Advertentie | |
|
![]() |
|
Oh oh wat zijn we lekker liberaal.
Ik vind: wie wil roken moet het lekker zelf weten. Ik word er moe van dat alles verkeerd is, dat je van alles dood gaat, nou ik heb hier een leuke cliche uitspraak over:' leven is dodelijk.' Natuurlijk kan je zeggen '' het is niet alleen voor de roker schadelijk maar ook voor de meeroker' Klopt, daar zijn dan ook maatregelen voor, bijv: roken op werkplaats is verboden, in de trein mag alleen op speciale plekken roken en van af 2006 (zoiets) mag je uberhaupt niet meer roken in de trein. De niet - roker hoeft dus echt niet getroffen te worden door de rook. Over de reclame kan ik alleen herhalen wat er al is gezegt door anderen 'mensen beginnen niet door reclame, maar door hun omgeving.' Duidelijke informatie over roken is natuurlijk wel goed want iedereen die sterft door sigaretten is er een te veel. Ik denk overigens niet dat het een goed effect heeft om de accijns te verminderen, ik zie niet in hoe mensen minder gaan roken als het goedkoper is.
|
er is niks goeds aan roken, maar dat kunnen de mensen waarschijnlijk ook wel zelf bepalen. ze kunnen best bepalen of zij gaan roken of niet. ik denk niet dat de reclame in de bladen daar nog verdere invloeden op zal hebben.
er zijn ook al van die waarschuwingsteksten op de pakjes geplakt, dus nu weten we heus wel dat t slecht is maar patat bijvoorbeeld, dat is toch ook niet gezond? dan kunnen ze ook wel gaan verbieden om daar reclame voor te maken............
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Een deel waar jongeren vatbaar voor zijn hoewel niet altijd op de gewenste manier. Citaat:
Citaat:
Als het 50 cent kost dan kun je er vreemd genoeg waarschijnlijk makkelijk vanaf blijven. |
![]() |
|
Volgens mij heb ik al in geen tijden een reclame van sigaretten. Verder heeft het idd geen nut of ze er wel of niet zijn.
Mensen die gaan roken doen het vaak toch uit verveling, erbij horen of voor de 'gezeligheid' (al zie ik van dat laatste nog steeds het nut niet in...)die redenen houd je met geen mogelijkheid tegen. Ongeacht of er reclame voor is of niet... (strenger de leeftijd controleren is trouwens wel goed, al is de vraag hoe je dat doet... Die chipdingen gaan toch niet werken denk ik...)
|
Verwijderd
|
het lijkt me nogal zinloos om het te verbieden. als mensen willen roken doen ze dat tochwel. ze hebben de reclame op de tv en radio al verbodne.. maar heetf het geholpen?? dr roken nogsteeds minstens evenveel mensen als toen het nog wel toegelaten werd.. denk je dan dat het zou helpen als je het nog verder verbied??
en ik vind het ook een beetje hypocriet.. waarom reclames voor sigaretten verbieden, maar reclames voor vet eten, auto's enzo niet.. die dingen zijn net zo goed slecht ze kunnen beter de controle op sigaretten verhogen, de minimumleeftijd waarop het verkocht word verhogen naar 18, het alleen in tabakswinkels verkopen enzovoorts |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() nee geitnje, maar daar heb je idd wel gelijk in
||
![]() |