![]() |
|
Poll: Ben jij een bloeddonor?[*]Ja![*]Nee, en dat zou ik ook nooit doen![*]Nee, maar dat zou ik wel willen![*]Nee!
Ook een poll maken? Klik hier Vertel er ook even bij hoe lang je al bloeddonor bent, als het niet achter je naam staat: hoe oud je bent en van welk geslacht. En als je dan toch aan het typen bent: vertel wat je ervan vind Hoe oud moet je eigenlijk zijn om bloeddonor te mogen worden? ik ben geen bloeddonor, maar ik zou het wel willen *is volgens ouders nog niet oud genoeg*
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Qamra: Als je de meest voorkomende bloedgroep op aarde hebt hebben ze er toch net zoveel aan: er zijn dan ook veel mensen die die bloedgroep nodig hebben. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Poll: Ben jij een bloeddonor?
Je hebt gestemd op: Nee, en dat zou ik ook nooit doen! nee.. ik zou het nooit willen.. ik ben als de dood voor naalden.. misschien als ik nou heel zeldzaamm bloed zou hebben dat ik er anders tegenaanzou kijken maar ik heb gewoon A negatief, en das volgens mij niet zo zeldzaam |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb overigens wel bloed gegeven, voor m'n vader.. ze hadden niet meer genoeg bloed meer, dus toen moest ik geven... Was wel raar, 'k was toen 5 ofzo, was helemaal dizzy daarna.. Maar hij heeft het gered met mijn bloed ![]() Verder een jaar geleden in zo'n bus. Maar echt actief bloeddonor ben ik dus (nog) niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ben zoiezo nog te jong, maar ik zou het eingeljik ook niet weten of ik dat wil. ik wil eigenlijk de natuur gewoon zun gang laten gaan... maar dat is misschien wel hard he... bovendien moet je iedereen ze eigen keus laten maken, dus dat zou betekenen dat ik wel weer bloeddonor moet worden...
kortom, ik ben er nog niet uit. voor de prik zou ik het trouwens niet laten, dat went echt wel. ben in mijn leven inmiddels zo vaak geprikt en eigenlijk krijg ik alleen maar de slappe lach als ze weer komen met een bakje met een naald en wat buisjes, misschien ook wel van de spanning, ik weet het niet, maar mij boeit het niet zoveel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan niet stemmen omdat damaetas dat al heeft gedaan
![]() ![]() Nee, ik ben geen bloeddonor ![]() ![]() Enneuh, hier in België mag je pas gaan bloedgeven als je 18 bent...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens mag het in NL ook pas vanaf je 18de, geloof ik, maar ik mocht op m'n zeventiende al bloed afstaan, geen idee waarom eigenlijk... Ze hebben me nergens naar gevraagd, alleen buisjes afgenomen en vervolgens gingen ze m'n bloed testen... 't Zal wel goed zijn ? |
![]() |
|
Ik heb 'nee' gestemd. Ik wil best donor zijn, maar ik denk dat ik dat nu lichamelijk nog niet aankan. Misschien over een paar jaar, samen met mijn vriend, ofzo. Ik vind het wel 'nobel' werk, ze zouden er wat meer reclame voor moeten maken. Volgens mij weten weinig mensen er wat van.
||
Citaat:
Geloof me, mijn tantes en oom zijn bijna verplicht te laten prikken omdat ze een zeldzame bloedgroep hebben.. Die zijn meer nodig..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Soms staan er ook bussen - zoals de schooltandarts zeg maar - waar je dan ter plekke bloed kan geven, en officieel bloeddonor kan worden. Echt heel goed is alles niet aangegeven, maar als je wat zoekt (bij de apotheek vragen oid) dan vind je het wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Na bloedafname kan het voor je lichaam juist weer een onwijze impuls zijn om nieuw bloed aan te maken en dat is dan weer heel goed, ofzo. Ik ben overigens geen bloeddonor, ben 15 en geen 18. Tegen de tijd dat ik 18 ben, zal ik hier nog wel eens over nadenken... ![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Het grote, "laat je huisdier typen topic" Evil creature | 22 | 01-06-2003 22:28 |