Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Benodigheden 450 gram bloem, 1 theelepel bakpoeder, 1 theeleper zout, 1 eetlepel bakboter 175 ml. koud water. ------------------------------------------------------------------------ Meng de bloem, het bakpoeder en het zout door elkaar en snijd er daarna met twee messen de boter door tot het mengsel er kruimelig uitziet. Doe er wat water erbij en roer het tot er een deegbal ontstaat. Maar hiervan twaalf kleine balletjes en rol ze met een deegrol uit op een met bloem bestoven aanrecht. Grill of bak ze heel snel en doe er een vulling op en in die je lekker vindt. ============================================== Recept voor BURRITO's (zo heten ze, een tortilla is oorsprokelijk een spaans boerenomelet. Benodigheden voor 4 personen 500 gram kipfilet 1/2 krop ijsbersla 4 tomaten bekertje sourcream potje taco/burittosaus (soort dipsaus) zakje burritokruiden pak van 8 flour tortilla's of het bovenstaande recept 2 blikjes kidneybeans geraspte kaas -------------------------------------------------------------------------- Snijd de filet is kleine blokjes en bereid hem volgens de aanwijzingen op het kruiden zakje. snijd de groenten klein doe ze apart in een schaaltje warm de kidneybeans langzaam op doe de rest van de ingredienten in bakjes (behalve de tortilla's) indien supermarkt tortilla's : warm de tortilla's op volgens de aanwijzingen op het pak. Zet alle schaaltjes op tafel leg een tortilla op de borden en je mag zelf opscheppen (begin met de sourcream) als hij klaar is netjes opvouwen, zijkanten naar binnen, en dan onderkant daar binnen. Eet smakelijk Laatst gewijzigd op 26-08-2003 om 08:17. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zin in iets warms vanavond; ik denk dat ik rijst ga koken en daarbij Patak's maak, dat is een kruidenpasta die je verwerkt tot een saus. Ik smijt er wat kip en champignons door, slagroom en klaar. Heel lekker
![]() Patak's kan je bij de AH wel krijgen, koop dan een pot 'milde tandoori'. Per maaltijd voor twee personen gebruik je ongeveer twee eetlepels van dat spul, je doet er dus best lang mee. Ok, wat je doet; Bak stukjes kip in een pan, gooi er champignons door en laat het even bakken. Roer er dan 1 eetlepel van dat Patak's spul door en laat het weer even intrekken, niet te hoog vuur dus he. Dan gooi je er 0,5 L room toe (voor slagroom, maar nog niet geslagen dus) roer het weer door. Gooi nu de andere eetlepel Patak's erdoor, goed blijven roeren tot het wat dikker wordt. Proef eens voor; is het sterk genoeg? Zo nee; nog wat Patak's. Is het te sterk? Dan kan je het wat milder maken met wat melk of nog wat slagroom. Gooi dit door pandan rijst en roer het goed om, klaar is je heerlijke maaltijd ![]() Laatst gewijzigd op 03-09-2003 om 10:47. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Alexsaainder Marcus #1916 Trimm Trabb | 500 | 16-04-2014 15:42 | |
De Kantine |
Saarious Request #1579 Verwijderd | 500 | 20-12-2011 11:03 | |
De Kantine |
Prins Saailliam en Kate zijn in het huwelijk getreden! #1368 Verwijderd | 500 | 02-05-2011 09:55 | |
De Kantine |
Goedemorgen saaierts! #959 Verwijderd | 500 | 15-04-2010 19:07 |