Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb daar littekens aan overgehouden
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb gelezen dat als er kleurstof in de henna zit (meestal het zwarte), deze veel allergische reacties oplevert. En ook al heb je het de eerste keer zonder problemen opgehad, de 2e keer kan het wel een allergische reactie opleveren.
Zelf koop ik gewoon henna in een boedhistische winkel. Die blijft er meestal een maand op, maar hoe langer je het laat zitten, hoe langer het blijft, en let erop dat het helemaal droog is, waar het nog vochtig was, zul je lichtere plekken hebben. Over tattoos voor enkele jaren heb ik nog maar 1 reactie gehoord: dat was dat de tattoo eigenlijk na 1 jaar niet meer om aan te zien was maar dat ze nog wel 3 jaar met de resten rondliep, niet erg positief dus. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik zwarte henna zit PPD, een zwarte kleurstof waar men dus een allergische reactie op kan ontwikkelen. Rode henna levert geen problemen op (je hebt altijd mensen die overal allergisch voor zijn, maar het komt zeer zelden voor..)
|
ik heb 2 keer een henna laten zetten op vakantie. De eerste was 4 dagen laten eraf(die was dus gewoon helemaal verkeerd gemaakt) en de tweede bleef 2 weken ongeveer zitten. Was wel mooi.
Ik heb het bij een tattooshop laten doen, maar niet alle shops doen dat. Het is zo dat in Turkije(daar was ik allebei de keren op vakantie) het steeds minder vaak voorkomt, omdat de belangstelling meer uitgaat naar echte tattoo's. Ik heb zelf een echte laten zetten, 8/9 maanden geleden. Eentje voor altijd, niet eentje die 1 jaar blijft zitten. Is zonde joh!!! Kost best veel en het blijft maar een jaartje zitten. En volgens Mutant worden ze heel lelijk. Niet doen dus!!!!! Dan kan je beter een echte nemen na goed overleg met jezelf. ![]()
|
![]() |
hangt ervanaf waar je hem laat zetten.
ik had een elf op mn buik laten zetten. maar dat is niet aan te raden, want dat vel bij je buik gaat dubbel zitten als je zit en als je vervolgens gaat zweten krijg je vlekken om je hennatattoo heen. (maar ik geloof dat dat alleen bij zwarte henna is..) |
![]() |
||
Citaat:
Wel even zeven, meestal zitten er hele stukken boomstam in ![]()
||
Citaat:
Koop een injectienaald + punt. Knip het scherpe puntje eraf zodat je gewoon een stompe punt hebt. Gebruik een zakdoekje/lapje stof wat vies mag worden om te veel weg te halen en om je "naald" schoon te vegen. Als de henna droog wordt kan je het eventueel weer aandeppen met een watje gedrenkt in citroensap of (lichte)aanmaaklimonade. Ook niet te nat maken!! Nou ja zo werk ik tenminste ![]() En gewoon creatief zijn ![]()
|
![]() |
Ik heb et eens laten doen in Marokko
![]() ![]() Bij mij bleef het zo'n 2,5 maanden zitten. Aan de binnenkant van mijn hand trouwens langer en donkerder, dus hou daar rekening mee ![]() ![]() |
![]() |
|
ik heb vorig jaar een hennatattoo laten zetten vlak voordat ik op vakantie ging naar Zuid-Frankrijk, toen ging die tattoo er best snel af, waarschijnlijk doordat ik veel zwom e.d. Volgens mij was hij na 2-3 weken helemaal vervaagd.
Maar op de een of andere manier hield de henna de zon tegen ofzo, dus had ik een hele bruine huid, alleen waar die hennatattoo had gezeten was het een stuk witter. Nu, bijna een jaar later zie je het Chinese teken wat ik had laten zetten nog steeds een beetje, omdat mn huid daar iets lichter is dan de rest van mn arm ![]()
||
Citaat:
Na een tijdje vervagen ze, maar je blijft het altijd zien dat er een tattoo gezeten heeft, omdat ze moeilijk kunnen inschatten hoe diep ze moeten prikken om alleen in de opperhuid te blijven (= tijdelijk) en niet in de lederhuid (of hoe heet de laag eronder) te komen (= permanent). Hierdoor zal je zogezegde tijdelijke tattoo nooit helemaal verdwijnen!
|
ik deed het altijd toen ik 13 was......
als je je goed doucht, dagelijks, met veel zeep (which i hope you do ![]() heb weleens gehad dat het binnen een week al bijna helemaal weg was.... alleen als het er af gaat, gaat het langzaam en dan blijven er een soort bruine vlekken waar het er nog niet goed af is..... en lijkt het alsof je een of ander uitslag hebt of huidziekte!!
|
poe, da's echt nix dus. Loop je met een 'moedervlek' rond die eerst een 1 jaar durende tattoo was. Sta je dan ff voor lul.
*is toch blij dat ze een eeuwige heeft*
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Henna Fleur | 41 | 30-03-2016 21:01 | |
Lifestyle |
Henna Jootje2097 | 2 | 13-02-2014 21:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
waar kun je henna kopen (henna tattoo) bassgirl | 14 | 04-10-2005 16:48 | |
Lifestyle |
henna tattoo's in limburg kattebolleke | 3 | 01-07-2004 18:38 | |
Lifestyle |
Henna om mee te schilderen (niet voor je haar) Yamyam | 20 | 25-03-2003 13:09 | |
Lifestyle |
Stel mijn haar wil ik zwart -niels- | 35 | 02-01-2003 21:24 |