Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 22:12
Balance
Balance is offline
...maar dat ontzettend veel geld kost, koop je het dan of niet?

Voorbeeld:

Je hebt 2000 euro gespaard en wil iets heel graag doen wat 1500 euro kost. Je wil het dus echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel graag, maar je bent wel direct door erg veel geld heen.

Wat doe jij dan?
Oud 19-05-2003, 00:15
CEO
CEO is offline
Kopen natuurlijk! Misschien ben je morgen wel dood, dan heb je nix aan je geld.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 07:27
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 18-05-2003 @ 23:12:
Je hebt 2000 euro gespaard en wil iets heel graag doen wat 1500 euro kost. Je wil het dus echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel graag, maar je bent wel direct door erg veel geld heen.
Je bent er niet doorheen, je houdt nog 500 euro over.

Maar als je iets echt heel graag wilt, tja, waarom niet? Daar spaar je toch voor? Wat moet je anders met je geld? Ik had ook een keer gespaard...had toen iets van 2900 gulden, toen heb ik een computer gekocht en had ik ook nog maar iets van 400 gulden over, maar ik had wel die computer.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 07:32
iamcj
iamcj is offline
Je moet even goed nadenken, zijn er nog meer dingen die je heel erg graag wil. Misschien wil je wel heel erg graag ook je rijbewijs halen en wil je nu heel graag een scooter. Dan lijkt het me niet verstandig om nu een scooter te kopen.

Ik deed altijd zo, ik ging sparen en als ik dan iets kocht moest ik 1000 gulden overhouden.

Ik heb een tv, 2 keybords , 3 computers en 2 auto's gekocht. Allemaal dure dingen die hun geld meer dan waard zijn geweest.

Het opent een nieuwe wereld.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 10:40
Thomas
Thomas is offline
Ja, dat hangt natuurlijk geheel van de omstandigheden af. Let wel, je werkt natuurlijk om iets te kunnen kopen, niet dan?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 13:55
mR
mR is offline
Inderdaad, je spaart niet om dan te kunnen zeggen:
"Zo, nu heb ik een berg geld .. laat ik nog maar even verder sparen om nog meer geld te hebben!"

Waar je wel op moet passen is dat je niet juist veel gaat kopen omdat je het geld op dat moment hebt.
Daar heb ik namelijk wel beetje last van, dat ik onnuttige dingen ga kopen omdat ik er dan net toevallig het geld voor heb ...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 15:08
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
altijd kopen. Als je zeker weet dat je er veel gebruik van gaat maken, je er beter van word, kortom weet dat het iets waardevols toevoegt aan je leven, heb ik liever dat dan geld op de bank "voor het geval dat"

ps,
wat wou je eigenlijk kopen? toch geen scooter he
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:43
BBEM
BBEM is offline
kopen, als je echt zeker weet dat je het wil anders wacht je toch maar totdat je het uiteindelijk toch koop
Oud 19-05-2003, 18:17
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
linda85 schreef op 18-05-2003 @ 23:12:
...maar dat ontzettend veel geld kost, koop je het dan of niet?

Voorbeeld:

Wat doe jij dan?
Dan ben ik blij dat ik nog zo'n 500 euro over heb.
Oud 19-05-2003, 19:30
Marsel
Marsel is offline
Hangt toch beetje van de situatie af waarvoor het is, en hoe groot de afschrijving van het gekochte is.

Ik ben van mening dat je er zelf voor werkt, er zit je eigen vrije tijd in, dus mag je het uit geven ook als je wilt. Dus dan is het maar net hoeveel jij ervoor over hebt. Maar moet wel weloverwogen zijn vind ik.

Heb zelf beetje idee van dat ik elk jaar redelijk bedrag moet sparen ( is laatste jaren steeds rond de 3000-4000 gulden geweest ) en als ik iets wil dat ik dat dan in een bepaalde periode verdient moet hebben met werken.

Maar ben niet van plan om uitgaven meer als 600 euro te doen ofzo, zou ook niet weten voor wat. Brommers blijven eronder en rest kan ik me niet indenken dat ik er zoveel geld voor over heb
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 15:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 19-05-2003 @ 16:08:
altijd kopen. Als je zeker weet dat je er veel gebruik van gaat maken, je er beter van word, kortom weet dat het iets waardevols toevoegt aan je leven, heb ik liever dat dan geld op de bank "voor het geval dat"

ps,
wat wou je eigenlijk kopen? toch geen scooter he
haha, nee hoor, geen scooter voor mij.
't gaat om een reis. das dus ook een beetje het probleem: een reis is iets wat erna over is, 't is geen ding ofzo waar je lang profijt van houdt.
en de prijzen die ik gaf komen niet helemaal overeen met de echte prijzen hoor, maar 't komt wel een beetje in de buurt.

maar ik wil dus naar zuid-amerika en daar familie opzoeken. pas over een tijdje, maar ik zit d'r dus aan te denken of ik dat dan wel zal gaan doen...

(met in m'n achterhoofd dat ik over een jaar op kamers wil aan daar eigenlijk ook voor aan 't sparen was )
Oud 21-05-2003, 17:23
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
een reis als dat ik een prachtige ervaring.
Waarschijnelijk is het je geld waard, denk je niet?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 17:39
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
moe je doen,
ik vil ook héél graag naar school,
en ik heb 1800 Euro ervoor gespaard met hard werken.
en strax gaat m'n lesgeld voor het eerste jaar eraf en heb ik nog maar 400 over.
Ik denk ook, sjeetje m'n hele geld bijna meteen weer op.
maarja, het is iets wat je wilt en het kost nu eenmaal veel geld.
en wat moet je der anders mee he.
dus ga maar gewoon op reis zou ik zegge, want je wil et heel graag.
dus uhmm haha ja dat was het
Oud 21-05-2003, 18:33
Go
Go is offline
Ik weet niet of je wilt gaan studeren. Dan is het altijd handig als je wat geld achter de hand hebt, als je dan bijvoorbeeld een computer of iets anders duurs wilt gaan kopen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 17:26
very drunk driver
very drunk driver is offline
jah als ik iets heel graag wil ga ik eerst een half jaar tobben ofzo en dan uiteindelijk koop ik hem dit merk ik nu dus wat doe ik als ik geld heb koop ik het gelijk en hoef ik er niet een half jaar over te tobben
Reageren

Regels voor berichten