Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 17:40
druiveke
druiveke is offline
op vele vakantieplaatsen zie je dat men soorten henna tatoos zet. ze beweren dat ze dan 3maanden blijven.

is dit waar? of gat hij er onmiddelijk af?
waar zou ik zoiets kunnen laten doen?

heeft iemand ervaring met tatoos die in de bovenhuid liggen? dus die maar enkele jaren blijven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2003, 17:53
Qamra
Qamra is offline
Henna blijft zitten van 2 weken tot 3 maanden. Ligt eraan hoe goed de kwaliteit is, hoe lang je het erop laat zitten, hoe dik je huid is, hoevaak je het wast, etc.

En bij tattoo-shops kan je dat laten doen geloof ik. Weet het niet precies; ik doe het lekker zelluf
Oud 18-05-2003, 18:02
Verwijderd
geldverspilling, ik heb mijn handen helemaal met henna laten beschilderen, best duur, en het was na een week bijna helemaal weg. op mijn enkel had ik ook eens iets laten zetten, dat ging er nog sneller af.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:14
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Hermione schreef op 18-05-2003 @ 19:02:
geldverspilling, ik heb mijn handen helemaal met henna laten beschilderen, best duur, en het was na een week bijna helemaal weg. op mijn enkel had ik ook eens iets laten zetten, dat ging er nog sneller af.
Trekt handcreme bij jou snel in of langzaam?
Oud 18-05-2003, 23:30
Bijoux
Bijoux is offline
Ik heb daar littekens aan overgehouden . Ik heb het 2 jaar geleden op vakantie laten zetten en na ongeveer 3 weken begon het te ontsteken. Je kan het bij mij nog steeds zien .De dokter had dr ook niet echt iets voor. Ik zou maar uitkijken als ik jou was. Verder vind ik het wel mooi en je hoeft er natuurlijk geen littekens aan over te houden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 23:42
Verwijderd
ken iemand die het ook had laten zetten en die bleek er allergisch voor te zijn, dus zwaar heftige reactie wat het meest weg had van een brandwond in de vorm van een gare tribal....aanradertje dus!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 18-05-2003 @ 19:14:
Trekt handcreme bij jou snel in of langzaam?
hangt van het merk af
redelijk snel, ik heb droge handen. heeft dat iets met henna te maken?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 00:35
Verwijderd
Ik heb gelezen dat als er kleurstof in de henna zit (meestal het zwarte), deze veel allergische reacties oplevert. En ook al heb je het de eerste keer zonder problemen opgehad, de 2e keer kan het wel een allergische reactie opleveren.
Zelf koop ik gewoon henna in een boedhistische winkel. Die blijft er meestal een maand op, maar hoe langer je het laat zitten, hoe langer het blijft, en let erop dat het helemaal droog is, waar het nog vochtig was, zul je lichtere plekken hebben.

Over tattoos voor enkele jaren heb ik nog maar 1 reactie gehoord: dat was dat de tattoo eigenlijk na 1 jaar niet meer om aan te zien was maar dat ze nog wel 3 jaar met de resten rondliep, niet erg positief dus.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 06:45
Kali
Kali is offline
hangt af van de soort henna, mijn henna blijft 1 week de rode kleur en 1 week oranje, als ik ze 3uur laat intrekken ...

ontstekingen en reacties zijn denk ik enkel bij zwarte henna
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 07:48
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Hermione schreef op 19-05-2003 @ 00:53:
hangt van het merk af
redelijk snel, ik heb droge handen. heeft dat iets met henna te maken?
Meestal als handcreme invergelijking met anderen snel intrekt geld hetzelfde voor henna

En ik zwarte henna zit PPD, een zwarte kleurstof waar men dus een allergische reactie op kan ontwikkelen.

Rode henna levert geen problemen op (je hebt altijd mensen die overal allergisch voor zijn, maar het komt zeer zelden voor..)
Oud 19-05-2003, 10:54
Verwijderd
Oh, maar ik had geen allergische reactie, het ging er gewoon snel af...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:59
Firefly182
Firefly182 is offline
ik heb 2 keer een henna laten zetten op vakantie. De eerste was 4 dagen laten eraf(die was dus gewoon helemaal verkeerd gemaakt) en de tweede bleef 2 weken ongeveer zitten. Was wel mooi.

Ik heb het bij een tattooshop laten doen, maar niet alle shops doen dat. Het is zo dat in Turkije(daar was ik allebei de keren op vakantie) het steeds minder vaak voorkomt, omdat de belangstelling meer uitgaat naar echte tattoo's.

Ik heb zelf een echte laten zetten, 8/9 maanden geleden. Eentje voor altijd, niet eentje die 1 jaar blijft zitten. Is zonde joh!!! Kost best veel en het blijft maar een jaartje zitten.

En volgens Mutant worden ze heel lelijk. Niet doen dus!!!!! Dan kan je beter een echte nemen na goed overleg met jezelf.
Oud 21-05-2003, 20:28
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
hangt ervanaf waar je hem laat zetten.

ik had een elf op mn buik laten zetten. maar dat is niet aan te raden, want dat vel bij je buik gaat dubbel zitten als je zit en als je vervolgens gaat zweten krijg je vlekken om je hennatattoo heen. (maar ik geloof dat dat alleen bij zwarte henna is..)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 10:42
flipm0
flipm0 is offline
Waar kan je henna kopen in eindhoven wil het al heel lang laten doen/zelf doen iets moois op me hand met rode henna!
Iemand uit eindhoven??
Oud 24-05-2003, 10:44
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
flipm0 schreef op 24-05-2003 @ 11:42:
Waar kan je henna kopen in eindhoven wil het al heel lang laten doen/zelf doen iets moois op me hand met rode henna!
Iemand uit eindhoven??
De drogist heeft meestal wel.. Gewoon even vragen, ligt meestal achterin..

Wel even zeven, meestal zitten er hele stukken boomstam in En datwerkt niet...
Oud 24-05-2003, 10:53
flipm0
flipm0 is offline
Oke ik zou het een keer rond gaan vragen maar hoe werkt het eigenlijk moet je er nog iets mee doen of staat dat gewoon op de verpakking?
Oud 24-05-2003, 10:58
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
flipm0 schreef op 24-05-2003 @ 11:53:
Oke ik zou het een keer rond gaan vragen maar hoe werkt het eigenlijk moet je er nog iets mee doen of staat dat gewoon op de verpakking?
Gewoon aanmaken met water met citroensap of olijfolie. Maak het niet te waterig, dan loopt het uit.

Koop een injectienaald + punt. Knip het scherpe puntje eraf zodat je gewoon een stompe punt hebt.

Gebruik een zakdoekje/lapje stof wat vies mag worden om te veel weg te halen en om je "naald" schoon te vegen.

Als de henna droog wordt kan je het eventueel weer aandeppen met een watje gedrenkt in citroensap of (lichte)aanmaaklimonade. Ook niet te nat maken!!

Nou ja zo werk ik tenminste

En gewoon creatief zijn
Oud 24-05-2003, 12:30
scala
scala is offline
Ik heb et eens laten doen in Marokko (foto) je moet idd wel opletten waar en door wie je het laat doen op vakantie. Het hoeft niet duur te zijn en sommige hebben echt hele mooie patronen
Bij mij bleef het zo'n 2,5 maanden zitten. Aan de binnenkant van mijn hand trouwens langer en donkerder, dus hou daar rekening mee verder idd wat Evil Cherry zegt, zo heb ik zelf et ook wel eens gedaan. Nu doe ik et eigelijk niet meer, btje pokke werk
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:35
Breg
Breg is offline
ik heb vorig jaar een hennatattoo laten zetten vlak voordat ik op vakantie ging naar Zuid-Frankrijk, toen ging die tattoo er best snel af, waarschijnlijk doordat ik veel zwom e.d. Volgens mij was hij na 2-3 weken helemaal vervaagd.

Maar op de een of andere manier hield de henna de zon tegen ofzo, dus had ik een hele bruine huid, alleen waar die hennatattoo had gezeten was het een stuk witter. Nu, bijna een jaar later zie je het Chinese teken wat ik had laten zetten nog steeds een beetje, omdat mn huid daar iets lichter is dan de rest van mn arm
Oud 24-05-2003, 13:08
freakje
freakje is offline
Citaat:
druiveke schreef op 18-05-2003 @ 18:40:
heeft iemand ervaring met tatoos die in de bovenhuid liggen? dus die maar enkele jaren blijven?
Ik heb hier geen ervaring mee, maar de man waar ik mijn tattoo gehaald heb, vertelde me dat zulke tijdelijke tattoo's nooit volledig weggaan.

Na een tijdje vervagen ze, maar je blijft het altijd zien dat er een tattoo gezeten heeft, omdat ze moeilijk kunnen inschatten hoe diep ze moeten prikken om alleen in de opperhuid te blijven (= tijdelijk) en niet in de lederhuid (of hoe heet de laag eronder) te komen (= permanent). Hierdoor zal je zogezegde tijdelijke tattoo nooit helemaal verdwijnen!
Oud 24-05-2003, 13:57
ambsie
ambsie is offline
ik deed het altijd toen ik 13 was......

als je je goed doucht, dagelijks, met veel zeep (which i hope you do ) is het er binnen 3 weken TOP af!!!
heb weleens gehad dat het binnen een week al bijna helemaal weg was....

alleen als het er af gaat, gaat het langzaam en dan blijven er een soort bruine vlekken waar het er nog niet goed af is..... en lijkt het alsof je een of ander uitslag hebt of huidziekte!!
Oud 24-05-2003, 16:20
Fallon
Fallon is offline
Die tattoos waarvan ze zeggen dat ze er maar een paar jaar zitten is niet waar, je zult ze altijd blijven zien. Alleen vervagen ze grotendeels, dus wat je dan overhoud is een vage zwarte vlek die nooit meer wegaat en waarvan niemand meer weet wat het nou moet voorstellen

enjoy...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:09
Firefly182
Firefly182 is offline
poe, da's echt nix dus. Loop je met een 'moedervlek' rond die eerst een 1 jaar durende tattoo was. Sta je dan ff voor lul.

*is toch blij dat ze een eeuwige heeft*
Reageren

Regels voor berichten