Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2001, 00:51
-Will-
-Will- is offline
N.A.V. de vele, vele aandachtstopics over snijden en de angstpoëzie op DoP: hoe uit je je als je niet lekker in je vel zit? Ga je dansen, ga je schrijven, ga je dichten, ga je schilderen, ga je snijden, ga je huilen, ga je vechten...?

En wat als je je niet kan uiten, als je niet om aandacht kan vragen? Is dat misschien wat sommige mensen die er een eind aan maken beweegt?
't Schoot me ineens te binnen, maar goed.
Wat denken jullie?
Oud 23-12-2001, 01:29
Doc
Doc is offline
Ik ga zingen, ik kan me best goed uiten met muziek...en dan hoef ik niet eens op de tekst te letten, maar meer de melodie, dat drukt een gevoel uit.

Wat ik welles doe, als 't regent in de lente, en 't water door je haar begint te lopen, ga ik plassen stampen, en huppellen op straat En ondertussen natuurlijk zingen...ach dat ben ik

Sommige noemen mee Lee (Towers) (terwijl ik z'n songs niet eens ken, maar een paar)

Als ik me niet kan uiten, dan voel ik me meestal een b-tje bedrukt, maar ik zing niet altijd hoor!

Ik denk dat dat een van de redenen is dat mensen 't niet meer zien zitten.
Oud 23-12-2001, 02:23
McMotion
McMotion is offline
dan ga ik gitaar spelen of skaten (gewoon een lange afstand)
Oud 23-12-2001, 09:01
punkyfish
punkyfish is offline
dan ga ik huilen... en praten met lieve menzjes op msn... (nee, ben geen computernerd maar kkan beter dingen 'zeggen' door het te schrijven/typen) ennem, muziek luisteren, meezingen (schreeuwen?) en vage bewegingen maken *sgaam*
Oud 23-12-2001, 09:12
Marc S
Marc S is offline
Meestal niet.

Vaak krop ik alles op en als ik dan uiteindelijk thuis op mijn kamer zit, zet ik harde muziek op en begin Taekwondo oefeningen te doen. Trap mijn agressie er dan even uit.

Of ik begin een flamewar op de 1 of andere opensource site, kan ook lol zijn ( ). Gewoon het internet op en paar mensen echt treiteren, hun tijd verspillen aan zinloze discussies

De uiterste vorm van expressie komt bij mij naar boven wanneer de emmer overloopt als het ware. Dan komt alles in een keer; schelden, dingen slopen, mensen angst injagen en dergelijke

Maar over het algemeen ben ik best lief hoor
Oud 23-12-2001, 10:02
shania
shania is offline

Ik kan mijn gevoelens vaak erg moeilijk uiten, meestal trek ik mezelf terug en zeg bijna niets meer. Dan ga ik 's avonds snijden in m'n polsen omdat dat de enige manier om mezelf te kalmeren. Soms helpt het ook wel om kei-harde muziek op te zetten waarbij ik of in tranen uitbarst (ik huil zelden) of ff alle agressie eruit dansen. Ik wou dat ik op dat moment kon zeggen hoe ik me voel maar het is niet in woorden uit te drukken.

Liefs Shania
Oud 23-12-2001, 10:53
mathfreak
mathfreak is offline
Shania schreef: "Ik kan mijn gevoelens vaak erg moeilijk uiten, meestal trek ik mezelf terug en zeg bijna niets meer. Dan ga ik 's avonds snijden in m'n polsen omdat dat de enige manier om mezelf te kalmeren."
Shania, als je dit leest en behoefte hebt om met me te praten, neem dan contact met me op. Je weet waar ik te bereiken ben.
Oud 23-12-2001, 10:57
MrOizo
MrOizo is offline
Zeer zwaar nadenken en freaky muziek luisteren
Oud 23-12-2001, 11:45
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
zingen dansen schreeuwen en toneelspelen.
huilen praten, schrijven, vage geluiden maken.
mijn gedachtes na gaan praten, tegen de muur praten, gek doen, zeilen, sporten, naar skaten kijken.. in me kleding
of soms helemaal niet omdat ik anderen niet wil lastigvallen met een "zielig" verhaaltje van mij en mezelf ook niet..
Oud 23-12-2001, 12:17
nevaeh
nevaeh is offline
Muziek aanzetten, tranen komen op... dichten, dansen, op bed liggen, nix doen.
Ik ga meestal niet met iemand praten ofzow... hep daar nooit zinin. Noujah... niet met iedereen. Met heidi wil dat nog wel eens lukken, maar met vriendinnen... no way! Als ik ok school niet lekker in mun vel zit... dan wortik heel erg stil. Tis moeilijk om dan nog iets 'uit' mij te krijgen. Mun vriendin zij dat het dan leek alsof ik met mijn ziel ergens anders heen was tja...

xxx
Oud 23-12-2001, 12:46
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Doc schreef:

Sommige noemen mee Lee (Towers) (terwijl ik z'n songs niet eens ken, maar een paar)

Oud 23-12-2001, 14:20
Blenderhead
Blenderhead is offline
MET EEN SHOTGUN

nope, door keihard muziek te luisteren, skateboarden en veel bier drinken

maar ik heb nooit zo'n last van opgekropte gevoelens, ik zeg alles wat ik denk
Oud 23-12-2001, 14:54
lithium
lithium is offline
keihard muziek draaien, roken , drinken
Oud 25-12-2001, 00:09
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
lithium schreef:
keihard muziek draaien, roken

Huilen, praten (waardoor ik nog veel harder huilen ga maar goed, het schijnt goed te zijn), dichten en idd snijden
Oud 25-12-2001, 00:22
dystopia
dystopia is offline
Praten, dichten, schrijven, headbangen, mosjuh, muziek en het standaard lachen/huilen etc.
Oud 25-12-2001, 01:33
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Schrijven, freestijlen(rappen), super vrolijk zijn ect.
Ik schuif me gevoel ook vaak aan de kant dr zijn heel weinig mensen die mij echt kennen wat dat betreft.
Schuif teveel vooruit af en toe maar je klabblk is daar heel handig voor

Groeten

EDwin

plurus mot gaan slapen al die tikfouten
Oud 25-12-2001, 06:30
Juliah
Juliah is offline
Dat verschilt enorm, vroeger snijden ofzo of m'n nagels keihard in m'n handen zetten ofzo...maar dat doe ik nu niet meer, heel soms denk ik er niet eens aan...wat ik nu doe? Verkrampen, en dus een giga stijve en pijnlijke nek en andere spieren krijgen, mezelf zo klein mogelijk maken, in bed duiken onder de dekens, mn beste vriend(inn)en smsen of mee chatten/praten, heel stil zijn...knuffelen...in hun handen knijpen, wat dan ook...meestal wil ik alleen maar met hun samen zijn dan...
Oud 25-12-2001, 06:32
MOHAWKIPPIE
MOHAWKIPPIE is offline
ik heb altijd veel moeite gehad om mezelf te uiten... ik ga vaak naar mn kamer en krop alles op, soms urenlang piekeren... kan niet slapen.. begin ik me alleen te voelen omdat ik nooit meer iemand zou kunnen vertrouwen en duz niemand heb om tegen te praten...en ik ben behoorlijk depressief aangelegd...
1 x had ik alles zover opgekropt dat ik gwoon knapte.. ik viel mn zusje aan (over niets eigenlijks) en ik werd helemaal gek.. k kon mezelf niet meer in controlle houden en heb mn zusje in het ziekenhuis geschopt...
toen wist ik dat er iets mis was met mij en ben ik naar een maatschappelijk werkster gestapt... t had me wel iets geholpen maar k kon nog niet veel kwijt...
toen kwam er een jongen in mn leven waarbij ik me op mn gemak voelde en waarmee ik kon praten...
sinds dien gaat t veel beter met mij en lach ik zelfs meer en voel me "nieuw"... een heel nieuw iemand.. een vrolijk iemand...

maar wat ik hier mee duidelijk wil maken is iedereen die depressief is aangelegd en moeite heeft zichzelf te uiten, zou toch die stap moeten maken en de eerste goede stap is misschien een maatschappelijk werkster... en alsjeblieft doe dat als je geen raad meer weet voordat t te laat is...!!!

veel liefs kippie
Oud 25-12-2001, 09:46
BlackMystery
BlackMystery is offline
hoe ik me uit?
soms door te snijden
en soms ook door muziek hard te zetten
maar meestal reageer ik door alleen te zijn
en na te denken
dit ook als ik ergens op cafe zit
wat misschien wel een nadeel is
en meestal tjah
ik kan het niet goed uitleggen
voel ik me iemand anders
schieten er gedachten door men hoofd
en zorgt er voor dat ik de omgeving niet meer doorheb zou ik zeggen
dat ik niet meer reageer
of dingen doe die ik me afvraag waarom ik ze doe
Oud 25-12-2001, 10:30
cerys
cerys is offline
snijden en janken en schelden..
Oud 26-12-2001, 18:24
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
trainen met zeer harde punkhardcore op de cdspeler is voor mij De uitlaatklep
Oud 26-12-2001, 20:09
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
nou, ik heb geen manier om te uiten, ik werk mezelf geestelijk ook meer en meer in de problemen, maar eigenlijk boeit dat me niet...
Oud 26-12-2001, 20:18
Andora
Andora is offline
mezelf uiten...
hmm, ik ga vage gedichtjes schrijven
of snijden
of gewoon doordraaien
of praten op msn
of muziek luisteren
naar un kaarsje staren int donker
of gewoon huilen, janken
papier verscheuren
of gewoon niks
als un zombie voor muh uitkijken
en helemaal niks doen...

meestal snijden en niks doen...

Blackdolfin
Oud 26-12-2001, 20:19
Lieke666
Lieke666 is offline
Meestal drinken, snijden of duimen
Oud 26-12-2001, 22:00
danieldk
danieldk is offline
Leuke vraag...

Het hangt er vanaf, als de emotie niet te heftig is probeer ik ze zitten en probeer ik de emoties waar te nemen en gewoon te laten zijn. Ben ik daar nog niet aan toe, dan ga ik eerst rustig m'n adem proberen te volgen.

Soms helpt een portie hardcorepunk ook erg goed of een portie hardcore gaan rammen op de gitaar
Advertentie
Oud 26-12-2001, 22:09
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
keiharde muziek aanzetten (waarna men moeder gaat schreewen tegen mij dattiej te hard staat), huilen, vage verhalen/gedichtjes schrijven, snijden, buiten rondlopen en graffiti's zetten, tekenen, toneeelspelen, vanalles dusz..
tegenover andere mensen vind ik het moeilijk om men gevoel te laten zien, soms komt het er opeens gewoon uit terwijl ik het niet wil en soms kan ik gewoon geen gevoel van verdriet laten zien..
ik kan ook heel moeilijk praten over iets wat me dwars zit, terwijl het me nix uitmaakt eigelijk, mjah, vaaaaag
Oud 26-12-2001, 22:13
danieldk
danieldk is offline
Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar ik maak me erg veel zorgen over mensen (en het aantal mensen) die snijden.
Oud 26-12-2001, 22:52
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
danieldk schreef:
Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar ik maak me erg veel zorgen over mensen (en het aantal mensen) die snijden.
Mee eens...nogal mee eens.
Oud 26-12-2001, 23:45
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
Citaat:
danieldk schreef:
jah, ikook as vrienden of vriendinnen het doen, maar het schijnen er steeds meer te worden.. (mensen die snijden)
of er word misschien meer of opener over gepraat ossow.. maart isz niej tof
Oud 14-04-2002, 18:19
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen, Duimen en nog 's duimen.

Echt waar nog steeds! en ik en al 16 jaar
Oud 14-04-2002, 18:37
dystopia
dystopia is offline
Erg oude topic...

Regels voor berichten