Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2003, 18:16
Upke
Upke is offline
21 juni tot en met 22 juni word dit gehouden in de bossen ergens vlakbij Eindhoven. Zolang er geen satanisten mee gaan ga ik ook niet mee, mijn moeder gaat wel als het goed is. Hier is de site,

http://www.opzoeknaarjezelf.nl/start.htm alsjeblieft.
Advertentie
Oud 05-06-2003, 19:29
Verwijderd
En wat is nou je vraag of er mensen van hier gaan ofzo???

Maak er eens iets van, anders gaat hij dicht.
(daarbij, waarom ga je alleen als er satanisten meegaan?)
Oud 05-06-2003, 21:57
AngelLena
AngelLena is offline
Een beetje nuchterlijk met beide benen op de grond staan vind ik prima...maar om nou meteen je vrienden te zoeken bij satanisten die over het algemeen niet welkom zijn op dit soort feesten vind ik weer wat extreem uitgedrukt. Als je niet heen wil/gaat maar wil anderen er toch op attenderen dat het er is zeg het gewoon en doe niet zo vreselijk raar. Ik dacht dat je anders was. Moet heel eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld in je ben.
Oud 06-06-2003, 10:09
Upke
Upke is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 05-06-2003 @ 22:57:
Een beetje nuchterlijk met beide benen op de grond staan vind ik prima...maar om nou meteen je vrienden te zoeken bij satanisten die over het algemeen niet welkom zijn op dit soort feesten vind ik weer wat extreem uitgedrukt. Als je niet heen wil/gaat maar wil anderen er toch op attenderen dat het er is zeg het gewoon en doe niet zo vreselijk raar. Ik dacht dat je anders was. Moet heel eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld in je ben.
Waarom zouden satanisten niet welkom zijn op dat feest? Jij hebt een beeld van satanen in je hoofd zitten, satanisten zijn anders en zijn net als wicca voor de natuur. Google maar eventjes en geef je excuses maar later voor dit rare bericht, want dit is echt overdreven.
Oud 06-06-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 06-06-2003 @ 11:09:
Waarom zouden satanisten niet welkom zijn op dat feest? Jij hebt een beeld van satanen in je hoofd zitten, satanisten zijn anders en zijn net als wicca voor de natuur. Google maar eventjes en geef je excuses maar later voor dit rare bericht, want dit is echt overdreven.
En mijn vraag: wat is nou je vraag? Of er mensen meegaan of wat???

(En waarom ga je alleen als satanisten meegaan)
Oud 06-06-2003, 12:12
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-06-2003 @ 13:00:
En mijn vraag: wat is nou je vraag? Of er mensen meegaan of wat???

(En waarom ga je alleen als satanisten meegaan)
Daar heb ik het al prive mee gehad met angelena, en zijn er ook nog mensen die hier naar toe gaan? En voor satanisten ga ik voor de informatie.
Oud 06-06-2003, 12:15
Verwijderd
Ik zit dan nog in mijn examens dus ik kan niet .
Jij gaat voor info over het satanisme? Of gewoon voor het feest?
Oud 06-06-2003, 12:22
Verwijderd
Men zegt ook wel eens dat wicca's nepsatanisten zijn, AngelLena. En niet zonder reden
Oud 06-06-2003, 15:41
Upke
Upke is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 06-06-2003 @ 13:22:
Men zegt ook wel eens dat wicca's nepsatanisten zijn, AngelLena. En niet zonder reden
Wicca´s geloven in de kracht van dingen en zo, Satanisten geloven in de kracht van hunzelf.
Oud 06-06-2003, 16:31
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 06-06-2003 @ 16:41:
Wicca´s geloven in de kracht van dingen en zo, Satanisten geloven in de kracht van hunzelf.
klopt en verder hebben mensen een verkeerd beeld van satanisten, de meeste denken dat dit maar engerds zijn die vanalles opofferen, maar dit hoeft niet, ze zijn gewoon erg op zichzelf gesteld.
maar waarom ga je dan alleen als dr meer satanisten zijn, voor informatie? maar denk je dat je die krijgt?
Oud 06-06-2003, 20:44
Upke
Upke is offline
Citaat:
mystic girl schreef op 06-06-2003 @ 17:31:
klopt en verder hebben mensen een verkeerd beeld van satanisten, de meeste denken dat dit maar engerds zijn die vanalles opofferen, maar dit hoeft niet, ze zijn gewoon erg op zichzelf gesteld.
maar waarom ga je dan alleen als dr meer satanisten zijn, voor informatie? maar denk je dat je die krijgt?
Dat weet ik pas als ik er naar toe ga, maar ik ga denk ik niet. Maar ik ben blij dat jij me begrijpt, want die Angelena begon gelijk weer priveberichten naar me te sturen dat ze mij niet snapt en dat ze was geschrokken... Jammer.....
Oud 06-06-2003, 22:36
Verwijderd
Nu heb ik het om mijn eigen redenen niet zo op satanisten, maar ik ben van mening dat ze er helemaal zelf achter moeten komen heb ik ook gemoeten .
Oud 06-06-2003, 23:30
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
wat houd dat zonnewende feest precies in... ik bedoel ik woon eigenlijk zo'n beetje in eindhoven en het lijkt me wel leuk klinken...
Oud 06-06-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 07-06-2003 @ 00:30:
wat houd dat zonnewende feest precies in... ik bedoel ik woon eigenlijk zo'n beetje in eindhoven en het lijkt me wel leuk klinken...
UItleg staat op de site, onder info:Wicca
Oud 07-06-2003, 09:46
Upke
Upke is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 07-06-2003 @ 00:30:
Het is gewoon voor de gezelligheid en harmonie. Je gaat ook in een zweethut en zo. Lijkt me best wel leuk. Zolang het lekker weer blijft.
Oud 07-06-2003, 09:47
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-06-2003 @ 23:36:
Nu heb ik het om mijn eigen redenen niet zo op satanisten, maar ik ben van mening dat ze er helemaal zelf achter moeten komen heb ik ook gemoeten .
Niet zo op Satanisten, gelukkig ben ik dan (nog) geen satanist, en wat zijn die redenen dat mag ik vragen als buitenstaander. Ik heb het namelijk niet op mutanten...
Oud 07-06-2003, 11:50
Verwijderd
Foutieve reactie van mij, ik bedoel eigenlijk: ik heb het niet zo op satanisme ... er zijn een aantal vrienden van me satanist dus... En waarom? Eigen ervaringen, verleden tijd.

En dat je het niet op mutants hebt, kan ik volkomen begrijpen, wij proberen dan ook stiekem de wereld over te nemen
Oud 07-06-2003, 13:20
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik ga mee
Geloof trouwens niet dat er mensen zijn die me mee willen hebben, maar dat boeit me niet
Wat houdt het eigenlijk in? En waarom wordt er om die reden een feest gegeven?
Oud 07-06-2003, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 07-06-2003 @ 14:20:
Ik ga mee
Geloof trouwens niet dat er mensen zijn die me mee willen hebben, maar dat boeit me niet
Wat houdt het eigenlijk in? En waarom wordt er om die reden een feest gegeven?
Het is Litha dan. Of het Midzomerfeest.

Tijd: 21 juni
Andere namen: Zomersolstitium, zomerzonnewende

Als langste dag werd in de Juliaanse kalender 24 juni gerekend. Deze kalender was in ons land tot 1700 in gebruik en in Engeland tot 1754. Het was dan ook op 24 juni dat de kerk het Sint-Jansfeest plaatste om het heidense Midzomerfeest te kerstenen. Na het invoeren van de Gregoriaanse kalender verschoof het zomersolstitium naar 21 juni, maar gewoontegetrouw bleef men tot in de twintigste eeuw Midzomer op 24 juni vieren.

In de Sint Jansfeesten die door de eeuwen heen zijn gevierd, zijn veel elementen van het heidense Midzomerfeest terug te vinden. Het Jansvuur is van het Midzomervuur afgeleid. Het bracht, net als het meivuur, vruchtbaarheid. Er werden bezems en fakkels met dit vuur aangestoken en hiermee liep men dan over de akkers. Er werd ook over het vuur gesprongen, vooral door liefdesparen en er werd omheen gedanst. De as van het vuur werd bewaard, want die hielp uitstekend tegen allerlei ziekten, tegen brand en blikseminslag. Ook aan kruiden die met Sint Jan waren geplukt werden grote krachten toegeschreven.

In de Lente- en Meifeesten werd de afwisseling van zomer en winter in heel Europa vaak uitgebeeld als een strijd, waarbij Koning Winter door Koning Zomer werd verslagen. Een belangrijk thema voor een boerenbevolking die van de zomer afhankelijk was voor een goede oogst. Alleen is Midzomer natuurlijk ook de dag dat de zon weer op zijn retour gaat en in volksfeesten werd dat soms uitgebeeld door de Eikkoning met de Hulstkoning te laten vechten. De Eikkoning is niet zozeer de zomer als wel de groeikracht in de natuur die vanaf Midwinter steeds sterker wordt. De Hulstkoning is de afbrekende kracht die ervoor zorgt dat de overvloed van de zomer elk jaar weer wordt afgebroken zodat de natuur weer haar winterrust in kan gaan. Met Midzomer is het de Hulstkoning die de strijd wint. De oogst zal nog verder rijpen, maar de groeikracht is verdwenen en zal pas met Midwinter terugkeren.

Vieren van het Midzomerfeest
Midzomer is net als Midwinter een nieuw begin na een stilstand. Het volksgeloof gaat ervan uit dat voortekenen zich vooral aan het begin van een periode openbaren. Het weer op Midzomer is daarom een indicatie voor het weer in de komende periode. Midzomer werd, net als Samhain, vanouds gezien als een goede tijd om te divineren, om antwoord te krijgen op brandende levensvragen.
Midzomer is ook een tijd om dingen net het zetje te geven dat ze nodig hebben om weer in beweging te komen. Het gaat daarbij eerder om zaken die afgerond worden dan om nieuwe dingen die in ontwikkeling zijn. Midzomer is geen tijd van groei, maar een tijd van rijping. Bedenk wat belangrijk voor je is, maar nog niet tot resultaten heeft geleid. Je hebt misschien verschillende plannen ontworpen en half uitgewerkt. Vraag je af wat het resultaat is dat je wilt bereiken en geef dit vorm in een voorwerp en een handeling. Stel dat je graag jezelf muzikaal wilt uiten en al hebt geprobeerd te zingen, piano te spelen en te trommelen, zonder dat je zelf vindt dat een van die pogingen tot een goed resultaat heeft geleid. Stel dat je trommelen het leukste vindt en je besluit je hierop toe te leggen. Je kunt dan tijdens je Midzomerviering een vuur maken, al is het maar een kaars of waxinelichtje. Dit zet je midden in de Cirkel. Je neemt je trommel of iets dat de trommel vertegenwoordigt, spreekt een wens uit die uitdrukt dat je wilt leren het trommelen te beheersen en springt dan over het vuur. Om de wens extra kracht te geven kun je hem laten rijmen, zodat het een spreuk wordt. Het hoeft geen poëzie te worden, maar hou het simpel. Hoe eenvoudiger, hoe beter. Zeg bijvoorbeeld: "Rom bom bom, ik speel de trom." Daarbij visualiseer je dat je de trommel bespeelt en met dat beeld voor ogen en je trommel of trommelstok in de hand spring je over het vuur. De transformerende kracht van het Midzomervuur zal je dan helpen je die techniek eigen te maken. Belangrijk is dat je het resultaat dat je wilt bereiken duidelijk visualiseert en dat je een handeling verricht om dit op gang te zetten. Het gaat daarbij, zoals gezegd, niet om geheel nieuwe dingen. Als je met Midzomer je pas afvraagt of het misschien leuk zou zijn te leren trommelen, is dit ritueel niet het meest geschikte moment om je wens kracht bij te zetten. Door de afnemende kracht van de zon zal je nieuwe initiatief snel doodbloeden. Alleen wat al volgroeid is kan door de Midzomerkracht voltooid worden.

Gekopieerd van http://www.circewicca.nl/
Oud 07-06-2003, 15:24
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-06-2003 @ 12:50:
Foutieve reactie van mij, ik bedoel eigenlijk: ik heb het niet zo op satanisme ... er zijn een aantal vrienden van me satanist dus... En waarom? Eigen ervaringen, verleden tijd.

En dat je het niet op mutants hebt, kan ik volkomen begrijpen, wij proberen dan ook stiekem de wereld over te nemen
Grapjas
Oud 08-06-2003, 20:11
AngelLena
AngelLena is offline
Mijn hartelijke excuses dat ik satanisten en satanen door elkaar haal, ook omdat veel satanen zichzelf satanisten noemen ed. Kan je ook gewoon uitleg op geven zonder zelf meteen raar te gaan doen. Is ook weer niet nodig. Als jij zo nodig het verschil duidelijk wil maken zoals je mij verteld hebt tussen satanen en satanisten, doe dat dan ook en ga niet afwachten tot men met reacties komt waar jij niet op zit te wachten want die heb je dan zelf uitgelokt.
Midzomerfeest is leuk en gezellig en als ik kon was ik heen gegaan, niet als sataan, satanist, wicca of christen, maar gewoon als traditioneel heks. Maar helaas, ik ga dit feest al vieren met iemand anders. Heb een uitnodiging gehad van mijn dorpscirkel om met hen feest te vieren. Tja, met 1 van de beroemdste heksen van Nederland erbij sla ik dat niet zomaar af, wie weet wat ik tijdens 1 feest allemaal nog van haar kan leren?
Oud 08-06-2003, 21:10
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Vroeger hadden wij via school (vrije school) een soort zonnewendefeest in een park vlakbij. Het was meer een soort picknick + over een hoopje smeulende pallets springen, maar toch.
Ik waardeer deze tradities wel.
Oud 09-06-2003, 10:06
Upke
Upke is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-06-2003 @ 21:11:
Mijn hartelijke excuses dat ik satanisten en satanen door elkaar haal, ook omdat veel satanen zichzelf satanisten noemen ed. Kan je ook gewoon uitleg op geven zonder zelf meteen raar te gaan doen. Is ook weer niet nodig. Als jij zo nodig het verschil duidelijk wil maken zoals je mij verteld hebt tussen satanen en satanisten, doe dat dan ook en ga niet afwachten tot men met reacties komt waar jij niet op zit te wachten want die heb je dan zelf uitgelokt.
Midzomerfeest is leuk en gezellig en als ik kon was ik heen gegaan, niet als sataan, satanist, wicca of christen, maar gewoon als traditioneel heks. Maar helaas, ik ga dit feest al vieren met iemand anders. Heb een uitnodiging gehad van mijn dorpscirkel om met hen feest te vieren. Tja, met 1 van de beroemdste heksen van Nederland erbij sla ik dat niet zomaar af, wie weet wat ik tijdens 1 feest allemaal nog van haar kan leren?
Ga je als traditioneel heks? Dan ga je als bijna als Satanist, alleen satanisten putten kracht uit hunzelf en niet uit dingen.
Oud 10-06-2003, 19:44
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 09-06-2003 @ 11:06:
Ga je als traditioneel heks? Dan ga je als bijna als Satanist, alleen satanisten putten kracht uit hunzelf en niet uit dingen.
Zal misschien best. Ik weet alleen niet genoeg over satanisten om die vergelijking enige draagkracht te geven dus daar houd ik mij verder over stil.

Regels voor berichten