Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 17:39
Idoless
Idoless is offline
Ik vraag me echt af he,
eten jullie nou wel eens vegetarisch vlees??
Ik wel namelijk, en nou zei mn broer laatst tegen me dat dat belachelijk was, omdat je geen vlees eet uit principes, en dat je dan dus ook geen nepvlees moet gaan eten,
maar ik vond dit nergens op slaan, want er worden toch geen beesten voor afgemaakt...
Oud 14-05-2003, 17:49
Verwijderd
Ik vind het net als jij nergens op slaan. Ik eet uit principe geen dieren, dat betekend dus niet dat ik ook geen nep-vlees eet; daar zijn zoals je zegt geen dieren voor afgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 21:33
Verwijderd
Ik ben geen vegetarier, maar ik eet ook wel eens nepvlees... en dat is toch geen vlees? Het ziet er alleen hetzelfde uit.... het smįįkt nog niet eens hetzelfde (behalve dan de vegetarische cordon bleu, die smaakt precies als vlezige cordon bleu, vind ik)

Laatst gewijzigd op 15-05-2003 om 09:29.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 06:22
murwari
murwari is offline
Mijn papa noemt het ook wel eens wil jij iets van jouw vlees Ik heb al zovaak gezegd dathet geen vlees is, en dat het dan ook niet zo genoemd moet worden. Hij leerrt het maar niet dus *zucht*

Maar het is geen vlees dus noem het niet zo he Het zijn soja producten en nog dergelijke dingen. Als je het goed benoemd zie ik geen p^robleem
Oud 15-05-2003, 14:42
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
jouw broer is echt een debiel.
Oud 16-05-2003, 15:20
Idoless
Idoless is offline
Citaat:
rysdigital schreef op 15-05-2003 @ 15:42:
jouw broer is echt een debiel.
whaha, dat was me al langer duidelijk
Oud 16-05-2003, 21:30
rooddraakje
rooddraakje is offline
idd een domme opmerking van je broer.
K ben al heel lang vegetariėr, en eet ook nepvlees.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 16:50
Ireentje
Ireentje is offline
Ik at ook altijd nepvlees, dat is juist gemaakt zodat er geen dieren voor worden doodgemaakt. domme broer
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 16:54
Verwijderd
Je broer is inderdaad een beetje dom.. zoals al eerder gezegd

Maar goed, ik ben het eens met ŠaRklåŠy.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 07:11
Janey
Janey is offline
Ja ik begrijp je broer wel.
Ik ben zelf ook vegetarier. Je ziet in de winkels vegetarische hamburgers, vegetarische kipnuggets, vegetarisch gehakt en vegetarische cordon bleus inclusief een nep plakje ham.
Een beetje overdreven is het wel. Ik denk dat dit soort dingen vooral gegeten worden door mensen die geen vlees 'mogen' eten (bijvoorbeeld vanwege hun gezondheid). Dan ga je op zoek naar iets dat op vlees lijkt, en dat qua smaak erg dicht bij vlees in de buurt komt.
Als je vegetarier uit principe bent ligt dat anders. Dan hoef je niet altijd dat lapje vlees te vervangen (natuurlijk wel een andere vervanging met eiwitten).
Ik eet soms ook wel eens nepvlees, maar ik kan goed begrijpen dat het sommige vegetariers tegenstaat om dat het toch 'een soort vlees' is.

Dit alles neemt niet weg dat veel vleesvervangers erg goed zijn, omdat ze alle voedingsstoffen bevatten die je mist als je geen vlees eet.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:38
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Ik at ns zo'n vegaburger op n bbq...... Kotsmisselijk werd ik ervan! Die smerige troep! Als ik n vegetarier was zou k t maar houwe bij mn plantendieet......
Oud 21-05-2003, 20:17
Verwijderd
ik eet alleen vleesvervangers die niet naar vlees smaken, want ik vind de smaak van vlees niet lekker....
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:01
duifeltje
duifeltje is offline
ik vind eigenlijk niet dat het er echt uitziet.
gewoon iets met een korstje, waar iets inzit dat je nodig hebt omdat je geen vlees eet.
ik heb me nooit beseft dat dat eruitziet als vlees.
zelf vind ik het wel raar dat dat prutje in sommige dingen rood is.
je wilt geen vlees, dus waarom moet wat je eet dar dan op lijken.

oja, die cordon bleu is jek...... ruikt net zoals de antitandsteensticks voor honden
Oud 22-05-2003, 16:07
Ša kiwi
Ša kiwi is offline
ik zelf ben geen vegetarier

omdat ik vind dat het de natuur is om gewoon alles te eten wat er is te eten

MAAR TOCH RESPECT

want die troep is echt ranzig en dat dan toch opeten voor een principe NOU DAS WEL LAUW

MASSOL
Oud 22-05-2003, 18:51
Verwijderd
nou, ik hoef niet het idee te hebben dat ik vlees eet. ik zit soms al kokhalzend aan tafel omdat mijn ouders eenlapje vlees opscheppen waar dan dat bloed nog uitstroomt (de rillingen lopen alweer over mijn rug).
een groente-schijf vind ik trouwens heel iets anders dan vegetarischboterhammenworst ofzo (had gehoord dat dat bestaat). een groenteschijf ziet er niet uit als vlees, die vegetarischeboterhammenworst wel (denk ik dan).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:56
Ša kiwi
Ša kiwi is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 22-05-2003 @ 19:51:
nou, ik hoef niet het idee te hebben dat ik vlees eet. ik zit soms al kokhalzend aan tafel omdat mijn ouders eenlapje vlees opscheppen waar dan dat bloed nog uitstroomt (de rillingen lopen alweer over mijn rug).
ALS ER BLOED UIT KOMT IS HET VLEES NIET GOED HOOR

ik weet niet wat jij thuis te vreten krijgt

GADVER

Oud 22-05-2003, 19:06
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Nee ik vind het nergens op slaan, al zou het als vlees ER UIT ZIEN (wat het overigens niet echt doet, vind ik), het IS geen vlees en daar gaat het om. Dat zijn die principes ...
Oud 22-05-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ša kiwi schreef op 22-05-2003 @ 19:56:
ALS ER BLOED UIT KOMT IS HET VLEES NIET GOED HOOR
Je hebt vlees waar dat bij is en dat het dan wel goed is.

Verder zijn de goede vleesvervangers prima te eten. En ze zien er soms ook best uit als vlees, vind ik (de meeste quorn dingen iig).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 22-05-2003 @ 20:06:
Nee ik vind het nergens op slaan, al zou het als vlees ER UIT ZIEN (wat het overigens niet echt doet, vind ik), het IS geen vlees en daar gaat het om. Dat zijn die principes ...
ik geef haar broer geen gelijk hoor, het is alleen bij mij persoonlijk zo dat ik al walg bij de gedachte dat ik een stukje vlees zou eten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:25
Hanzel
Hanzel is offline
Al bijna 8 jaar vegetariėr, jawel!

Ik eet geen vlees omdat ik zo mijn principes heb, maar ik lust het wel waarschijnlijk ik weet alleen niet meer hoe dat het smaakt. Dus waarom geen soja-shit die naar vlees smaken??

En ik vind het verrukkelijk! ik meen het....
Oud 24-05-2003, 00:41
Verwijderd
Ik ben al 6 jaar vegitariėr en ik doe het eigenlijk omdat ik walg van vlees. Het is dus niet zo dat ik me moet inhouden om geen stukje te eten.
Ik weet zelfs niet meer hoe het smaakt, aangezien ik mijn moeder wel eens durf te beschuldigen me stiekem vlees te geven, terwijl het zo'n vleesvervanger is die verdomd veel naar vlees smaakt (naar mijn mening).
Ik vind het jammer dat ze zo'n vleesvervangers zo doen lijken op vlees, aangezien ik van vlees walg.
Enneuh, die namaakworsten, bah, ze zijn net echt (vooral die witte pensen!brr, eet ik nooit meer).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:59
flipm0
flipm0 is offline
Ik eet best vaak vleesvervangers sommige zijn best lekker maar als ik dat niet eet wat moet ik anders eten alleen groenten en aardappels?
Oud 28-05-2003, 08:38
Evito
Evito is offline
Natuurlijk wel. Soja-gehakt, tofu-gehaktballen, rooktofu-loempia's, tofu-gyrosreepjes. Kijk van mij hoeft dat niet in die vorm, maar ja, dat is voor sommige mensen die nog de-idee-vlees willen hebben wel handig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten