Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 17:42
hummie
hummie is offline
hoi hoi,

ik had een vraagje: hoeveel mensen hier zijn van plan volgend jaar vwo te volgen en dit jaar dus examen havo doen? en gaat het lukken? je moet dus gemiddeld een 6,5 staan maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... zucht.... gs en ak waren echt klote!
Oud 22-05-2003, 17:46
Braakdraak
Braakdraak is offline
Ik wou het doen. Alleen het is eenvoudiger om eerst een jaar HBO te doen om vervolgens naar de universiteit te gaan, of om HBO af te maken en daarna universiteit.

Dus ik heb dat idee laten varen. Nog 2 jaar op de middelbare school zitten hou ik niet vol.
Oud 22-05-2003, 17:48
Verwijderd
Ik heb vorig jaar m'n havo-diploma gehaald, doe dit jaar vwo-examen... 't Is wel veel werk, ik doe dus alles zelf (staatsexamen) en tja... van sommige mensen hoor ik bij de examens dat ze in januari zijn begonnen met de stof, nou, die merken dat nu ook... Je moet er dus echt wat voor doen.

Maar goed, als ik het dit jaar finaal verknal (ik zag voor 3 of meer vakken) dan doe ik volgend jaar HBO, 1 jaar.
Als ik zak voor 1 of 2 vakken, dan doe ik dit nog een jaartje (ik ga nml liever via de 'gewone' weg naar het WO).
Als ik slaag... dan slaag ik
Oud 22-05-2003, 19:15
Mugiel
Mugiel is offline
Citaat:
hummie schreef op 22-05-2003 @ 18:42:
hoi hoi,

je moet dus gemiddeld een 6,5 staan maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... zucht....
Ik ga ook VWO doen na havo, ben waarschijnlijk enige bij ons op school maar heb niemand horen zeggen dat ik gemiddeld 6,5 moet staan (kga dat waarschijnlijk wel halen maar je weet nooit)
Oud 22-05-2003, 19:30
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
ik ga ook t vwo doen, in 1 jaar op n privaat shcool... tis wel fokkin duur (10.000 euro) maar dan hoop ik t wel te halen
Oud 22-05-2003, 19:44
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef op 22-05-2003 @ 20:30:
ik ga ook t vwo doen, in 1 jaar op n privaat shcool... tis wel fokkin duur (10.000 euro) maar dan hoop ik t wel te halen
waarom een private school en geen normale middelbare school als ik vragen mag?
Oud 23-05-2003, 09:58
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
omdat bij ons op school je t soiso niet in 1 jaar kunt doen, en je hebt wel een andere school hier in de buurt die dat wel aanbiedt, maar de naam dr van staat niet echt hoog aangeschreven bij mn ouders, dus dat willen ze liever niet. en vandaar dus...
Oud 23-05-2003, 10:00
eeh...?
eeh...? is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef op 22-05-2003 @ 20:30:
het luzac? of hoe je het ook schrijft..
Oud 23-05-2003, 10:42
alpha
alpha is offline
Citaat:
hummie schreef op 22-05-2003 @ 18:42:
hoi hoi,

ik had een vraagje: hoeveel mensen hier zijn van plan volgend jaar vwo te volgen en dit jaar dus examen havo doen? en gaat het lukken? je moet dus gemiddeld een 6,5 staan maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... zucht.... gs en ak waren echt klote!
Ik ga volgend jaar naar 6vwo (doe nu 5havo) tenminste, als ik nu slaag. Er zijn bij ons geen voorwaarden sprint-vwo te doen, de leraren moeten alleen een beetje vertrouwen in je hebben. Voor de mensen die het gewone traject willen volgen bij ons op school (dus eerst naar 5vwo) hebben helemaal geen voorwaarden.
Dus jij zegt wel dat je gemiddeld een 6.5 moet staan, en dat is misschien bij jullie school, maar niet overal hoor!
Oud 23-05-2003, 11:48
spacekonijn
spacekonijn is offline
ik heb nu havo Examen op het Luzac en doe er na de vakantie nog een jaar VWO achteraan. Kost wel een aardig centje maar besef dat je wel 1 jaar ipv 2 jaar nog op school moet zitten
Het werk viel bij de HAVO heel erg mee omdat je geen handelingsdelen hebt en al die onzin.
Oud 23-05-2003, 18:04
mleen
mleen is offline
ik ga niet volgend jaar VWO doen, maar het jaar daarna. Ik doe nu dus 4 havo.
ik heb niemand horen zeggen dat ik een 6.5 moet staan hoor.. maar als je dat niet staat lijkt het me moeilijk om VWO dan te gaan halen hierna

Weet iemand trouwens of er moeilijkheden zijn met de overstap van 5havo naar 5vwo? qua vakken, moet ik bijvoorbeeld iets extra's doen? ( ik doe EM met M&O en heb volgend jaar geen duits meer (en frans dit jaar al niet meer)
Oud 23-05-2003, 18:25
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 22-05-2003 @ 18:46:
Alleen het is eenvoudiger om eerst een jaar HBO te doen om vervolgens naar de universiteit te gaan.
Maar voor hoelang in dit nog mogelijk
Tja, daar zit je dan, met grote unversitiaire plannen op de HBO, om vervolgens te horen dat er is besloten dat HBO'ers niet meer naar de universiteit mogen
Oud 24-05-2003, 12:36
hummie
hummie is offline
hmmm nou, bij ons moet je een 6,5 gemiddeld staan om vwo te mogen doen, ik snap niet waarom dat alleen bij ons zo zit, maar mijn zus zegt dat het misschien iets met de kwaliteit van onze school te maken heeft, hehe we staan heel hoog op lijst van nederlands beste scholen! kweenie niet meer welke krant dat onderzoek heeft gepubliceerd...
Oud 24-05-2003, 12:42
alpha
alpha is offline
Citaat:
mleen schreef op 23-05-2003 @ 19:04:
Weet iemand trouwens of er moeilijkheden zijn met de overstap van 5havo naar 5vwo? qua vakken, moet ik bijvoorbeeld iets extra's doen? ( ik doe EM met M&O en heb volgend jaar geen duits meer (en frans dit jaar al niet meer)
Als jij naar 5vwo gaat heb je frans1 en duits1. (in het 5e jaar tenminste, 6e niet meer volgens mij) Maar bij ons op school had havo ook in de 5e nog frans1/duits1. Dus misschien zit het anders.
Daarnaast hoef je op het havo maar 1 vak in je vrije deel en op het vwo meerdere. Dus.

Regels voor berichten