas zet ik dus netjes op de gang, naast de deur van de te koude gymezaal. Na drie uur aan het wiskunde b1 examen te hebben gezeten mogen (nahja, moeten eigenlijk) we onze spullen weer inpakken. Met de opgaves + kladpapier, overgebleven blikje cola en een zakje M&M's erbij moet je twee keer naar je tas lopen. Ik breng dus eerst mijn etui, grafische rekenmachine en dergelijke naar m'n tas, die nog steeds naast de deur staat te wachten, om vervolgens haastig de rest van m'n spullen op te halen.
Ik heb alles bij me, pak m'n tas op en ga, met een goed gevoel over het examen overigens, op huis aan.

Enkele uren later kom ik er thuis achter dat er zich geen grafische rekenmachine in mijn tas bevindt. Hmm, ok, misschien iets te haastig m'n spullen ingepakt? Ik dus de volgende dag aan enkele leraren en conciërge vragen of ze toevallig een grafische rekenmachine zijn tegengekomen. "Nee, niks gevonden", "Heb je hem nog nodig?", "Weet je zeker dat je hem hier bent kwijtgeraakt?", "Sorry, ik was er niet tot het eind", "Wat doe je hier in de lerarenkamer? ... Nee, eruit nu!".

En bedankt. Zelfs enkele leraren keken vreemd op van het gedrag dat de conrector, die mij weg stuurde, vertoonde. Ik dus weer opnieuw naar huis zónder rekenmachine. Misschien dat iemand hem nog vind, of per ongeluk in zijn tas heeft gedaan. In beide gevallen is het te hopen dat ik hem op de een of andere manier terug krijg.

Ondertussen ben ik weer thuis aangekomen, en heb ik zin om de wiskunde opgaves nog eens te bekijken. Ik grijp dus naar m'n tas om de blaadjes eruit te halen: Biologie van vrijdag, Nederlands van maandag..... Wi... Wat? Geen wiskunde opgaven? Ik zou toch zweren dat... oh shit... Nu zie ik het, ook geen etui.. en ook geen geodriehoek!

Nadat ik er de hele dag over zat te piekeren waar dat ding nu zou kunnen liggen werd het ineens duidelijk. Naast de deur stond een mooie zwarte tas, een tas die daar was neergezet door iemand die op dit moment geen idee heeft hoe hij of zij aan twee rekenmachines komt en een vreemde etui.
Advertentie
Oud 21-05-2003, 21:35
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Wij moeten onze tassen en jassen in de kleedkamer laten van de gymzaal waar we het examen krijgen. Gisteren wilde ik ook bijna de verkeerde tas meenemen... tis dat er een verdacht muf ruikend pakje boterhammen in zat

maarja...wat wil je...iedereen heeft een Eastpak
Oud 21-05-2003, 21:37
Narrator
Narrator is offline
Het is eigenlijk zo. Ik heb m'n spullen in zijn of haar tas gedaan, en vervolgens m'n eigen tas meegenomen.
Oud 21-05-2003, 21:37
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Citaat:
Raptor schreef op 21-05-2003 @ 22:37:
Het is eigenlijk zo. Ik heb m'n spullen in zijn of haar tas gedaan, en vervolgens m'n eigen tas meegenomen.
Jaja, dat snapte ik. Maar jouw situatie is zo uniek, daar kan ik natuurlijk niet aan tippen
Oud 21-05-2003, 21:57
BendeBen
BendeBen is offline
ik zet m altijd bij een duidelijk herkenbaar punt neer

dus tegen het uiteinde van bankje op zn kop ofzo

dat soort dingen

werkt
Oud 21-05-2003, 22:03
Iduna
Iduna is offline
Bij ons moeten de tassen voorin in de zaal worden gedropt. En aangezien ik een originele tas heb (dus geen eastpak dinges) heeft tot nu toe nog niemand mijn tas gejat (of ik die van iemand anders).
Oud 21-05-2003, 22:20
KiMZz
KiMZz is offline
LOL blunder
Wij mogen zelf bepalen waar we onze tassen dumpen. Meestal heb ik maar een klein tasje bij me, alleen voor drinken en pennen enzo, en die dump ik in mijn kluis. Als t nie past, OP de kluisjes
Oud 21-05-2003, 22:21
heropsychodream
heropsychodream is offline
Mijn tas is ook niet te missen. Het is dan wel een zwarte Eastpak, maar hij stinkt een uur in de wind naar bier dankzij een ongelukje afgelopen zaterdag.
Oud 21-05-2003, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Raptor schreef op 21-05-2003 @ 22:26:
Mijn tas zet ik dus netjes op de gang, naast de deur van de te koude gymezaal.... (en het hele verhaal dat erna komt)
hahaha leuk waargebeurd verhaal! zo eindelijk een humortopic in deze sectie van forum.scholieren.com die
ik toevallig nu tegenkom wanneer ik het nodig heb!

wij moeten tassen/jassen gewoon in de kleedkamer laten, maar voor zover ik weet heeft niemand de eastpak die ik heb duszz dat's wel relaxed! what can I say. one of a kind!
Oud 22-05-2003, 00:05
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline

Ik neem mijn tas nooit mee, wel zo makkelijk.
Oud 22-05-2003, 08:00
Verwijderd
Nah mijn tas neemt niemand (jah of ze moeten echt dom zijn...)mee, daar staat JOOSTPAK op. Hét merk

Maar over weggestuurd worden in de lerarenkamer... MOEHAHA toen ik met een vriend twee dagen 'werk'te op school (als in een baantje voor 2 dagen) zijn we daar zelfs gaan zitten lunchen en de thee-automaat gebruiken (gratisssss! )enzo en zowat niemand durfde er wat van te zeggen.

Ooo wat is/was mijn school relaxed
Oud 22-05-2003, 08:05
sas_andrea
sas_andrea is offline
naar mn examens neem ik altijd een handtasje mee... hij is helemaal mooi met allerlei bloemetjes. ik ben de enige met die tas bij mij op school dus dat scheelt en ik hang er sowieso altijd mn jas overheen.
Oud 22-05-2003, 09:16
Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
sas_andrea schreef op 22-05-2003 @ 09:05:
naar mn examens neem ik altijd een handtasje mee... hij is helemaal mooi met allerlei bloemetjes. ik ben de enige met die tas bij mij op school dus dat scheelt en ik hang er sowieso altijd mn jas overheen.
meisjes nemen altijd handtasje mee
Oud 22-05-2003, 09:23
Multilot
Multilot is offline
zelfde verhaal voor jassen.... Bij ons zijn er 5 mobiele telefoons uit de jaszakken gejat, toen wij zaten te zwoegen....
Oud 22-05-2003, 09:25
PardonMe
PardonMe is offline
Bij ons liggen de tassen voorin in het lokaal, en anders kun je het in je kluisje leggen..
En ik heb een opvallende tas bij me, die verder niemand heeft, dus de mijne herken ik wel..
Maar goh dat is wel echt balen zeg, ik zou bij het volgende examen eens navragen of iemand jouw spullen heeft..
Oud 22-05-2003, 09:43
Verwijderd
Bij ons moet je je tas achterin de zaal zetten, ik zorg altijd dat ik m'n spullen in 1 keer mee kan nemen, dus neem ik niet te veel eten mee enzo.. Maar ja, als je met een GR zit is dat wel onhandig...
Morgen bv de atlas, zal ook wel leuk worden
Oud 22-05-2003, 10:08
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Never Gonna Stop schreef op 22-05-2003 @ 10:16:
meisjes nemen altijd handtasje mee
Ik dacht het niet
Oud 22-05-2003, 10:09
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 22-05-2003 @ 10:25:
Bij ons liggen de tassen voorin in het lokaal, en anders kun je het in je kluisje leggen..
Belachelijk genoeg hebben wij onze kluissleuteltjes al een maand geleden in moeten leveren.
Oud 22-05-2003, 10:11
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 22-05-2003 @ 10:25:

Maar goh dat is wel echt balen zeg, ik zou bij het volgende examen eens navragen of iemand jouw spullen heeft..
Ja, vandaag maar even vragen of iemand mijn spullen heeft. Maar misschien dat er al iets is afgegeven bij de conciërges ofzo.

Anders maar een GR van iemand lenen en zo snel mogelijk wat "spiekbriefjes" voor Na en Sk erop zetten.
Oud 22-05-2003, 10:13
lucy48
lucy48 is offline
Ik zag gisteren iemand die een schoenendoos bij zich had, waar zij alles indeed als drinken, eten, rekenmachine, als ze dan klaar was met haar examen, deed ze alles in de schoenendoos en nam het zo mee naar buiten.
Zag er wel een beetje belachelijk uit, zij met haar schoenendoos door de gymzaal, maar het is opzich natuurlijk wel een handig idee.

Wij moeten onze tassen trouwens in de kleedkamers van de gymzaal zetten, is altijd wel een herkenbaar plekje te vinden
Oud 22-05-2003, 10:54
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb een Felix (die van het kattenvoer) sleutelhanger aan m'n rits zodat ik 'm herken
Oud 22-05-2003, 12:15
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-05-2003 @ 11:54:
Ik heb een Felix (die van het kattenvoer) sleutelhanger aan m'n rits zodat ik 'm herken
Als ik er iets aan zou hangen is die er als ik terugkom eraf ...

Ik leg mijn tas meestal voor de gymzaal neer, in de gang, bij het raam, onder de vensterbank (ja ja)
Oud 22-05-2003, 12:19
Ninja_Nina
Ninja_Nina is offline
Dan moet je misschien net zo'n prachtige lichtblauwe laktas kopen als die ik heb... Dan voorkom je zulke irritante problemen...

In ieder geval succes dr mee, komt vast wel allemaal goed hoor!
Oud 22-05-2003, 12:27
deesmees
deesmees is offline
heb je je naam niet op een van je spullen gezet misschien???
Dan kan diegene ze terugbrengen,ik deed dat namelijk altijd overal me naam 3x opzetten
Oud 22-05-2003, 14:37
Stephanie19
Stephanie19 is offline
Wij mogen onze tas gewoon meenemen geloof ik

Maarja.... weet r eigenlijk niet zoveel van. Neem namelijk alleen n pen mee.... dus geen tas nodig. En anders heb ik mijn originele spaanse stierentas.. die heeft ook niemand
Oud 22-05-2003, 18:00
Narrator
Narrator is offline
Voordat ik naar school ga, maak ik nog snel even een briefje:

"Na het examen van Havo Wiskunde B1 zijn mijn spullen (Grafische rekenmachine, etui etc.) in iemand anders zijn of haar (zwarte Eastpak?) tas terecht gekomen. Misschien dat je je al afvroeg hoe je in godsnaam aan die spullen kwam, maar dat komt waarschijnlijk omdat we dezelfde tas hebben.

Het zou wel aardig zijn als deze spullen bij de conciërge werden afgegeven.
"

Zou de persoon in kwestie het lezen? Zelf kijk ik namelijk al weken niet meer naar het bord.

Op school aangekomen loop ik direct de conciërge al tegen het lijf. "Ja hey, nog even over die rekenmachine....". Nadat ik haar verteld had hoe het nou in elkaar zat: "Ok, heb je een briefje, dan hang ik die even op het bord.".

Wachtend totdat het examen Engels begint kijk ik alsmaar haastig om mij heen, hopend dat er iemand naar me toekomt met een zwarte Eastpak tas. En die Eastpak tassen waren er genoeg, maar ik nam helaas te weinig zoekende blikken waar.

Kwart over 1, ik ga maar eens naar de gymzaal. Daar aangekomen loop ik de overvolle kleedkamer binnen. Hier zet ik dus zeker mijn tas niet neer. Gelukkig is er in de douches genoeg ruimte om mijn tas zó neer te zetten dat ik onmogelijk opnieuw in de war kan raken. Als ik nog een blik in de kleedkamer werp lijkt het wel alsof iedereen ineens een zwarte Eastpak tas heeft. De neiging om een willekeurige tas eventjes in te kijken word steeds groter, maar verwijdt onmiddellijk weer als er opeens iemand binnenkomt lopen. Het is tijd om naar mijn plaats te gaan.

Zoekend naar mijn tafeltje word ik door allerlei personen aangesproken over mijn woordenboek. Vreemd vind ik dat echter niet, het vergeelde boekje uit 1969 valt immers helemaal uit elkaar. Ik kan er wel om lachen.

Na 1 uur en 3 kwartier sta ik alweer op de gang. Was dat het nou? Het echte "examen gevoel" is deze keer toch echt wel het minst geweest. Het leek wel makkelijker te gaan dan menig teksttoets. En met die gedachte loop ik verder de douches binnen, waar mijn tas helemaal alleen is achtergebleven. Kan ik in iedergeval geen fouten meer maken.

Wanneer ik in de aula loop, opzoek naar enkele bekende die ook wel klaar zouden zijn, vind ik het toch wel vreemd dat nog niemand zich met mijn spullen heeft gemeld. Zoiets geef je toch af? Ik zie dat er maar een paar mensen in de aula zitten, misschi... "Hey!"...huh? "Hey Pieter! Ik heb je rekenmachine, die vond ik gister in mijn tas".

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 18:02.
Advertentie

Regels voor berichten