Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 18:00
Verwijderd
(schrijf je het zo? Iniedergeval zo'n beestje dat z'n kopje lekker in je ingraaft en daar allemaal enge dingen gaat uitspoken...)

Ik had er dus een, op m'n schouder. Hij is verdoofd met alcohol en ik heb hem er toen uitgehaald. Hij was er als het goed is helemaal uit, ik zie iig niks meer zitten.

Maar er zit nu wel een beetje rood bultje..Normaal? of moet ik me zorgen gaan maken?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:03
The_Matrixxx
The_Matrixxx is offline
ik zou toch maar even naar de huisarts gaan, want het kan zijn dat die teek al eitjes heb gelegd... toch?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:22
Verwijderd
Niet dat-ie eitjes heeft gelegd, wel dat-ie ehm, dat ene virus dat teken vaak dragen, al in je achtwer heeft gelaten. Als je zo gauw mogelijk naar de huisarts gaat en je krijgt er iets tegen (medicijnen of prik ofzo, dat weet ik niet), dan is er niets aan de hand. Als je pas naar de huisarts gaat als het helemaal is opgezwollen en rood is en uitlopers heeft en groot is en klopt en jeukt en brandt, dan ben je eigenlijk al vrij redelijk ziek.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:26
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
als er kringen omheen komen moet je naar de huisarts gaan, want dan kan je iets van een lymfeklier ziekte krijgen. Als je dan daar kom krijg je een antibiotica kuur.

Dus gewoon goed in de gaten houden
Oud 02-06-2003, 18:30
Verwijderd
"Het eerste zichtbare ziekteverschijnsel dat op Lyme-ziekte wijst, is een rode, ringvormige huiduitslag rond de tekebeet. Maar er kunnen ook andere, minder makkelijk te herkennen, klachten optreden."

Lees anders dit ff: http://www.xs4all.nl/~wilcodeb/lyme.html

xx
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:32
hajo
hajo is offline
inderdaad: gewoon vergeten en als het over 2 weken erger is geworden even laten kijken. Maar t is natuurlijk helemaal niks, zeker een rood rondje niet, want dat heb je al als je je te hard ergens tegen aan stoot.

( t trouwens de ziekte van Lyme, mocht je ergens naar symptomen willen zoeken )
Oud 02-06-2003, 18:52
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Een rood bultje komt altijd
Maar als er rode kringen komen zou ik maar heel snel naar de dokter gaan.... en volgens mij kan een teek geen eitjes in je leggen Trouwens je mag teken eigenlijk niet verdoven met alcohol dat kan een schrik reactie bij die beesten oproepen en dan kunnen ze euh ff naam kwijt.... euh van die rotzooi afgeven ofzo

*lekker duidelijk *
Oud 02-06-2003, 19:37
#6 is offline
Ja een rood bultje komt altijd...maar dat kan geen kwaad zolang je de teek maar binnen 24 uur hebt verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 14:26
ekki
ekki is offline
Als je een teek hebt moet je die inderdaad niet 'verdoven' met alcohol, slaolie of wat dan ook. Je moet 'm eruit halen met een tekentang (dat is een soort pincet, maar doe het dus NIET met een pincet). Zorg dan dat je niet in het lijfje knijpt, maar echt vlakbij de huid.

En de symptomen heb je hier al gelezen.

Sterkte!
Oud 03-06-2003, 14:31
Verwijderd
Bedankt allemaal.

Het zijn gelukkig geen kringen, en het trekt al een beetje weg
En nog bedankt voor de tips (over niet met alcohol etc), voor de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 14:38
Somebody Special
Somebody Special is offline
Nederlandse teken kunnen over het algemeen geen kwaad, vooral in Zuid Europese landen als Frankrijk moet je oppassen en het goed in de gaten houden.

Als je een teek hebt moet je hem met een draaiende beweging eruit halen.
Dus, je vinger erop zetten en draaien, net zolang totdat hij loslaat.
Altijd nog even goed nakijken of alles eruit is en anders even naar de huisarts.
Over bultjes hoef je je geen zorgen te maken, die komen idd altijd en verdwijnen na een tijdje vanzelf, ze kunnen ook wat jeuken.

Verdoven met alcohol kan gevaarlijk zijn.
Bij een 'Nederlandse teek' is er weinig aan de hand maar heb je een teek die drager is van de Ziekte van Lyme en verdoof je hem loop je meer kans op de ziekte.
De teek gaat er namelijk van overgeven en spuugt op deze manier zijn gif in je lichaam.

Je kan voor honden ook speciale tekenpincetten kopen, die kan je ook voor mensen gebruiken (misschien bestaan ze ook wel voor mensen, dat weet ik niet), die zijn erg handig.

Iets wat je niet moet doen is je zorgen gaan maken, gewoon in de gaten houden, kleine kans dat het mis is.
Ik heb ieder jaar 5 tot 15 teken en ben er nog nooit ziek van geworden.
Is maar goed ook want aan de ziekte van Lyme kan je overlijden.
Oud 03-06-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 03-06-2003 @ 15:38:

Je kan voor honden ook speciale tekenpincetten kopen, die kan je ook voor mensen gebruiken (misschien bestaan ze ook wel voor mensen, dat weet ik niet), die zijn erg handig.

Ja, die zijn er volgens mij wel.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:18
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Mijn moeder had da ook, die had daardoor de ziekte van lymne (ofzoiets) gekregen, dus misschien toch ff naar de dokter nog gaan...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten